עידו וחנאן (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
עידו וחנאן (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

"זו המשמעות של מתנת חיים"

עידו מהושעיה אמור היה לתרום כליה לישראל מקרית בליאליק. עאידה משפרעם ביקשה לתרום כליה לגיסתה חנאן. בבירור שנערך בקריה הרפואית רמב"ם עלה כי עידו מתאים לתרום דווקא לחנאן ועאידה מתאימה לתרום לתרום לישראל. כך נולדה השתלה צולבת

פורסם בתאריך: 2.10.19 15:46

במחלקה הנפרולוגית בקריה הרפואית רמב"ם מאושפזים ישראל בן ה-35 מקרית ביאליק וחנאן בת ה-45 משפרעם אשר מתאוששים מהשתלת כליה מתורמים חיים, אך בסיפור הזה יש פן נוסף שמתעלה על הקיטוב החברתי ועל ההקצנה הפוליטית. השתלת הכליות, המכונה "השתלה צולבת אלטרואיסטית", התבצעה כמה שעות לפני שנפתחו הקלפיות בבחירות לכנסת, ובמהלכה קיבלה חנאן את תרומת הכליה של עידו, תושב הושעיה במועצה האזורית עמק יזרעאל, וישראל קיבל את תרומת הכליה של עאידה משפרעם.

הצלחתה של ההשתלה הצולבת היא תוצאה של שיתוף פעולה מורכב בין עמותת מתנת חיים של הרב ישעיהו הבר והמחלקות השונות ברמב"ם בניצוחו של סגן מנהל בית החולים ד"ר אבי וייסמן.

עידו היה אמור לתרום באופן אלטרואיסטי כליה לישראל במסגרת הפעילות של עמותת מתנת חיים. אגב, עידו אגב הוא התורם האלטרואיסטי השביעי במספר מהושעיה. במקביל ביקשה עאידה לתרום כליה לגיסתה חנאן. בבירור שנערך ביחידה למעקב אחרי מושתלי כליה במחלקה הנפרולוגית עלה כי עידו אינו מתאים לתרום לישראל ועאידה אינה מתאימה לתרום לחנאן, אך עידו דווקא התאים לתרום לחנאן ועאידה התאימה לתרום לישראל. כך נולדה ההשתלה הצולבת בתיאום מקצועי של אסתי כץ, מקדמת השתלות מן החי של היחידה למעקב אחרי מושתלים במחלקה הנפרולוגית.

 

 

עידו ועאידה נכנסו ראשונים לחדר הניתוח, וכליותיהם הוצאו על ידי פרופ' אחמד עסליה מהמערך לכירורגיה כללית וצוותו. לאחר הנצלת הכליות מהתורמים נכנסו ישראל וחנאן לחדרי הניתוח, וצוותים של מחלקת כירורגיית כלי דם בראשותו של מנהל המחלקה ד"ר טוני כראם ופרופ' סמי ניטצקי עמלו על השתלת הכליות בגופם.

ההשתלה עברה בהצלחה. עידו ועאידה שוחררו לביתם לאחר אשפוז קצר, וישראל וחנאן מתאוששים כעת במחלקה.

הרב ישעיהו הבר, שהוכתר כשושבין של המהלך, הגיע לרמב"ם וחילק שי לארבעת המנותחים. "זהו הישג שמדגיש את האחדות שניתן להגיע אליה בין מגזרים שונים ובין נשים לגברים", אמר הרב הבר, "זו המשמעות של מתנת חיים".

 

עאידה וישראל (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

עאידה וישראל (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר