חלום פמיניסטי של חיי צדק ושוויון (צילום: בועז כהן)
חלום פמיניסטי של חיי צדק ושוויון (צילום: בועז כהן)

עיר מיטיבה לכולנו

פורסם בתאריך: 17.11.18 20:28

מחשבות פמיניסטיות לחיים בחיפה בעקבות בחירתה של אשה לראשות העיר: הגיע יום הבחירות ובעקבותיו הידיעה המרעישה – יש לנו ראש עיר אשה. לרגע אחד של שמחה לא היה לנו חשוב מי היא, מה היא חושבת, מה היא רוצה ולאן היא תוביל את העיר שלנו. את הרגעים, את השעות ואת הימים לאחר מכן מלווה תחושת תקווה מהולה בחשש. לאלו מחוזות יוביל אותנו השינוי בראשות העיר?

אנחנו כותבות היום כדי להשפיע על השינוי לכיוון מיטיב. אנחנו כותבות על החלום הפמיניסטי שלנו לחיים של צדק, שוויון וחירות לכל מי שחיים וחיות כאן עכשיו ובעתיד, בלי הבדל ואפליה על רקע של דת, מגדר ובחירה מינית או פוליטית.

ראש עיר טובה היא ראש עיר ששמה לב לאוכלוסיות שאינן דומות לה ושאין היא מכירה את אורחות חייהן. היא ראש עיר ששמה לב דווקא למי שגרים בשכונות מוזנחות ורחוקות ממנה. היא ראש עיר שרואה ומקשיבה למה שחסר, למי שאין להם קול, למה שיכול להביא לתחושה טובה ובטוחה לכולם במרחב העירוני. מה חסר לנו היום? עיר נגישה, עיר של שוויון, עיר בטוחה, עיר של עבודה בטוחה ושוויוניות, עיר אוהבת שונות, עיר של גנים, שטחים פתוחים ומודעות סביבתית.

עיר נגישה: כדי שנוכל להתנייד על כיסא גלגלים ועם עגלות ילדים, להסתובב ברחובות ולנוח על ספסל, ולקרוא שלטים בשפות שונות וגם בכתב ברייל, וכדי שתהיה תחבורה ציבורית בכל מקום ובכל שעות היום וגם בשבת.

עיר של שוויון: כדי שנקבל שירותים זהים בכל שכונות העיר, שלנשים יהיו מקומות התכנסות ומפגש במידה שווה לאלו של גברים, שנוכל לבקש משכנתה ולקנות דירה בכל מקום בעיר (גם בעיר התחתית), שהביוב בה יטופל ויתוחזק, שיהיו שירותי בריאות וחינוך טובים בכל מקום, ושתקציבי הספורט והתרבות יהיה זהים לנשים ולגברים.

עיר בטוחה: כדי שנוכל ללכת בביטחון בכל רחוב, בכל שכונה ובכל שעות היום והלילה, ללכת בגלוי כלסביות, טרנסיות, הומואים, בי וקוויר בלי שיתנכלו לנו, שהרחובות יהיו מוארים ונגישים, שנוכל להיות ביחד (או לבד) יהודים וערבים, בלי גזענות.

עיר של עבודה בטוחה ושוויוניות: העסקה ישירה של עובדות הקבלן בעירייה, ביטחון כלכלי ותעסוקתי לעסקים ועידודם, עידוד עסקים של נשים, הרחבת התעסוקה על ידי הקמת יחידה לחידוש פני העיר וטיפוח יופייה וניקיונה שיועסקו בה גם נשים.

עיר אוהבת שונות: כדי שהיחד שלנו יבוא לידי ביטוי במודעות ובשלטים בשפות השונות שבהן אנחנו מדברים – ערבית, רוסית, יידיש ועברית – והכל גם בלשון נקבה, שלביטוי התרבותי של הקהילות השונות יהיו מקום ותמיכה ראויים ושווים, ושהעיר והעירייה יתנגדו להתערבות ממשלתית במתן תמיכה לקהילות השונות ויתמכו ביתר שאת ובמופגן בתרבות ובאמנות הערבית.

עיר של גנים, שטחים פתוחים ומודעות סביבתית: כן, אנו יודעות שראש העיר החדשה שלנו עוסקת בענייני סביבה, וטוב שכך. נוסיף בכל זאת בקשה לשמירת הוואדיות הירוקים של העיר, להגדלת מספר הגנים הציבוריים, לנגישות לאזור הנמל ולנחל קישון ולעידוד הספורט הימי ולהנגשתו לכולנו.

שכחנו משהו? היינו חולמות על דברים אחרים לו היינו נשים פלסטיניות או דתיות? אולי. אבל אנחנו שתי נשים מהקהילה הלהט”בית שאין דבר אנושי הזר לנו. בעיר ובקהילה מיטיבה גם לנו יהיה טוב. במקום המיטיב עם אלו הגרים בו כיף לדעת שגם אשה יכולה להנהיג ולהוביל. אנחנו מאחלות לעינת קליש רותם ולכולנו ביחד איתה הצלחה.

הכותבות הינן פעילות באשה לאשה – מרכז פמיניסטי חיפה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני

    שיקול המגדר של ראש עיר (לצורך העניין) לא צריך לקבוע.
    צריך שיהיה/תהיה טוב/ה בתפקיד.
    זה הכל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר