הפוסט של העירייה (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של עיריית חיפה)
הפוסט של העירייה (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של עיריית חיפה)

הצגה של אחרים

פורסם בתאריך: 26.9.20 13:25

שימו לב: זוהי התמונה שהעלתה דוברות העירייה לחשבון האינסטגרם הרשמי של עיריית חיפה היום (שבת). תמונה נחמדה מאוד, תודו, ובהחלט מרשימה. מראה האורות המרצדים בשמי נמל חיפה הוא מראה מלבב עד מאוד, מרהיב וללא כל ספק ראוי לצילום ולהעלאה לחשבון של העירייה. העירייה מתגאה בכך שהפקת התוכנית "נינג'ה ישראל" ממשיכה להביע אמון בנמל ומצלמת עונה נוספת בעיר. יפה מאוד, גם אני הייתי מתגאה ומשוויץ בשמחה רבה.

אלא מה? אותה עירייה ממש, עם אותה ראש עיר ממש, החליטה בתחילת הקדנציה שלה לבטל בהינף יד ובשרירותיות מקוממת את תוכנית "נמל האורות" שכבר אושרה וכבר החל ביצועה למופע אורקולי מרשים פי כמה וכמה וצבעוני פי כמה וכמה, אשר היה אמור להתקיים ערב ערב בנמל ובעיר התחתית לטובת התושבים ובעיקר לעידוד התיירות לעיר.

זה היה אמור לעלות לתושבים עשרה מיליון שקל בשנה, ועינת קליש רותם, שמאז כניסתה לתפקיד מתגלה כקמצנית כרונית בכל הנוגע לשימושים בתקציב העירוני, טענה שמופע האורות המתוכנן הוא אטרקציה ריקנית, יקרה וחסרת כל ערך, ושאיש לא יגיע לביקור בחיפה רק בגלל מופע כזה.

היא הרגיזה מאוד בהחלטתה את מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי – איש מקצוע מוערך ומצטיין שהצליח להכפיל את מספר התיירים הנכנסים לישראל תוך פחות מעשור ולהעמידה על שיא של כל הזמנים של ארבעה מיליון בשנה (לפני הקורונה) – ומאז הוא פשוט מחרים אותה ואת העיר.

תראו, זה בסדר לחשוב שאטרקציה מסוימת היא מיותרת או לא שווה את ההשקעה. לגמרי בסדר. מותר לראש עיר לשנות החלטות של קודמו אם הוא סבור שהן שגויות. לשם כך הוא נבחר. אבל לבוז להחלטה ולבטלה, וכעבור שנתיים להלל ולשבח את אותו הדבר ממש, להציגו לתפארת ולכנותו "הצגה" – איני יודע איך לכנות זאת מלבד צביעות.

 

 

האמת היא שהסתירה אינה כזו גדולה. אין לעירייה כל בעיה עם מופע אורות צבעוני בנמל, והיא יודעת יפה מאוד עד כמה הוא אטרקטיבי. גם אין לה כל בעיה עם מיצג תלת מימדי אינטראקטיבי עם המילים "I Love Haifa" שהוצב בכניסה לקניון סיטי סנטר במורדות המושבה הגרמנית. גם אותו היא הציגה לראווה ובגאווה בחשבון האינסטגרם שלה.

אין לה כל בעיה להשוויץ ולהלל מכיוון ששני המיצגים המרשימים הללו נעשו ביוזמה ובמימון פרטיים. כל עוד מישהו אחר משלם, זה אחלה ויופי ואטרקטיבי ומעולה ואפילו "הצגה". אבל אם העירייה צריכה לשלם – אז זה מיותר ומטופש וריקני וחסר ערך.

וזוהי תמצית הסיפור כולו. "עירייה לא מבדרת" ביקשה קליש רותם, ועירייה לא מבדרת היא קיבלה. אפשר לעשות הכל, אבל אל תצפו ממני לשלם. תפישת עולם נאו ליברלית קלאסית. שהשוק ישלם, לא אני. כך עם פסטיבל "החג של החגים", כך עם מופעי התרבות בעיר, כך עם כל תחום התיירות. חוץ מאשר מימון הופעתו של נצלן קטינות בשידור יום העצמאות, כמובן. את זה אפשר לממן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיפאי

    אני מנסה להבין… באמת לא ברור ההבדל בין מופע אורקולי על חשבון רשות השידור לתקופה מוגבלת ואטרציה שערכה לא ברור שעולה 10 מיליון מתקציב העיר בשנה? באמת?

  2. עמרי

    הזרקורים וזיהום האור החריג הזה ממתחם הנינג'ה רק ממחישים למה היה צריך להעיף את מיזם האורות לכל הרוחות
    רק תארו לכם פי כמה פיגועי תאורה כאלו וככה לילה אחרי לילה. ועוד לשלם על הנפל הזה 10 מליון שקל.
    לפחות שחיתות ובזבוז נמנעו פה. לא מבין על מה דורון שפר מתלונן שהעירייה רוצה לעודד יוזמה פרטית כמו כל ערי העולם??
    מה הגישה שלך קומוניזם פרטרנליסטי? שמשרד התרבות כאן יפיק רק צובחוץ מטופשים?
    ומה הבעיה עם אייל גולן? די לפוריטנים.. הוא זמר לאומי ענק, ולא יעזור לכם לנסות לתכנת את הציבור שהוא לא.

  3. דורון המתלונן...חחח

    מה עשתה ביעת הירוקים בשנה האחרונה? נו תכתוב. משלמים לך, אז למה אתה לא כותב משהו?

  4. שרון

    למה לעירייה להתגאות בדבר שאינו תורם ואין אליו שום גישה לציבור התושבים החיפאי?זה באמת מקומם.
    אנחנו ילידי חיפה ותושבי חיפה עשרות שנים לא זכינו שכף רגלנו תדרוך בנמל חיפה אי פעם. אפילו פעם בשנה אבל למיזמים פרטיים מאפשרים ומתגאים בזה. למה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר