מיצג הסיכות על בניין עיריית נשר (צילום: דוברות עיריית נשר)
מיצג הסיכות על בניין עיריית נשר (צילום: דוברות עיריית נשר)

עיריית נשר הצטרפה להעלאת המודעות לאלימות כלפי נשים

לרגל חודש המודעות לאלימות כלפי נשים יצאה עיריית נשר בפרויקט מיוחד, כאשר לאורך כל חודש נובמבר הועברו בעיר סדנאות שמטרתן היא העלאת המודעות לסימני האזהרה לנשים אשר סובלות מאלימות, אך לא פחות מכך לאנשים סביבן

פורסם בתאריך: 30.11.22 06:48

חודש נובמבר אמנם ידוע כחודש הקניות הבינלאומי, אך הוא גם חודש המודעות לאלימות כלפי נשים. בחודש זה יצאה עיריית נשר בפרויקט מיוחד, כאשר לאורך כל החודש הועברו בעיר סדנאות שמטרתן היא העלאת המודעות לסימני האזהרה לנשים אשר סובלות מאלימות, אך לא פחות מכך לאנשים סביבן.

במסגרת הפעילות הקהילתית חולקה לכל משתתף מסיכה ריקה עם שמה של נרצחת מהעשור האחרון ועם סיפורה הטרגי. את המסיכות צבעו גברים ונשים כדי לייצג את סיפורן במסגרות השונות – תלמידי בתי הספר, עובדי העירייה, בני הגיל השלישי בבית הקשיש ועוד. אתמול (שלישי) עת סיכום חודש המודעות, נתלה שלט על בניין העירייה עם 209 מסיכות – מסיכה לכל נרצחת בעשור האחרון.

בהיכל התרבות בנשר נערכה הרצאה של שירה איסקוב, שהפכה בעל כורחה לסמל המאבק באלימות כלפי נשים ואשר סיפרה באומץ את סיפורה הקשה בפני קהל של מאות נשים. אחריה עלתה יאנה דרום – יזמית, יוצרת תוכן ומרצה, אשר יסדה מיזם חנויות ראשון מסוגו לנשים המתמודדות עם סרטן שד – שסחפה את הקהל בהרצאה "איך לגדל שמחת חיים".

 

 

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה פרח אסטרוגנו אמרה באירוע: "אם את מרגישה שאת נמצאת במערכת יחסים אלימה, אנחנו בעיריית נשר ובמחלקה לשירותים חברתיים נמצאים כאן בשבילך כדי לתמוך, לסייע ולהיות הגב שאת צריכה כדי לקום ולעזוב. ובנימה אישית – יש לי חלום שבו המערכת תצא מהתפישה שאשה שסבלה מאלימות צריכה להתנתק מעולמה, לעזוב ולהסתתר עם ילדיה במקלט לנשים מוכות, ובמקום זה שהגבר האלים ימצא את עצמו נתלש מעולמו ומביתו, מוקע מהחברה ועובר למקלט לגברים אלימים, שם יקבל טיפול איך לנהוג אחרת, ולא יחזור לחברה עד שישוקם באמת. אז סוף סוף חודש המודעות לאלימות כלפי נשים יהיה בסימן העצמאות שלנו, כי לכל אשה יש הזכות להרגיש בטוחה בכל מקום שאליו היא הולכת ובכל מקום שבו היא נמצאת".

 

פרח אסטרוגנו (צילום: דוברות עיריית נשר)

פרח אסטרוגנו (צילום: דוברות עיריית נשר)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר