ניתוח לב בקריה הרפואית רמב"ם, הבוקר (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
ניתוח לב בקריה הרפואית רמב"ם, הבוקר (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם חוזרת לפעול

חזרה לשגרה בקריה הרפואית רמב"ם: מחלקת ניתוחי לב, שחלק מרופאיה ומאחיותיה נשלחו לבידוד, שבה לפעילות מלאה. כמו כן, מהיום תותר כניסתם של שני מלווים ליולדת בחדר הלידה

פורסם בתאריך: 4.5.20 15:27

מחלקת ניתוחי לב בקריה הרפואית רמב"ם, שחלק מרופאיה ומאחיותיה נשלחו לבידוד לפני כשלושה שבועות בשל חשיפה אפשרית לחולה קורונה ששהה במחלקה, שבה לפעילות מלאה, והשבוע צפויים להתבצע בה 15 ניתוחים.

מנהל המחלקה פרופ' גיל בולוטין: "זו היתה חוויה יוצאת דופן, ואני שמח שהיא מאחורינו. הדבר החיובי הוא שנבדקנו כולנו – כל 60 הרופאים, האחיות ואנשי המינהלה והתחזוקה במחלקה – והתברר שכולם נקיים ויכולים לחזור לעבודה מלאה. אין דבר יותר משמח מבחינתי מחזרה לשגרה".

 

 

גם בחדרי הלידה של רמב"ם חוזרים לשגרה, החל מהיום (שני) תותר כניסתם של שני מלווים לחדר הלידה. עם פרוץ משבר הקורונה הוחלט בחדרי הלידה בכל בתי החולים בארץ לצמצם את מספר המלווים ליולדת משניים לאחד, ויולדות רבות נאלצו לבחור בין בן הזוג לאמא, לאחות או לדולה, ולגנוז את תוכניות הלידה שלהן.

היום, עם החזרה ההדרגתית לשגרה, החליטו ברמב"ם לאפשר ליולדות להגיע אל חדר הלידה עם שני מלווים, כפי שמתאפשר בשגרה. ההקלה מיושמת תוך הקפדה על כללי התנהגות ושמירה על נהלים ועל הנחיות שמטרתם היא צמצום הסיכוי להעברת זיהומים וסיכון של היולדת ושל הצוות.

"בחודשיים האחרונים התמודדנו לא אחת עם הקושי של היולדות ללדת עם מלווה אחד", מסבירה מיכל קרנצלר, מנהלת הסיעוד במערך ההיריון והלידה של רמב"ם, "זהו קושי רגשי ופיזי שעומד בין היולדת לחוויית הלידה שלה כפי שהיא היתה רוצה שתהיה. כעת ניתן להתגבר על המכשול הזה עם כללי התנהגות נכונים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר