מחלף אלנבי (צילום: צבי רוגר)
מחלף אלנבי (צילום: צבי רוגר)

רותמים את העגלה לפני הסוסים

פורסם בתאריך: 1.7.18 06:18

כמה טוב שיש בחירות. אפילו מבנה עזוב ונטוש כמו מועדון הגולשים בחוף בת גלים, או יותר נכון — המבנה ההרוס המיועד להיות מועדון גולשים, זוכה להתייחסות מצד קברניטי עיריית חיפה.

במהלך השנים הזדמן לי להשתתף בכמה סיורי קבלנים. בסיור קבלנים ניתן הסבר בשטח לקבלנים פוטנציאליים ביחס לביצוע פרויקט מבוקש. בדרך כלל עושים זאת במקביל לפרסום של מכרז לביצוע כדי שהקבלן יראה במו עיניו את העבודה לפני שהוא רוכש את מסמכי המכרז ומגיש אותם.

העירייה, ברוב מקוריותה ברוח הבחירות הקרובות, הצליחה להמציא פטנט חדש בתורת המכרזים. האתר הוא מועדון הגולשים מתחת למחלף אלנבי, ששימש כבית לגולשים רבים בעת שפעל לצד מסעדת יוטבתה המיתולוגית. בשל תנאי החוף המיוחדים נערכו במקום תחרויות רבות, הוא היה שוקק חיים, ופופולרי מאוד בקרב גולשי רוח וגלים. בגלל אילוצים שונים הוא נהרס עם הקמתו של מחלף אלנבי, ומאז שנת 2010 עומד במקום שלד בלבד.

העירייה תכננה לפרסם מכרז לשיקומו של המועדון, אבל עד כה הדבר היחיד שמאזכר את קיומו הוא שלט שתלוי במקום ומבשר על הקמתו הקרובה. בינתיים משמש השטח כמחסה לחסרי בית, החול שם הוא מטונף, והגולשים נמנעים מלהגיע למתחם הנטוש. ההזנחה זועקת לשמים.

כעת, אולי בזכות הבחירות הקרובות, החליטה העירייה, שמונה שנים לאחר תליית השלט, שיש לקיים מכרז. הדרך שהיא בחרה לעשות זאת היא משונה למדי, ונראה שהיא מכוונת באופן יצירתי לזכות במקסימום פרסום במינימום השקעה בעשייה. במקום לקיים סיור קבלנים כמקובל, העירייה פרסמה הזמנה למסיבת עיתונאים שכוללת סיור בשטח וארוחת צהריים במסעדת שוואטינה שהחליפה את מסעדת יוטבתה. מסיבת עיתונאים בעיתוי כזה יש בה משום רתימת העגלה לפני הסוסים. לפני שמזמינים את התקשורת יש לפרסם את המכרז, לזמן קבלנים ולערוך הליך שיתוף ציבור שיכלול את הגולשים שעתידים להשתמש במתקן ואת תושבי המקום. העירייה שלנו (ויש להודות — היא לא הרשות המקומית היחידה שנוהגת כך) חובבת הנחת אבני פינה יותר מאשר היא אוהבת לנהל לוחות זמנים למימוש פרויקטים. אין לה זמן להמתין עם יצירת ההד הציבורי, במיוחד כשהיא יודעת שמדובר בתקופת בחירות.

אבל הפעילות המקצועית היא חשובה והכרחית. ציבור הגולשים צמא להקמת מועדון כזה כבר זמן רב. חלקם ניסו ליזום בעצמם את שיקום המקום אך ללא הצלחה. על העירייה להראות כוונה רצינית לעסוק בפרויקט ולהיות קשובה לצרכים של כל הנוגעים בדבר, ולא רק לרדוף פרסום ולערוך סיורים וארוחות צהריים.

אני מקווה שהפנינה הזאת תהפוך לאבן שואבת לגולשים ולתיירים מכל הארץ ומחו”ל, כי אין ספק שמדובר באחת מרצועות החוף היפות בארץ. לאחר שיפורסם מכרז אני מקווה שימצא במהרה יזם שישקיע במקום המקסים הזה, בתקווה שמועדון הגולשים באמת יקום ולא נאלץ להסתפק בשלט גדול על המבנה.

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומנהל אגודת מכבי חיפה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עיריה של חובבנים

    כל מה שעושה העירייה הזו הוא חובבני ולצרכי פרסום

    ע"ע תליית מאות שלטים על שיקום נזקי השריפה כתוצאה מניהול חובבני של הואדיות ואי הקמת תחנת כיבוי אש ברוממה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר