אזור טיפול במערך האונקולוגי של הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
אזור טיפול במערך האונקולוגי של הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם: טיפול מותאם לצעירים חולי סרטן

שירות חדש לטיפול שמותאם לצורכיהם של חולי סרטן צעירים בני 45 ומטה נחנך בקריה הרפואית רמב"ם. השירות, שהוקם בשיתוף עם עמותת מרכז טל, מפעיל את התוכנית "ONCOYOUNG" שמעניקה טיפול שמתמקד בצרכים הרפואיים והפסיכולוגיים של החולים האונקולוגים הצעירים

פורסם בתאריך: 10.2.19 13:56

שירות חדש נחנך בקריה הרפואית רמב"ם – טיפול שמותאם לצורכיהם של חולי סרטן צעירים, בני 45 ומטה. השירות, שהוקם בשיתוף עם עמותת מרכז טל, מפעיל את התוכנית "ONCOYOUNG" אשר מעניקה טיפול שמתמקד בצרכים הרפואיים והפסיכולוגיים של חולים אונקולוגים צעירים.

לפי ההערכות, מדי יום מאובחנים בישראל עשרה צעירים בגילאים 44-20 כחולים בסרטן. לצד ההתמודדות עם המחלה הם נאלצים להתמודד עם צרכים ייחודיים שלא תמיד מקבלים מענה במערכת הקיימת. השירות החדש מיועד לתת מענה לצרכים אלה, ובהם טיפולי פוריות, תופעות הורמונליות, הופעה מוקדמת של גיל המעבר, תפקוד מיני, תזונה וצרכים פסיכו סוציאליים כמו התמודדות עם הורות צעירה ועם זוגיות טרייה, תחושת בדידות וחזרה למעגל העבודה.

"קבוצת חולי הסרטן הצעירים מהווים אתגר טיפולי לקהילה הרפואית", מסבירה מנהלת המערך האונקולוגי ברמב"ם פרופ' אירית בן-אהרון, "חולים אלה צפויים לתוחלת חיים ארוכה לאחר ההחלמה, שעלולה להיות מלווה בתחלואה עתידית נוספת ובהשלכות שונות של הטיפולים שאותם הם מקבלים. המערכת שמטפלת בהם מחויבת להעניק להם טיפול הוליסטי אשר כולל ראייה של ההתמודדות כאן ועכשיו, כמו גם התמודדות העתידית".

 

 

פרויקט "ONCOYOUNG" הוא חלק מהטיפול שניתן במרכז האונקולוגי ע"ש פישמן ברמב"ם ביחד עם עמותת מרכז טל ועם מיזם "חלאסרטן" שהוא קהילה דיגיטלית אשר מונה יותר מ-21,000 צעירים חולים ומחלימים מסרטן. השירות מיועד לספק אזור ייעודי לאשפוז יום המיועד לצעירים ואחות מתאמת שתספק להם ליווי ותמיכה. הצוות המטפל כולל גם מנחה מטעם מרכז טל שיסייע בשילובם של החולים החדשים בחיי הקהילה הצעירה, ויועצים בתחומים כמו פוריות, מיניות ואנדוקרינולוגיה. בהמשך צפויה להתקיים במסגרת התוכנית פעילות מחקרית שתתמקד בקבוצת החולים הצעירים במטרה ללמוד יותר על המאפיינים, על תופעות הלוואי ועל גורמי הסיכון בקרבם.

זוהר ויענקל'ה יעקובסון, מייסדי עמותת מרכז טל שהוקמה לזכר בתם טל שנפטרה בגיל 26 ממחלת הסרטן: "חלמנו שלצעירים חולי סרטן יקום מענה ייחודי ושהם לא ירגישו בודדים. בתנו לא זכתה לכך, אך אנחנו נמשיך לדאוג שלשאר הצעירים החולים בישראל תהיה מערכת תמיכה להתמודדות הקשה שנכפית עליהם באמצע החיים".

מנכ"לית העמותה שירה סגל-קופרמן: "הקמת התוכנית היא חלק ממהלך רחב שמקדמת העמותה לשינוי ההתייחסות של מערכת הבריאות והמדיניות הציבורית למחלת הסרטן בקרב צעירים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר