טוב לי איפה שאני. אירינה בילייב (צילום: פרטי)
טוב לי איפה שאני. אירינה בילייב (צילום: פרטי)

אני האחות, הרוקחת, הפסיכולוגית והרופאה. אני בעצם הכל“

האחות במרפאת כללית מושב מגדים, אירינה בילייב, מכירה את כולם ומטפלת במשפחות מהריון, לידה ועד להוספיס בית. היא אוהבת לדבר עם התושבים ולייעץ להם בכל תחום על הצד הטוב ביותר

פורסם בתאריך: 12.5.22 14:56

אירינה בילייב, אחות במרפאת כללית במושב מגדים, בת 48 ואם לשני ילדים.

ותק במקצוע: "אני אחות כבר 30 שנה. למדתי את תחום הסיעוד בברית המועצות ועבדתי שם. כשעליתי ארצה בשנת 1995 עברתי הסמכה גם בארץ והתחלתי כאחות בטיפת חלב. מזה כ-14 שנים אני במרפאה של מושב מגדים".

מה הביא אותך לבחור במקצוע הסיעוד?

"שאלה קשה. אני חושבת שמה שהניע אותי הוא שרציתי ללמוד ולעזור מבחינה רפואית למשפחה שלי ולכל מי שסובב אותי. לתרום, שמי שיזדקק לי אני אהיה שם בשבילו".

מה כולל תפקיד של אחות במרפאת המושב?

"התפקיד שלי מאוד רחב. אני בעצם הכל. האחות, הרוקחת, הפסיכולוגית ולעתים גם הרופאה. אני לבד בשטח. אחות במושב מכירה את כל השושלת המשפחתית, את כל התינוקות שנולדים ואת המבוגרים שהולכים לעולמם. מכירה את כל הרכילות המקומית והסיפורים בסגנון של 'מי התחתן עם מי'. אני מטפלת בנשים בהריון, בלידה, אז הן מגיעות עם התינוק החדש ואני מלווה את המשפחה לאורך שנים, עד לגיל המבוגר וגם להוספיס – טיפול בית במצבים סופניים במסגרת היחידה להמשך טיפול.

מה את הכי אוהבת בעבודה?

"את השיחות עם האנשים, לשמוע אותם, לפתוח את הראש ולראות במה אני יכולה לעזור ולא רק בפן הרפואי, אלא בקשת רחבה של נושאים. התושבים מכירים אותי וסומכים על דעתי".

מקרה שריגש אותך במיוחד?

"כאשר באותה משפחה אני מטפלת מצד אחד בתינוק שנולד ומצד שני במבוגר, סבא או סבתא שנוטים למות. זה מעגל כזה שלא נגמר, מעגל החיים שהוא אינסופי".

מילה על האווירה במרפאה.

"איתי במרפאה נמצאים רופא ועוד שתי מתנדבות שמסייעות במענה טלפוני וקביעת תורים. התושבים מכירים את המתנדבות ויכולים להתקשר אליהן בכל שעה לבקשת עזרה. זה רק ארבעתנו פה והאווירה חמה ואינטימית. המרפאה פתוחה ארבעה ימים בשבוע, לעתים בבקרים ולעתים בשעות אחה"צ כדי לתת מענה מיטבי לכולם. גם לאלה שעובדים בבקרים".

שאיפות לעתיד?

"כרגע לא. אני רוצה להישאר בדיוק איפה שאני, באווירה המשפחתית הזאת. המקום הוא המשפחה שלי ואני לא רוצה לאבד את זה. לא הייתי משנה כלום. אני מרוצה מהכל וטוב לי איך שאני ואיפה שאני. הרופא שלנו, ד"ר אלי חדד, אנושי מאוד וחם, שתי המתנדבות שלנו האחת ממקסיקו והשנייה משוויץ, מקסימות ואנחנו מסתדרים מצוין ומטפלים בתושבים על הצד הטוב ביותר".

זמן לתחביבים נשאר לך?

"ברור. אני לא מזניחה את הספורט. עושה הרבה ספורט. אוהבת גם טיולים".

מה את מאחלת לעצמך ביום האחות?

"אני מאחלת שכל האחיות יהיו מאושרות כמוני“.


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר