שחקני הפועל חיפה בטירוף אחרי עצירת הפנדל המכריע. צריבה תודעתית (צילום: צלמוס)
שחקני הפועל חיפה בטירוף אחרי עצירת הפנדל המכריע. צריבה תודעתית (צילום: צלמוס)

תשתחוו יא בני…

פורסם בתאריך: 2.4.18 18:36

גם אם העונה הפסיכית הזו תסתיים ללא שום תואר רשמי (אפשרות סבירה, מה לעשות), יש דבר אחד משמעותי מאוד שקרה העונה: בטרמינולוגיה הצבאית קוראים לזה "צריבת תודעה", והכוונה היא לאותו שינוי תודעתי-פסיכולוגי כמעט בלתי הפיך שעובר על הצד השני בעקבות מעשים רבי עוצמה שאתה עושה. בעולם הצבאי מגיעה "הצריבה" הזו אחרי מבצע עוצמתי או חיסול ממוקד, ואצלנו מגיעה "צריבת התודעה האדומה" גם ללא שפיכת דם ממשי, אבל היא אפקטיבית לא פחות.

נתחיל באוהדי מכבי חיפה: הדרבי מהצד הירוק של העיר אחרי העונה הזו שוב לא ייראה אותו הדבר. הדרבי עבור הירוקים הופך לסיוט – פיק הברכיים, הפחד, העלבון, הבריחה המבוישת לחנייה בדקה 70.. גם אם הם ינצחו מתישהו בדרבי בעתיד (לא נעים, אבל גם זה יקרה), לדרבים בשנים הקרובות הם יגיעו אחרת לגמרי מאיך שהם התרגלו להגיע. לא עוד זחיחות, לא עוד התנשאות, לא עוד זלזול. הלך הנונשלאנט. מעכשיו הירוקים יגיעו בחיל ובדאגה. ברגליים רועדות. כי את ההשפלה העמוקה שהם עברו בארבעה דרבים בשלושה חודשים לא שוכחים כל כך מהר. התודעה הירוקה שלהם כבר נצרבה.

צריבת תודעה נוספת עברה תקשורת הספורט התככנית והחנפנית לבעלי ההון שהתעקשה לא לספור אותנו (ואם לספור אז בעיקר כדי להעלות לשידור את יואב כץ ולהסתלבט עליו). אם בוני גינזבורג כותב שהפועל נמצאת בשלבי מעבר להיות מועדון גדול (לא קבוצה – מועדון) זה רק מסמן שגם התודעה התקשורתית נצרבת ומשתנה.

 

 

עוד צריבות תודעה קטנות היו לאוהדי מכבי תל אביב השבעים והיהירים שחטפו מהפך של הדקה ה-93 מחיים מגרלשווילי הקשיש, ומעכשיו יתגרדו בחוסר נוחות בכל פעם שיראו מישהו בפסים באדום-שחור., צריבת תודעה חוו גם מיץ' גולדהאר, יעקב שחר ואלונה ברקת שפערו (שוב) פה בתימהון והבינו ששפיכת כסף גדול ואתיקה מפוקפקת לא תמיד יצליחו לנצח תשוקה, לחימה ולכידות.

אבל הצריבה התודעתית המשמעותית והחשובה ביותר היא הצריבה שאותה עברו האוהדים האדומים. בחודשים ספורים בלבד הושלם מהפך שבדרך כלל לוקח לו שנים ארוכות – מלוזרים חסרי תקנה לווינרים בלי אלוהים, ממוכי גורל מסוכסכים לקהל גאה ומרשים. התהליך קרה במהירות מפתיעה לאורך כל החודשים האחרונים והגיע לשיא לא נורמלי אתמול בשעה 20:38: העצירה של ארנסטס שטקוס עברה כמו מכת ברק או חוויה דתית בקרב 10,000 האדומים ביציעים. התודעה (למרות המשחק המחפיר) נצרבה לבלי שוב. הפועל המרוטה שלנו היא חתיכת מועדון מרגש ומיוחד. ואיך שרים את זה בעברית יפה? "תשתחוו יא בני זונות".

 

וכאן תוכלו לקרוא עוד על החגיגות האדומות

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר