העבודות בנחל לוטם (צילום: תאגיד מי כרמל)
העבודות בנחל לוטם (צילום: תאגיד מי כרמל)

מי כרמל – שעיר לעזאזל

פורסם בתאריך: 9.6.18 09:06

לצערי הרב, מעת לעת עולה שמו של תאגיד מי כרמל לכותרות בהקשר של גבייה ושל תלונות צרכנים, שחלקן מוצדק וחלקן נובע מתרבות צרכנית חדשה שרואה ברשת החברתית הנגישה דרך לבטא כעסים בלי לבדוק את הנתונים. למרבה הצער, התקשורת מאמצת בחום פוסטים מסוג זה ונותנת להם ביטוי.

חבל שבגלל ידיעות אלה תאגידי המים, ובמיוחד התאגיד החיפאי, לא מקבלים את הפרגון המגיע להם כמובילי המלחמה לצמצום הנזק כתוצאה מהתייבשותה של המדינה, שזהו תפקידם הלאומי.

למה הפרגון מגיע קודם כל לתאגיד החיפאי? התשובה לכך נעוצה במורכבות של מערכת המים והביוב בעיר בשל הטופוגרפיה שלה, הדורשת שינוע של מיליוני מ”ק בלחץ אדיר לשכונות הגבוהות. כמו כן, בשל העובדה שהעיר נושקת לים וכל גלישת ביוב עלולה לגרום לו נזק, בשל העובדה שבמפרץ חיפה מתרכז ביוב עם חומרים מסוכנים ואסורים ממקורות תעשייתיים, ובשל העובדה שהולכת הביוב עוברת ביערות סבוכים בתוך שטח העיר שהגישה אליהם היא קשה ביותר, ולעתים מסכנת חיים.
לצד הדיון בטעויות בחשבונו של פלוני אחד מתוך 100,000 צרכני מי כרמל, אשר יכולות להתברר בכל רגע מול אנשי התאגיד, חייבים להסתכל על ההישגים העצומים של מי כרמל בעשר השנים שבהן הוא פועל.

הרציונל מאחורי הקמת התאגידים היה שכל הכנסה של התאגידים תושקע בתשתית המים והביוב. צרכני התאגיד קיבלו תמורת תשלומיהם מים ושינוע ביוב, אבל גם 400 מיליון שקל בהשקעות בתשתיות שהצרכן אינו מודע אליהן כמעט. בחיפה, שבה חלק מתשתיות המים והביוב הונחו בימי המנדט הבריטי, 186 ק”מ של צנרת חלודה ומפוצצת הוחלפו מתחת לאדמה בעשר השנים האחרונות.

מי כרמל, ביחד עם התאגידים השכנים ועם ממשלת ישראל, השקיעו 100 מיליון שקל בהסדרת צנרת הביוב התעשייתי באזור מפרץ חיפה. גם הפיקוח על הזרמת חומרים אסורים למערכת הביוב העירוני הודק, והופעלה יד קשה נגד המזרימים חומרים אסורים לביוב. התאגיד השקיע ברכישת הטכנולוגיות המתקדמות בעולם לניטור גלישות שפכים, הקים תחנות שאיבה חדשות לביוב וכמעט שלא היו אירועים של איסור רחצה בחופים המוכרזים של חיפה.

תחנות השאיבה החדשות יאפשרו בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור בחיפה ב־50 השנים הקרובות, כי תשתית ביוב ומים היא התנאי הבסיסי לתכנון ולבנייה עתידית. זה דבר של מה בכך? מי כרמל הופכת עולמות מתחת לאדמה בשקט וביסודיות.

עוד אגדה אורבנית שחייבים לנפץ — מי כרמל אינה קובעת את מחיר המים אלא רשות המים. לא מי כרמל היתה זו שהחליטה להוסיף מע”מ למחיר המים ולייקר אותם, אלא ממשלת ישראל. אין למי כרמל נגיעה למחיר המים.

זאת ועוד, מי כרמל מעולם לא ניתקה איש ממים ולא היתה פנייה של צרכן שלא נענתה. היא פועלת תחת חוק, ובמסגרתו היא החליפה 100,000 מדי מים בעיר במקום מדים ישנים שלא עבדו. התאגיד גם פעל נגד גניבות מים משכנים.

אז למען המפעל הגדול הזה, אם אתם נתקלים בבעיה, פנו קודם לבירור בתאגיד ורק אחר כך לתקשורת, למרות היכולת המפתה לייצר כותרות בלחיצת מקש. וגם התקשורת צריכה להיות מידתית. אם יש תקלה נקודתית לא ראוי להפוך אותה לחזות הכל. צריך להביא בחשבון את התרומה האדירה של מי כרמל לכלכלה ולמשק המים, בחיפה ובישראל.

הכותב הוא יועץ תקשורת ודובר תאגיד מי כרמל מיום הקמתו

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר