עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

יהב הוא ראש העיר הכי טוב שהיה לחיפה, קליש רותם תעשה עיר פצצה

פורסם בתאריך: 30.10.18 23:32

עכשיו אני מרשה לעצמי להגיד משהו על הבחירות בחיפה: יונה היה ראש העיר הטוב ביותר שהיה שם, בעיר הפועלים. אחד שקיבל ירושה מזעזעת של עמרם מצנע ואריה גוראל, ועוד מימי אבא חושי שרצה לשמוע את המנופים מצומת וולקן כשהוא שונ"ץ בין 14:00 ל-16:00 ובעצם גזר דין מוות על חיפה כעיר המובילה במדינה. יהב עשה מהפך אמיתי בחיפה. 100 אחוז פוטנציאל ממומש במדינה שאין לה ריבון מחוץ לכביש 1.

הבעיות של חיפה הם במידה מסוימת הבעיות שכל עיר מחוץ לנתניה-אשדוד שמשרטטות את גבולות מדינת תל אביב – בריחת צעירים, פריפריאליות וואקום ממשלתי. אבל הבעיה האמיתית בחיפה היא לא העיר אלא תושביה. הם תותחים בלבה, שאפתנים, תמיד חיפאים בעיר זרה. הם ממציאי השווארמה המשופרת והם זכו בהכי הרבה פרסי נובל ביחס לגודל העיר בעולם. הם גם יצרו את קפה-גלידה בלי קפה ובלי גלידה. הם חכמים. אם תוציא את החיפאים מתל אביב האיי.קיו יצנח ב-70 אחוז. הם גם יפים ויפות, בואו נגיד את האמת.

אבל הם צריכים להתבגר. ולא במובן הכרונולוגי. מתושבים מדוכאים ומדכאים שמתנגדים לכל מקום בילוי, חסרי כל זהות קוסמופוליטית ובעלי צועניות מכפירה, הם חייבים להפוך לתאבי חיים. מלוקאל פטריוטים שמקלסים את עיר ומוציאי דיבתה לשגריריה.

כל זה צריך להשתנות לפני השלטון. כי היום רק הסדק ברחוב ליאון בלום מעניין. לא דברים טראנסאטלנטיים.

תל אביב בשנות ה-80 היתה העיר הזקנה בישראל. זה כמו רוק ישראלי ששולט במצעד הפזמונים. כמעט מדע בידיוני. אבל מה נאמר ומה נגיד. זהו האתגר הראשון של ראש העיר החדשה. של פרנסי העיר.

 

 

את עינת קליש רותם אני מכיר שנים בעיקר מתפקידי כדובר העירייה. באופן הזוי היא תמיד הזכירה לי במראה את אמא שלי, ואפילו אמרתי לה את זה פעם או פעמיים ברגעים היחידים שהיא לא רצתה לתלות אותי. היא אשה מוכשרת, חכמה וחדה כתער חיפאי. היא תהיה ראש עיר מעולה.

חשוב לזכור שמחסן שוקרי ועד יונה יהב תלויות רק עשר תמונות במסדרון. זה מראה על יציבות שלטונית, על משילות. קליש רותם תוביל את חיפה לפחות – כך אני מעריך בזהירות – בשלוש קדנציות. היא צעירה, רעבה, חכמה. והיא תעשה עיר פצצה. אני בטוח.

ומילה אחרונה על דוד עציוני. מה נגיד, מיי מאן? מ-י' 3 לסגן ראש עיר מוביל. איזה מלך.

חיפה. אני הייתי לך בן חורג. אני הומלס. לא שייך לקריות. מדמיין שאני מתל אביב. גר בנס ציונה. אבל… אמרתי את זה המון פעמים על המון סיבות אך אין מתאים מהרגע. כי גם סיאנס של דוסטוייבסקי, קאסוטו, ביאליק, שייקספיר ומאיר אריאל לא יוכל למצוא את המילים לתאר אותך. תהיינה יפות ממך, ואלוהים יודע שפחות. אבל יפה כמוך לא תימצא גם בארבע קצוות תבל. אז תמשיכי להיות את. משימה קלה בשבילך, אך בלתי אפשרית לכל אחת אחרת.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דיבובים. יונה היה אגויסט ממדרגה ראשונה. אותך הוא ראה מקרוב אותנו, התושבים לא ראה ממטר.

    יונה ידע לענות לעיתונאים, כמוך, קליש יודעת לא רק לעבוד ולהתייחס לאנשים אלא גם בעלת מיומנות ואנרגיות חיוביות שהעיר הזו זקוקה זה שנים רבות. נקווה שתדע לשמור על התקציבים לנושאים הטובים לתושבי העיר, ולא לבזבוזי השעה עליהם חגג יונה יהב. חיפה לא צריכה להיות כמו תל אביב, עם האופניים על המדרכות, הרעשים הבלתי נסבלים ברחוב מוריה וקשיים במציאת חניה. נקווה שהגמלאים יזכו לחניה חינם בכל חיפה וגם תושבים אחרים יוכלו לחנות ללא דוחות הניתנים מהלשנה ומצילומים.לא צריך תמ"א 38 בכל פינה. אפשר לשמור על הציביון הקיים ולשמור על הירוק ולטפח יותר פרקים ופחות במות המרעישים במוזיקה צורמת. יש מספיק אולמות שיכותים לאפשר בידור ביום העצמאות ולא זקוקים לבמות בכל שכונה. כסף שיחסך אפשר יהיה להפנות לשיפוץ בתי הספר ולהוזלת התשלומים למעונות ולגני טרום וחובה. יש חיים בחיפה ויהיו חיים בחיפה בשנים הבאות. דובר חמוד, גם לדבר צריך לדעת איך ומה. האמת חשובה יותר מכל מלל. זכורה לי תערוכת הפרחים שהייתה ליד חוף הים שיצאתי ממנה אחרי חצי שעה ללא יכות לנשום. רעיון והשקעה כדי להיות על המפה. זכורים עוד הרבה ארועים נוספים שיצרו פקקים וקשיי תחבורה. כל המוזיאונים לאמנות , הממוקמים בפינות שקשה להגיע אליהם הם הוכחה לחשיבה קלוקלת, ולהעדר יוזמה. אילו רק קטעים מהעבר "המפואר" של יהב בתקופתו כהונתו.

  2. עידו, מעוניין להיות משרתם של שני אדונים במאמר

    מיותר זה. סע לתאילנד עם יהב. עדיף.

  3. עידו פשוט קיבל ג'וב אצל יהב כדובר

    חיפה נבלה והסתאבה תחת יהב
    הוא היה אסון, בכיסי ההון שלטון סרחון קניון

  4. טיפשות

    פעם ראושנה שאני קורא משהו שלך ואתה סתם דפר
    אוסף קשקושים מתחנפנים ובלי שום דעה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה האשפה הזאת?, לך תשורר "חיפה שלי היא שווארמה בפיתה". כתבת ביבים.

  6. קרן צבי

    מה האשפה הזאת?, לך תשורר "חיפה שלי היא שווארמה בפיתה". כתבת ביבים.

  7. דני דין

    חיפה היא עיר מיוחדת בעלת צביון יחודי עליו צריך לשמור צריך להפסיק להשוות אותה לתל אביב ולדאוג שהיא תשאר כזאת .נראה אם קאליש תעמוד במשימה .הלוואי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר