הילה לוסטיג טאוב ונעמה שנטל ריצ'יוול (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
הילה לוסטיג טאוב ונעמה שנטל ריצ'יוול (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

בכללית נפתחה קבוצת הליכה לתינוקות

קבוצת הליכה לתינוקות, שנועדה לתת מענה רב מערכתי לפעוטות בני שנה עד שנתיים שנמצאים לקראת הליכה עצמאית אך מתקשים לבצע צעדים ראשונים בכוחות עצמם, נפתחה במכון להתפתחות הילד של שירותי בריאות כללית

פורסם בתאריך: 22.11.19 11:10

במכון להתפתחות הילד של שירותי בריאות כללית נפתחה קבוצת הליכה לתינוקות. הקבוצה נועדה לתת מענה רב מערכתי לפעוטות בני שנה עד שנתיים שנמצאים לקראת הליכה עצמאית אך מתקשים לבצע צעדים ראשונים בכוחות עצמם. הקבוצה הוקמה ומופעלת בשיתוף של צוות העובדות הסוציאליות לצוות הפיזיותרפיה במכון.

לדבריהן של העובדת הסוציאלית הילה לוסטיג טאוב והפיזיותרפיסטית נעמה שנטל ריצ'יוול, הליכה היא אבן דרך התפתחותית משמעותית מאוד לילדים ולהוריהם, והיכולת לעשות צעדים עצמאיים ראשונים קשורה להן ליכולות מוטוריות והן ליכולות רגשיות.

 

 

במסגרת קבוצת ההליכה לתינוקות מתקיימים תשעה מפגשים שבהם מתבצעים תרגול מוטורי וליווי רגשי, אשר מהווים הזדמנות להסתכל על הילד ועל עולמו הפנימי. לוסטיג טאוב ושנטל ריצ'יוול מסבירות שהליכה מסמלת שלב חדש של עצמאות ונפרדות של הילד מהוריו. על מנת להגיע לעצמאות זו על הילד לפתח כישורים מוטוריים, הרגשת ביטחון ותחושת מסוגלות הן בעצמו ובגופו והן במרחב. העצמאות מאפשרת לו להתרחק מהוריו ולהתמודד עם תחושות חדשות של תנועה וחקירה שההליכה מזמנת לו. שלב זה של צעד עצמאי מתרחש על רקע ביסוס הנפרדות שלו מהוריו, כאשר ההבשלה המוטורית של רכישת ההליכה העצמאית קשורה מאוד לעולמו הפנימי של הילד.

לוסטיג טאוב ושנטל ריצ'יוול מציינות כי עיכוב בהליכה העצמאית אצל הילד מביא לעתים את הוריו להשוות בינו לבין קבוצת השווים לו, וכי סיטואציה זו עלולה לגרום להם לתחושות של אכזבה, חשש ייאוש ומתח מתוך דאגה ורצון לקדם את התינוק. היבט נוסף הוא שהעיכוב בעצמאות בהליכה עלול להשפיע על השתתפותו של הילד במשחק ובפעילות עם בני גילו, ומכאן חשיבותה של הקבוצה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר