והצנע לכת
והצנע לכת

ד"ר הראל, תן לריאלי להמשיך להצטיין

"ד"ר סער הראל מפטיר כלאחר יד כי הוא בכלל צדיק גדול שעושה לכולנו טובה כשהוא לא סוגר את בית הספר הריאלי, וזאת רק מכיוון 'שהחוק מאפשר אותו'. כמה בריונות של בירוקרט חסר מעצורים נשקפת ממילים בודדות אלו". רותם גנץ עונה למנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל

פורסם בתאריך: 7.9.22 11:09

בדיסוננס מוחלט לנוף הפתוח הנשקף ממרומי קומה 9 של קריית הממשלה בחיפה, שנבנתה מכספי המסים של כולנו, צרות העין של מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל מורגשת למרחקים. את חצי התרעלה נגד אחד מהמוסדות החינוכיים המרכזיים והמהותיים ביותר במדינת ישראל – בית הספר הריאלי העברי בחיפה שאני גאה להימנות עם בוגריו – הגדיל האדון הנכבד הראל לשלח תוך חריגה מוחלטת מסמכותו כפקיד בדרג בינוני במשרד ממשלתי מעל עמודי אתר האינטרנט "כלבו – חיפה והקריות" ודפי העיתון "כלבו".

במרחק של חמישה קילומטרים ממנו קו אווירי, בבניין מצהיב שחגג גבורות זה מכבד, במשרד צנוע מלא בציטוטים של ווינסטון צ'רצ'יל, יושב אחד, מנדי רבינוביץ', וחושב בקול רם איך להשתמש הכי נכון בתרומות שבוגרי המוסד, שהתברגו בצמרת העסקים והאליטה המשרתת של ישראל, בחרו לתרום בחזרה לבית ספרם. לאחרונה קיבל רבינוביץ' נתונים חסרי תקדים על איכותם של בוגרי המוסד שעברו תחת ידיו: 17 אחוז מבוגרי המחזור הפכו לקצינים ביחידת העלית 8200 שייעודה הוא ניצחון מודיעיני ותודעתי על אויבינו הקמים עלינו, לצד שיעור התגייסות של 96 אחוז. ולא אציין את עשרות חתני וכלות פרס ישראל, הרמטכ"לים ושופטי בית המשפט העליון. הריאלי מוביל בציון משוקלל של גיוס, לחימה וקצונה. לא זו אף זו, כבוגר בית הספר ששירת ביחידות הללו אני יכול להעיד ממקור ראשון שנוכחותם של חברי הבוגרים ניכרת בשיעורים חסרי תקדים והיא רובסטית ומשפיעה.

הראל לא ציין בדבריו שבאקוסיסטם ההזדמנויות חסר התקדים שהריאלי מקיים לומד מספר חסר תקדים של מקבלי מלגות, אך גם שאר התלמידים, ברובם המכריע, לא נמנים עם האלפיון העליון. ממאי נפשך? הראל מזדעק על "הבעיה החברתית" הנשקפת מכך שהורים ממעמד הביניים בוחרים לשלם פרמיה על החינוך של ילדיהם על חשבון מכונית חדשה, טיסה לחו"ל או אייפון נוצץ. וזה לא שלסער הראל אין אתגרים חשובים ואקוטיים יותר לשלח בהם חציו. כפי שנכתב בריאיון עמו, המחוז לא מצליח לגייס מורים חדשים, מנהלים לבתי ספר, ואפילו לפנות חתיכות אסבסט מהגג של ליאו באק. כל אלו לא מפריעים להראל להפטיר כלאחר יד כי הוא בכלל צדיק גדול שעושה לכולנו טובה כשהוא לא סוגר את הריאלי, וזאת רק מכיוון "שהחוק מאפשר אותו". כמה בריונות של בירוקרט חסר מעצורים נשקפת ממילים בודדות אלו.

מושכלות יסוד הן כי חופש העיסוק והאוטונומיה של הורים על חינוך ילדיהם הם עקרונות חוקתיים במדינתנו, שגם החוק לא יכול לגבור עליהם. עקרונות שלצלילי האינטרנציונל הסוציאליסטי מפזז הראל נגדם בהתרסה. טענתו לגבי השתתפותם של כל משלמי המסים בתקצוב הריאלי (בשווה לכל תלמיד בישראל) מעלה את תהייה: האם הראל חושב שתלמיד בריאלי שווה פחות מכל תלמיד אחר בישראל? האם יגיע הקץ לשנאת המצוינות והאליטות הזאת?

ברם, בהסתכלות של "משנתו" של הלה, ברור לכל מדוע בחר הראל להתנצח דווקא עם הריאלי: מכיוון שהריאלי הוא כל מה שהראל לא – מוסד שהוקם בזיעת אפם של יזמים חרוצים, התמודד עם משברים כלכליים ועם מלחמות למכביר, והקים כנגד כל הסיכויים את אולימפוס החינוך של מדינת ישראל על הר הכרמל.

כפי שאני מכיר את ד"ר יוסי בן דב ואת רבינוביץ', הם, בגישת "והצנע לכת" כמעט סגפנית, יבחרו לא להתייחס במישרין לדברי הבלע האלו. אך כבוגר בית הספר, שחושב על גידול משפחה במדינה הזאת, פטור בלי כלום אי אפשר.: טענותיו הסתומות והלקוניות של הראל מהוות תמרור אזהרה ענק לאמהות ולאבות בישראל – אם לא תרצו שילדיכם יהיו פקידים בינוניים המתלוננים על מצוינות בחינוך במקום לנסות לחקות אותה, ואם תרצו שילדיכם יהיו שייכים לאליטה מייצרת הערך ומקומות העבודה, עליכם להזדעק נגד התנהלותו הקיקיונית של ד"ר הראל.

אני אמשיך לדמיין כיצד היתה נראית העיר חיפה אם היה מוביל אותה איש חינוך כמו מנדי רבינוביץ'׳ ששואף למצוינות בכל מחיר. אני בטוח שמוטב היה למערכת החינוך בעיר ובמחוז אם היתה שמה את הריאלי כמודל לחיקוי ולא מתבריינת על חשבונו בכל עת כדי להסוות את ליקוייה הרבים.

גילוי נאות: הכותב הוא מנכ"ל חברת הייטק, בן 25, בוגר מחזור צ"ו של הריאלי ויו"ר אגודת התלמידים בבית הספר לשעבר. שילם בעצמו את שכר הלימוד ומשלם מסים בגאווה אחרי שירות למען המדינה. הוא הקים את הסטארטאפ הראשון שלו בגיל 12 ומקפיד לייצר ערך ומקומות עבודה במשק מאז היה בן 13.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בוגר ביה"ס

    צודק לגמרי, אפילו התנסח בלשון המעטה. ולא רק ב 8200. לא שזה המדד היחיד או אפילו הכי חשוב, אבל זה פשוט בולט וקל להצביע על זה. שורת הבוגרים בכלל, ובמיוחד בוגרי הפנימיה, שמאיישים את שדרת הפיקוד ביחידות הקרביות מדברת בעד עצמה ומדגימה שהחינוך בבית הספר משפיע על הבוגרים להיות אזרחים תורמים ומעורבים – אמיר ברעם, נמרוד אלוני, מחמוד ח'יראלדין ז"ל (סא"ל מ'), שי סימנטוב, ברק חירם, הם בוגרים שאולי תכירו את שמם אבל ישנם עוד רבים רבים אחרים.

  2. סיו

    שנים לא קראתי מכתב ככ מתנשא . ברור שהכותב עדיין ילד שעף על עצמו . לא הצנע ולא לכת. בי"ס לעשירים נרקסיסטים.

  3. הפרא האציל י

    אינני מחסידיו הגדולים של מנהל מחוז חיפה.
    הראלי אכן לא צריך אישור הצהרתי מפקיד בכיר ככל שיהיה להמשיך לפעול
    ולייצר שכבה משמעותית של בוגרים מצליחים בהיבטים שונים.
    ומצד שני-
    צריך להסתכל למציאות בעיניים-
    הראלי כמו גם ליאו- באק מושכים אליהם בין היתר שכבה גדולה של תלמידים המגיעים מבתים חזקים שמסוגלים להשקיע במורים פרטיים
    ובהעשרות נוספות – יקרות.
    הדבר משליך בחלקו על הדמוגרפיה בבתי הספר הציבוריים בהם נותרת שכבה גדולה יחסית של תלמידים מבתים מוחלשים.
    זאת ועוד- מגמת ההפרטה בחינוך היא ביטוי מרכזי אך לא יחיד להפרטה שפוקדת את מערכות הבריאות , המשפט, הגריאטריה ועוד.
    מה כל זה אומר????
    המשך הפרטת המערכות הציבוריות יעמיק פערים חברתיים. ההשלכות של זה יפגעו בנו,?
    ימים יגידו

  4. חיפאי

    גילוי נאות: גם אני בוגר המוסד. עשרות שנים שהריאלי שלט במוקדי הכוח האזוריים ובחלק מהארציים – בזמני כאשר נעצר תלמיד בית הספר היו סוגרים את הכל בשקט. מפקד המחוז במשטרה היה בוגר בית הספר, הרמטכ"ל (יותר מאחד) בוגר בי הספר (הפנימיה), גם עיתון כלבו בדרך זו או אחרת בוגר בית הספר, גם ידיעות חיפה.
    האם הריאלי שילם כסף עבור כתבה תדמיתית זו? אשמח לתשובה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סער הראל וכל המערכת שלו מצעידים את ילדינו בנחרצות ובעקביות אל המכנה המשותף הנמוך ביותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר