הפשע שבשתיית בירה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
הפשע שבשתיית בירה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בגאווה ובראש טוב

פורסם בתאריך: 15.6.18 11:21

במצעד הגאווה בשנת 2015 עוד גרתי בתל אביב אך לבי כבר היה שייך לחיפה, וביחד עם בעלי הגעתי לחגוג במצעד החיפאי החביב שהסתיים בעיר התחתית. זה היה בצהרי יום שישי, מזג האוויר חייך לצועדים, מאות אנשים שמחים ועליזים נהנו מהופעות מצוינות, ובהן גם זו של מרגול שהרימה לקהל. אבל הדבר שנחקק בזיכרוני יותר מכל היה שמצאתי את עצמי, בגיל 29, שותה בירה בסתר.

לא הייתי היחידה, אנשים מבוגרים ושומרי חוק, להטב”ים וסטרייטים כאחד, הצפינו משקאות, בעיקר בירות קרות, בתיק או בבגד ולגמו בהיחבא. מדוע? המארגנים הצטיידו ברשימת אמנים מרשימה ובוודאי יקרה, אבל חסרה להם תבונה אלמנטרית של איך מסיבה צריכה להיראות ולהרגיש. הוחלט שאסור לשתות אלכוהול במתחם ההופעות מכיוון שעלולים להיות בני נוער במקום. זאת כמובן איוולת, הרי גם בחוף הים ובמסעדות יש בני נוער ואיש לא מונע בשל כך הגשת אלכוהול. הדבר הנכון לעשות הוא לנהוג כחוק ולבקש תעודת זהות ממי שיש ספק שגילו הוא מתחת ל־18. וכך נוצרו לאירוע שני מוקדים – האחד היה בימת ההופעות, והשני היה פיצוצייה סמוכה שבה השתרך תור ארוך לרכישת המשקאות. אנשים בוגרים שרצו גם להאזין למוזיקה וגם ללגום משקה הסתירו כוסות במחלצותיהם. מי שלא הצטיין במשחק המחבואים נתפס על ידי פקחים.
אני לא יכולה לדמיין סיטואציה הזויה כזאת במצעד הגאווה התל אביבי. למעשה, אין לדעתי אף מקום בעולם שבו פקחים משחקים במשחק של חתול ועכבר עם ציבור בוגר ואחראי שמבקש לשתות בירה בהופעה.

במצעד הגאווה האחרון שהסתיים בגן האם התרגשתי לראות גידול משמעותי במספר החוגגים גאווה. במה גדולה אירחה אמנים, אך שוב התקבלה התחושה ששתיית משקה אלכוהולי היא דבר מוקצה. רק בשטח קטן, מגודר ומרוחק מהבמה מותר היה לשתות, ופקחים אשכרה חיפשו חוגגים סוררים שניסו רחמנא לצלן לשתות בירה מחוץ לאזור המתוחם. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.

 

 

השנה לוהקה למצעד נטע ברזילי – השם החם ביותר כעת במוזיקה הישראלית. יומיים בלבד לאחר הניצחון שלה באירוויזיון פורסם כאן שהיא תופיע במצעד, ובהמשך פורסם גם כי חבר מועצת העיר יוסי שלום פנה לאסי עזר ולאילנית לוי בהצעה להנחות את המצעד. אתם מריחים את זה? זאת שנת בחירות אז לא חוסכים במשאבים, ואחרינו המבול. בכל מקרה, טוב מאוד שמשקיעים במצעד הגאווה שלנו, אבל לפני שממהרים לקשט אותו בטאלנטים יקרים מהמרכז, אולי בשביל שיהיה שמח כדאי לאפשר לחוגגים חוויה ולא להרבות באיסורים מיותרים.

בשבועות האחרונים התקיימו בחיפה שני אירועים העוסקים בתרבות שתייה – פסטיבל יין באודיטוריום במרכז הכרמל ופסטיבל קוקטיילים בעיר התחתית. מאות רבות של אנשים חגגו בהם ונהנו מטעימות של אוכל ושתייה באווירה מצוינת בחוצות העיר. הדבר טוב לעסקים המקומיים ולתחושת הביטחון ברחוב הגדוש מבלים. כפי שאין חשש שאלכוהוליסטים יגיעו לפסטיבלים כאלה, כך יש לאפשר לחוגגים הבוגרים במצעד הגאווה לשתות בשקט. במקום שפקחים יעסקו בשטויות מומצאות, תנו לנו ליהנות ממסיבה בחיפה.

ומילה לסיום: יש אמנים חיפאים מצוינים שמשוועים לבמה להופיע בה, וההנחיה של הדראג קווין זוהרה פלטיניום היא תמיד נפלאה. ליהוק יוצרים משלנו למצעד לא מוריד מערכו – נהפוך הוא.

ושיהיה לכולנו חג גאווה שמח.

 

* הכותבת היא תושבת בת גלים ושימשה כיועצת של שרת התרבות והספורט לימור לבנת

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר