ברית ערים תאומות בין קרית ים לעיר אזמור במרוקו (צילום: באדיבות הפדרציה יהדות מרוקו)

ברית ערים תאומות בין קרית ים לעיר אזמור במרוקו

"צעד חשוב בקשרים בין ישראל ומרוקו" כך אמרה מנהלת מחוז צפון בפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, ד"ר עינת שושן רפאלי, בפגישה חגיגית עם ראש העירייה, דוד אבן צור שנערכה בלשכתו.

פורסם בתאריך: 15.12.21 15:33

 

במפגש מרגש שנערך בלשכתו של ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, בירכו השבוע נציגי הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו את ראש העיר, נוכח ההודעה המרגשת על כינון ברית ערים תאומות בין קרית ים לעיר אזמור Azemmour במרוקו. כזכור לאחרונה הודיעו שתי הרשויות על כינון יחסים וברית ערים תאומות בניהן. קרית ים היא העיר הראשונה בישראל שתחתום בקרוב על הסכם ברית ערים תאומות עם עיר מקבילה ממרוקו.

לצד ראש העיר, בפגישה השתתפו גם יו"ר הפדרציה בקרית ים, שלמה מויאל ומנהלת מחוז צפון של הפדרציה וחברת הוועד המנהל, ד"ר עינת שושן-רפאלי וכן מנהלת אגף החינוך בעירייה גלית גרינברג.

בפתח הפגישה שיתף אבן צור את הנוכחים בחוויות העלייה לארץ כילד קטן בגיל 10, בזיכרונות הילדות מעיר הולדתו מקנס וביחסים הטובים עם השכנים המוסלמים. עוד הוסיף ראש העיר כי הוא מוכן וערוך להסכם עם אזמור שיתרום לפיתוח וקידום העיר.

במהלך האירוע עלו גם נושאים נוספים שהפדרציה מקדמת בימים אלו. ד"ר שושן רפאלי הציגה בפני אבן צור את 'מיזם העדות' שהיא מובילה שעיקרו איסוף סיפורי עדות של עולי מרוקו לאורך השנים. לדבריה "כלל העדויות יתאגדו לספר חגיגי שיופק במסגרת 60 שנה לעליית יהדות מרוקו, עדות מצפון אפריקה – הסיפור שלא סופר. ראש העיר נעתר לבקשת מנהלת המחוז בפדרציה, לרתום את העירייה למאמץ הפצת המיזם בקרב תושבי העיר המעוניינים לקחת חלק בספר שיופק.

בפגישה סוכם עוד כי העירייה תקרא כיכר חדשה שהוקמה לאחרונה בעיר, לאות הערכה להסכמי השלום בין המדינות.

בדבריה ציינה ד"ר שושן רפאלי את מעורבות הפדרציה בחיזוק הקשרים בין ישראל למרוקו במגוון תחומים ואמרה כי כינון הברית בין הערים הוא צעד חשוב לקשרים בין המדינות. עוד הוסיפה כי הפדרציה תשמח לסייע לעירייה בכל הנדרש כדי לחזק את שיתוף הפעולה בין הערים.

יו"ר הסניף בעיר, שלמה מויאל שיתף את ראש העיר בטקס המרכזי של מעפילי אגוז שיערך השנה בתאריך 27.12.21 ונקבע כי העירייה תקצה אוטובוס לבני נוער שיגיעו לאירוע בהר הרצל.

עוד סוכם כי מנהלי המוסדות החינוכיים בעיר יעבירו בבתי הספר, מערך שיעור מיוחד לציון 60 שנה לאסון 44 מעפילי אגוז שהיו בדרכם לישראל. המערך פותח ע"י ד"ר שושן רפאלי והועבר למשרד החינוך ולרשויות מקומיות.
מהעירייה נמסר כי ראש העיר ומנהלת מחלקת החינוך רואים חשיבות עצומה בהעברת הידע והמורשת למען הדורות הבאים.

נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, סם בן שטרית בירך מירושלים את ראש העירייה דוד אבן צור ותושבי קרית ים על כל הפעילות והעשייה בעיר, לחיזוק הקשרים בין ישראל למרוקו ואמר: "עירית קרית ים פתחה את הדלת לרשויות מקומיות נוספות בישראל ואני מברך על כך את ראש העיר דוד אבן צור ותושבי העיר ובטוחני שייהנו מפירות הברית הזו. אנו קוראים לרשויות נוספות להצטרף ליוזמה הזו ולחזק את הקשרים גם ברמת השלטון המקומי. נשמח לעזור ולסייע לכל עיר בישראל שתפנה אלינו בחיבור לערים במרוקו".

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר