נחשון צוק (צילום: בועז כהן)
נחשון צוק (צילום: בועז כהן)

מגיע לנו יותר

פורסם בתאריך: 12.2.23 08:51

בשבוע שעבר פורסם דוח הנוכחות של נציגי משרדי הממשלה והרשויות השונות בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בשנת 2022. למרבה ההפתעה, נציג הרשויות המקומיות מטעם עיריית חיפה, נחשון צוק, כיבד את הוועדה בנוכחותו שלוש פעמים בלבד מתוך 18 ישיבות שהתקיימו. על פניו, עוד ידיעה הנוגעת לעצלנות פרלמנטרית מקומית. לא משהו שלא ראינו מפוליטיקאים ברמה הארצית ברמות דומות ואף גרועות יותר.

אבל כשמתעמקים מעט בייעודה של הוועדה ובמצבה של העיר בכל הנוגע לתכנון, לבנייה ולפיתוח, מבינים עד כמה העסק הזה הוא לא פחות מפיאסקו מקומם.

בואו ניקח לצורך העניין את אלי דוקורסקי, ראש העיר קרית ביאליק ונציג נוסף של הרשויות המקומיות בוועדה. דוקורסקי, לבטח אדם עסוק לפחות כמו צוק, פקד את הוועדה 14 פעמים. כמי שגר במשך שנים רבות בקרית ביאליק, בעשור האחרון היא שינתה לחלוטין את פניה. כמעט בכל פעם שאני מגיע לבקר את הוריי, אני רואה מגדל אחר עולה וצומח לו מהאדמה. תנופת הבנייה לא מאפשרת לדוקורסקי לנוח על זרי הדפנה, והוא ממשיך לשאוף ומגייס עבור עירו עוד ועוד משאבים.

אין כאן איזו רדיפה אישית של צוק. אינני מכיר אותו, וחשוב לציין שהוא מבצע את תפקידו ללא שכר. מנגד, אם הוא עדיין ממשיך בתפקידו, ככל הנראה הוא מפיק ממנו תועלת כזו או אחרת. ואם כבר בחר צוק להישאר בתפקידו ולמלא פונקציה של חבר ועדה אקוטית כל כך לעיר שנמצאת בניוון בנייתי מתקדם, מן הראוי שיטריח את עצמו להגיע לוועדה שבה מתקבלות ההחלטות המכריעות הנוגעות למחוז בכלל ולחיפה בפרט.

 

 

המנטליות ההסתדרותית הזו, של נוכחות/נפקדות בתפקיד, היא רעה חולה של הדורות הקודמים. ראיתי אותה לא מעט במו עיניי באבטלה (לא מאוד) סמויה של כל אלו שהתמזל מזלם לקבל את הקביעות. אלא שבמקרה הזה, התפקיד שאותו ממלא צוק הוא לא פחות מקריטי, וכשנבחר ציבור בוחר, מכל סיבה שהיא, להיעדר מוועדה מרכזית כל כך, לא זו בלבד שהוא לא ממלא את תפקידו – הוא גם מונע מתושבי העיר שלו, נוכחיים ועתידיים, גישה למשאבים חיוניים לעתידם. אני נזהר במילים שלי, ונראה לי שהציטוט של חדוה אלמוג בהקשר הזה היה מעט יותר מדויק.

יונה יהב הודח מתפקידו בגלל הקיפאון והשובע שהוא שידר. אבל השלטון הנוכחי, ותהיינה הנסיבות אשר תהיינה, לא שינה מאומה בהקשר הזה, אולי אפילו הלך לאחור. אין כמו לראות את מקרה הבוחן של צוק כדי להבין ולהשליך על ההתנהלות ועל מידת האכפתיות של העירייה בהקשר זה ואחרים לעיר.

בטוריי הקודמים כתבתי שחיפה צריכה אדם צעיר בראשה, שירצה לעבוד ויהיה מצויד בתשוקה ובמרץ ההכרחיים לקדם את העיר הזו למקום שאליו היא ראויה. אנחנו צריכים סוס עבודה שיהיה נקי משובע ומהלאות שיוצאת מחסן שוקרי. ההתנהלות של צוק והמים שבהם ממלאים פרנסי העירייה את פיהם רק מעידים עד כמה צדקתי.

תושבי חיפה, אתם צריכים מישהו שיעבוד בשבילכם. בבוא היום, אתם צריכים לומר בקול ברור ובאמצעים הרלוונטיים: "מגיע לנו יותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלון

    לזה שצריכים שינוי אני וודאי מסכים. העיר לא רק דורכת במקום כשכל כל הערים בסביבה דוהרות קדימה היא אף הולכת לאחור. די להסתכל על מחירי הדירות שקצב העלייה שלהן איטי ומתון בהרבה מכל מה שקורה קרוב ורחוק מחיפה. לעניין ראש עיר צעיר אני מסתייג. יש כאן הימור, לנהל עיר של 300 אלף תושבים עם תקציב של 3 מיליארד שקל מצריך ניסיון ניהולי מוכח במערכות ציבוריות גדולות. אין לנו זמן לבזבז על לימוד הנושאים. כבר איבדנו מספיק זמן בקדנציה של קליש.

  2. ג'ורג'

    ברגע שהגעתי ל"עצלנות פרלמנטרית מקומית" איבדת אותי.
    כעת ברור שהתחילה תעמולת בחירות ממומנת.

  3. חיפאית

    אכן מגיע לנו יותר. הקדנציה של קאליש הוכיחה שיכול להיות הרבה יותר גרוע מיונה יהב (לא יאומן!)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר