חיילי פיקוד העורף בחיפה (צילום: תדהר טויכר)
חיילי פיקוד העורף בחיפה (צילום: תדהר טויכר)

כך הפכה חיפה לבני ברק

פורסם בתאריך: 4.10.20 07:58

חיפאים יקרים, ברכות. ממחר (שני) תיכתב היסטוריה בעיר. 100 שנה מאז הממשל הצבאי הבריטי על ארץ ישראל בכלל ועל חיפה בפרט, ראש העיר עינת קליש רותם מחזירה את הממשל הצבאי לעיר. שלא יהיו אי הבנות – צה"ל הוא הצבא שלנו, אין לנו אחר ולא יהיה. אני אוהב את חיילי צה"ל, שירתי בצה"ל כקצין חקר קרבות, ואני מכבד ואוהב את הצבא. עכשיו אפשר להמשיך.

מה זה בעצם ממשל צבאי ואיך הגענו בכלל לנקודה שבה הצבא שולט בחיפה? ממשל צבאי הוא שלטון מאורגן אשר עומד לרשותו של השלטון המרכזי, בדרך כלל אחרי מלחמה וכיבוש שטח, והוא בא לידי ביטוי כחלק מהפיכה צבאית, אחזקה של שטח או מצב חירום. ממשל צבאי הוא בדרך כלל קשוח ולא משתף פעולה עם הציבור, ולכן הוא מתאים למצבי חירום קיצוניים בלבד ויש לסיימו במהירות.

אז מה קורה בעצם בחיפה? ראש העיר הזמינה מיוזמתה את הצבא או לכל הפחות נכנעה ליוזמה הזויה סטייל הסגר על בני ברק, רק באקסטרים – הפיכתה של חיפה לשדה ניסויים עצום של ממשל צבאי לצורך מיגור הקורונה. המחשב הצה"לי פלט שם – "ההר הירוק תמיד" – אבל יש מצב שבהמשך זה יהיה יצירתי יותר כמו מבצע "רסס טיפתי" או אפילו מבצע "שימו קצ לקורונה".

בפוסט תעמולה מזעזע שלא היה מבייש את קים ג'ונג און או דיקטטורים אחרים מהנוסח הקומוניסטי של ברית המועצות או מזרח גרמניה, קליש רותם סיפרה לנו על כך שהאזרחים מבקשים ממנה להקל עליהם. הם רוצים להשאיר את הפארקים הפתוחים כפי שממליצים רופאים מובילים ואת החופים פתוחים כמו שממליצים פרופסורים בעלי מאות שנות ניסיון מצטבר. הם "מתחננים לא להקשות על החיים הקשים ממילא", כתבה קליש רותם – דוקטור לשיקום ערי תעשייה שעד לרגע זה כנראה שלא תיקנה מדרכה אחת שבורה בעיר. במהלך ציני, ולתחושתי עם ניחוח מרושע, היא דרשה מאזרחים הטובים שמקפידים על ההנחיות: "תשאלו איך אני יכול לעזור להם". למי? לאנשי הצבא? לרופאים? לעיריית חיפה? לא ברור.

כאן שווה להזכיר שכבר לפני עשרות שנים כתב ג'ורג' אורוול בספרו "1984": "מלחמה היא שלום. חירות היא עבדות. בערות היא כוח". הציניות הזו אינה חדשה.

אז מה מצפה לנו בעצם? איך נרגיש את הממשל הצבאי? ולמה בעצם אנחנו כאן? נתחיל מהסוף – לנקודת השפל הנוכחית, שכנראה היא לא האחרונה שאליה תביא אותנו ראש העיר, הגענו לדעתי בגלל ברית פוליטית בינה לבין החרדים הליטאים. הליטאים הם אמנם פלג קטן ושולי בעיר, אך השפעתם הפוליטית היא גדולה מאוד מכיוון שקליש רותם בונה על קולותיהם לניצחון סוחף בבחירות הבאות. היא יוצאת מנקודת הנחה שהחיפאים ה"רגילים" לא ייצאו להצביע, אך הליטאים ייצאו ועוד איך, ובהמוניהם. לכן היא אינה מסוגלת לאכוף את מרותה, כלומר את הפיקוח העירוני, על מדגרות הקורונה הבוהקות מצבע אדום בשכונות רמת ויז'ניץ וגאולה ובחלק מנוה שאנן. לכן אושרה חתונה המונית במתכונת ישראבלוף בהיכל הספורט ברוממה, לכן אין אכיפה של ממש בתוך השכונות עצמן, ולכן גם מפורסמים נתונים מסולפים לכאורה לגבי הקורונה.

 

 

מכיוון שבשום שלב לא היתה כוונה להטיל סגר על שכונות בצבע אדום בוהק, הקורונה המשיכה להתפשט בעיר, אם כי גם היום מהוות השכונות הלל מקום אדום לוהט.

זה המקום להזכיר שעד כה נכנס צה"ל לשלוט רק על עיר אחת בישראל – על בני ברק בתחילת הסגר הראשון. האם בגלל שכונות קטנות שהפכו למדגרות קורונה כולנו צריכים לסבול? איך חיפה הפכה לבני ברק? יש להוסיף לקלחת המבעבעת גם את הפחד הקמאי של קליש רותם מהמגיפה הקטלנית (כפי שהיא ואחרים רואים אותה) ואת העובדה שבגל הראשון זכינו לראות אותה רק בתוך ביתה, בעוד שראשי רשויות אחרים פרפרו בין הזירות, וכך נגיע לנקודה הנוכחית שבה ראש העיר ספק מתנדבת ספק מתרפסת בפני הצבא שייקח ממנה את הסמכויות ויטיל ממשל צבאי על חיפה, לראשונה זה 100 שנה.

הממשל הצבאי יתחיל ביום שני, אז תגיע לעיר חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף. מאות לוחמים מיומנים בעלי יכולות קרביות ייפרשו בשכונות, אך סביר להניח שאם אתם מתומכי ראש העיר בשכונות הפריווילגיות לא תרגישו אותם יותר מדי. כמו תמיד, האכיפה תגיע רק לילדים הטובים – אלה שקפצו לבקר חבר והתירוץ שלהם לא היה מספיק טוב, אלה שהלכו לעשות קניות ושכחו את הקבלה בסופר, אלה שרק רצו לעשות קצת ספורט בים או לנשום אוויר נקי בפארק הכט רגע לפני שהם מאבדים את השפיות שלהם בבית.

אז מה ניתן לעשות הפעם? איך מתנגדים להזיות האלה? מכיוון שאני לא יכול ולא מעוניין לקרוא למרד מאורגן בצבא (כי צה"ל יש לנו רק אחד, גם אם קליש רותם מביאה אותו לחיפה בשביל מטרה הזויה), אני ממליץ לכם להיכנס לחשבון אינסטגרם של ראש העיר. גם אם אין לכם אינסטגרם, פתחו חשבון. השאירו לה הודעה פרטית, ועדיף גם תגובה על איזו תמונה של תבשיל או פרח. נסו להוציא אותה מהבועה שבה היא חיה. אם היא ממררת את חייכם, נסו להגיע אליה אישית הכי קרוב שאפשר, במסגרת החוק שעוד נותרה לכם ותוך שמירה על הנחיות הקורונה. יכול להיות שבעוד כמה שבועות, גם האופציה הזו תיסגר בפניכם ותצטערו שלא מימשתם אותה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

74 תגובות
  1. צודק אבל....

    מר מגן כדרכו בקודש , חסר אופי ודרך, לא קורא למרד .. ביום השואה נספר לכם איך צעדו היהודים לתוך התנור ומר מגן יכתוב על זה טור דיעה מנומק ומרגש..

  2. חיים

    חיפה לא הופכת לממשל צבאי ותפסיק להסית ולהמריד את התושבים , ראש העיר נלחמת בקורונה ! וכל הכבוד שלא שמה קצוץ על תקשורת מגויסת אנרכיסטית , דוד מגן מה יש לך ???? והיו עוד ערים רבות בסגר חוץ מבני ברק …..אבל עם אפשר על הדרך להתסיס נגד החרדים אז למה לא …….

  3. דרדסון

    אוי דוד דוד…
    אני גר בסוג של שכונת מצוקה במערב חיפה.
    כמות האנשים שהולכים בלי מסכות מזעזע.
    מצידי שיבואו גם "המארינס" לקנוס ולירות…
    אגב, אתה סותר את עצמך. תקרא שוב את השטויות שאתה כותב.

  4. אילנה

    היום עדיף להיות חזיר בחיפה, מאשר אזרח תחת משטר צבאי. איך כשלתי והצבעתי פעמיים, עבור אדריכלית ערים זו. נשארו שלוש שנים לבחירות הבאות. אוייי.

  5. ורדינה מארגנטינה

    הכתב קשקשן, מתנגד אוטומטית לכל צעד הגיוני בנסיבות הקיימות של ראשת העיר, רק בגלל שהיא ראשת העיר והוא לא אוהב אותה. מסיט עלוב, די לשנאת חינם.

  6. אחת שיודעת

    ראש עיר לא מנהלת אלא מנוהלת

    לא מתפקדת ולא מתקשרת עם התושבים!
    הורסת את העיר בכל תחום . רווחה קשישים נפטרים בביתם ואין מי שמבקר ובודק .שלא נדבר מה שקורה באגף החינוך שמתפורר. ופוגעת בעובדי העירייה.

    עסוקה בהישרדות אישית .

    מסירה אחריות כדי להעביר אשמה על אחרים .
    העיר מלוכלכת ומלאה בחזירים
    .והיד עוד נטויה

    חיפה אדומה מבושה !!!!!.

  7. אשרת

    כל הכבוד לראש העיר שלנו! לפחות היא לא יישנה בעמידה כמו רבים אחרים במדינה! קליש אנחנו איתך!

  8. רב קצין אמת

    אנחנו במצב חירום. אנחנו בזמן מלחמה. והאויב הוא כבר לא הקרינה, אלא אותם אזרחים רוצחים שבשם השם או שם חירות יוצאים נותנים לוירוס קטלני להתפשט.
    אם האזרחים לא מתנהלים כמו שצריך, ואם המשטרה חסרת אמצעים או כוח אדם ללחם באויב הרצחני, אז לשם כך יש צבא.
    שיסגרו בכוח אנשים בביתם עד שנתיים אם המגפה הנוראית. אנשים יכולים לשרוד שבועיים בלי ים ובלי פארקים ובלי להסתובב בשביל הכיף בקניונים. ואם לא מבינים את זה הפירסומים, או ההפלגה, או בחוקים, או הקנס…אז שיבחנו את זה בכוח. חיים ומוות זה לא משחק ילדים, והערייה לא צריך להיות גננת.
    תתבייש לך ברצונך לעזור לקרונה להתפשט, אני מקווה מאוד שלא תלמד על בדרך או אוהבים שלך הנזקים שאתה בעצמך גורם אם דעות חרות מתופשטות כאילו בזמן חירום עולמי.

  9. דבורה

    בושה בושה בושה
    חיילי צהל צריכים לשרת בצבא לא בחסות ראש העיר הרשאית שמשעממת לנו את העיר
    תשקיעי בכבישי חיפה. בגני שעשועים מוזנחים
    אל תדאגי לי עם משטרת קליש.
    אנחנו לא בגן ילדים

  10. השקוף

    שיש מלחמה כל האמצעים כשרים!!!אני דווקא רואה ברכה במהלך.ולא מעניין אותי קאליש או נחשון……חייבים לחזור ולהיות עיר ירוקה ולשמור על החיים של כל תושב ותושב!!!

  11. פנינה

    לא להאמין!! ראש העיר מודה שאינה מסוגלת לטפל בעיר ולפעול למען תושביה!!! לכי ביחד עם הממשלה תעזבי את העיר ונלך לבחירות!@

  12. אנה

    קצת מוגזם להשוות פיקוד העורף עם מנדט. הם פה בשביל לעזור ולהציל חיים. ממש בושה לכתוב כך. הילדים שלנו משרתים שם.

  13. מצביע מאוכזב של קליש

    כגודל הצפייה כך גודל האכזבה מקליש… פשוט כשלון מתמשך. כל יום שעובר מראה עד כמה הקדנציה שלה הולכת להיות ביזיון אחד גדול מול ההבטחות שהיא נתנה…

  14. משבר מנהיגות ארצי

    חלאס עם המגמתיות הזו… אז ראשת העיר לא מעוניינת לפרסם פעילויות עירייה דרך כלבו…זו לא סיבה למגמתיות כזו נגדה.
    אגב הצבעתי לה, כי לא היה מועמד מתאים אחר. חושב שהיא לא מתנהלת נכון, אבל אי אפשר להבליג על מדיניות כלבו נגדה והאינטרס השקוף לכך.

  15. דיק

    איזה שטויות היא ביקשה עזרה בפיקוד העורף כל הכבוד היא דואגת לעיר שלה אם היא ביקשה עזרה היא יותר טוב מאוד באיזה מצב חיפה ואולי ככה התושבים יקשיבו להוראות וב"ה מקווים שזה יעזור תפסיקו בכל מצב ללכלך .ואני לא בחרתי בה ..אבל במצב שלנו אנחנו צריכים עזרה חיפה על הפנים וגם לא מקשיבים להוראות

  16. חמיצות

    דוד מגן זה לא ההוא שהיה ברשימה שניסתה לעשות לקליש פוטש פוליטי בגלל שלא קיבלו אתנן מאבי גבאי?

  17. נווה שאנני לא שאנן

    לכל המתייפיפים שאומרים שהיא דואגת ומבקשת עזרה,
    איך בדיוק אישרו לעשות חתונה לנכדתו של האדמור מוויז'ניץ במסווה של אירוע תרבות???
    בתור אחד שראה מה היה בפנים זה ביזיון גדול!
    איפה הייתם שהיא אישר את האירוע הזה ואיפה הייתה "הדאגה הגדולה" שלה לתושבים באותו זמן???
    אף גורם משטרתי לא הורשע להיכנס לאירוע שבסופו של דבר התקיים בשכונת רמת וויזניץ בנוכחות כ5,000 אנשים!!!
    גילוי נאות , הצבעתי לקליש אבל ההתנהלות שלה מנותקת ומונעת מאינטרס אישי!

  18. דודו מגן - תגובה לגיל

    גיל היקר,
    הממשל הצבאי הבריטי התקיים משנת 1917 עם הגעתו של אלנבי והסתיים עם תחילת הממשל הבריטי האזרחי של הרברט סמואל.
    מקווה שהעניין הובהר 🙂

  19. דודו מגן

    מת על התגובות של צוות קליש…
    אדם אחד כותב בתור "שלמה כהן", פעם שנייה בתור "ורדינה מארגנטינה" ופעם שלישית בתור "שפרה רוזנבאום".
    לא עדיף שתשיגו תומכים אמיתיים שיכולים אשכרה לכתוב בשמם? יותר שווה.

  20. ליטל

    איפה הגעת למאה שנים מסיום השלטון הבריטי?
    ופיקוד העורף היו גם במלחמת לבנון ובכל שעת חירום,
    ואולי קצת אהבת ישראל ודי עם השיסוי הזה!
    עיר של דו קיום, לא?

  21. תראה לי תעודת עיתונאי

    כתבה מסיתה, עובדות לא נכונות ומיצוב מוטה נגד קליש.
    הגענו לעידן שכל אחד נהיה כתב ורושם מה שבא לו.
    במקום לרשום כתבה על מנדט בריטי בהשוואה לפיקוד העורף בלה בלה בלה תעשה כתבה לסיבות והאינטרסים שלך לכתוב נגד קליש.

  22. חיפאי ישראלי ימני גאה

    כמה שטויות בכתבה אחת… חחחח…. בורות נלעגת של שמאלני פגאני פנאטי שיכתוב כמה שיותר שטויות העיקר להוציא את פרץ השנאה החולנית המבעבעת בנפשו המעוות

    דוגמא קטנה שמראה עד כמה הכותב לא יודע על מה הוא מדבר… הוא כותב שראש העיר צריכה את הליטאים וזו הסיבה שהיא אישרה חתונה גדולה בהיכל הספורט והנה הקאץ' החתונה הזו היתה בכלל של החסידים שלא הצביעו לה אלא ליונה יהב

    חחחחחחחחחחחח תמשיך לאכול את הלב המגעיל שלך

  23. נמאס מהקצנות הזויות

    קשקשת מבהילה. הלואי ובכל הארץ היו מתגברים את המשטרה עם כוחות פקוד העורף. הציבור לא אחראי, אין בקורי חברים בסמן הסגר ומינימום יציאות לסופר. עדיף לבצע משלוחים. אין לך כבוד לבן אדם שנוהג במקרה זה בדיוק כמו שצריך. לא מסתובבים בסגר. פגישות עורכים בזום. היא נותנת דוגמא אישית.

  24. איציק הסיני

    בואו נהיה ראלים.לא היא ולא הצבא,יפתרו את ההדבקה.זו בעיה תרבותית,של אנשים,שלא מרגישים שייכים,ולכן עושים ככול העולה על רוחם.צריך,לאסוף כל מפר חוק למחנה מעצר,ל48 שעות וקנס של 1000₪.וראה זה פלא,אנשים ילכו לישון עם מסיכות,חס וחלילה לא להגיע למחנה הזה.מה שהסינים מסוגלים,במערב יקח מאה שהים ללמוד.וזה תפקיד המשטרה…

  25. רון

    עם הרבה איפוק וללא קשר לכתבה הזו אני יכול להגיד..קליש מתנהלת מההתחלה כרודנית רודפת שררה … ממש לא מתאימה לחיפה. גם הנסיונות לשפר תדמית דרך חוג אנשי תקשורת ויחצ וטוקבקיסטים מטעמה וסרטוני תדמית מזויפים לא עובד לה. היא פטוש כופה את הראיה הצרה שלה על עיר שלמה .ומנסה להשתיק פיות
    מעולם לא היה קונצנזוס כה ברור בחיפה לכבי ראש עיר ככ לא מותאמת והרסנית שרק מחכים שיגמר כבר ונחליף.
    חבל שהיא לא רואה זאת

  26. יאיר

    רק את מוזיאוני חיפה ,בחרו להשאיר פתוחים
    בזבוז משווע של כספים ציבור
    המוזיאונים לא מתוחזקים לא נקיים ולא בטיחותיים ,בכייה לדורות

  27. אזרח מודאג

    אחיי השמאלנים ! אתם בעצם מכריזים מלחמה על הימין
    אני תקווה שהימין לא ישיב מלחמה מספיק עם זה.
    גם אם אתם לא מכריזים על כך שאתם שמאלנים….
    דיי כבר.

  28. אירית

    ראשת עיר מאכזבת מאין כמוה .רק הנחיות
    הזויות.תושבים תמימים עדיין מאמינים לה
    העירמנוהלת באופן םוליטי לגמרי.אני ממליצה כמו שמפגינים נגד ביבי ברחבי העיר לצאת כנגדה.קליש תדאגי לנו באמת

  29. מיכאל

    2 דברים
    1. מה קורה עם הארנונה לאן היא הולכת ?
    2. חיפה בכלל לא הבעיה האמיתית למרות ים עבריינים
    ועולם תחתון . הצא עושה עצירה לפני שיעלה לנצרת .

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה שטיות בכתבה אחת! הצבא הוא שלנו הם הילדים שלנו אחים שלנו באים לעזור לנו! כי באמת עיריית חיפה כשלה כישלון מיום שנבחרה לכהן בתפקיד כו חשוב העיר השלישית בגודלה! וטוב עשתה שביקשה עזרה כי איאפשר יותר! העיר חיפה גמורה עוד לפני הקורונה לאחר שהיא נבחרה והקורונה הגיע לחיפה לשים חותמת של סוף לעיר חיפה..

  31. קרן

    צודק, ללא קשר לדעות פוליטיות, אין שום התערבות של העירייה בכל מה שקורה בעיר.
    הפקחים מרוכזים החוף ועסוקים להטריד אנשים שמבצעים ספורט יחידני (שלא נדבר על הסגר הראשון והמוטיבציה שלהם לתת דוחות לגולשים)
    אין פקחים באזורי מסחר סגורים ופתוחים שבאמת יעקפו לבישת מסיכות, אין דום דאגה לגינות הציבוריות שבאופן טבעי מושכות עכשיו יותר מבקרים. אין שום מסלול/ מתקני כושר לאנשים מבוגרים בכל אזור הכרמל שיעודדו אנשים לבצע פעילות גופנית.
    ורק להדגיש אנחנו משלמים את אחת הארמונות היקרות בארץ

  32. בת ההרים

    בקשה לחיילים בחיפה – אנא, כנסו לחנויות מכולת בעיר התחתית, בעיקר ברחוב אלנבי. המצב שם מזעזע. הקופאי שם מסיכה רק על הסנטר, כל הנשימה שלו יוצאת על הלקוח שממש צמוד אליו, כדי לשלם. מדובר בחללים סגורים, ויחסית קטנים. ללא איוורור. יש לאכוף את הברדק שקיים בחנויות המכולת הקטנות האלה. ויפה שעה אחת קודם. מקווה שראש העיר תקרא תגובה זו ותפנה את החיילים למסגרות הקורונה בעיר התחתית.
    .

  33. דרור

    לא מכיר את הכותב אבל גבב של שטויות שלא קשורות לכלום חוץ מאולי שופר של יהב

  34. יהודה

    הכותב הנכבד עורך סלט מכל מיני נתונים וזורה חול בעיני הקוראים. הליטאים הם זרם חרדי, בשונה מהחסידים שהם זרם אחר. הליטאים תמכו ותומכים בקליש. החסידים – ברמת ויזניץ תמכו ביונה יהב. הליטאים מקפידים מאד על כל ההנחיות וסגרו כליל את בתי הכנסת והם מתהלכים רק במסכות יותר משאר האוכלוסיות בעיר. ביקור קצר בהדר הליטאית יוכיח זאת. ויזניץ זו שכונה חסידית שאינה קשורה לליטאים והם גם לא קשורים לחתונה שהייתה שם. אדרבה – הם אנשי יהב ולא אנשי קליש. אז מדוע דוד מגן, לבלבל את העובדות. זה כמו שאני אכתוב שאתה דוד מגן – שר בכיר לשעבר בליכוד וראש עיריית קרית גת. בדיוק אותו דבר. אז כמו שיש כמה דוד מגן, כך יש כמה סוגי חרדים. לא כולם כמקשה אחת. שמחתי לעזור.

  35. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נמוך מאוד, עלוב, דודי אתה באמת חושב שמישהו יאכל את ההזיות הללו…. פלא וגם נס שמחזיקים כתבים כאלה

  36. שמוליק

    כאשר חיפה אדומה (לא הפועל) זה אומר דרשני. אנו. אשמים! לא מרגישים סגר כלל וכלל! מלא מכוניות בכבישים , הולכי רגל ללא מסכות..אז מה האזרח רוצה ומזמין..משטר צבאי. וזה מה שקליש עושה! רוצה להפוך את חיפה לירוקה (לא מכבי) בדיוק כמו בירוחם. עלי והצליחי קל יש.

  37. תושב חיפה מזועזע

    אם שר הבריאות ושרים אחרים,ואם פרופסורים לרפואה,ואם יונית לוי ואילה חסון,כולם יושבים בערוץ החדשות בשעה 20.00 בערב סביב השולחן ומורידים את המסיכות( הצגה אחת גדולה) כשמתחילים לדבר במרחק קצר אחד מהשני,אז למה אתם מצפים מהאזרחים שרואים את זה???? זאת קטסטרופה,בושה,ואסון לאומי.זה סגר?? זאת דוגמא לאזרחים שדורשים מהם לעשות ההיפך?? הייתי שולח את אדלשטיין וכל אלה לכלא!!

  38. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חצוף שקורא לאנרכיה!! טוב מאוד שהצבא נכנס, וצריך לעשות ככה בכל הארץ!

  39. תושבת קרית שמואל מבואסת על קליש מהרגע שנבחרה

    עדיף את יהב שחדע לדבר עם התושבים ובגובה העיינים..אח…היו ימים

  40. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יונה יונה יונה כמה געגועים
    וכמה אנשים היו מטומטמים
    מקווים שתחזור במהרה
    ותפתור אותנו מענשה של ה ע’

  41. לא מאמין שהשטויות האלו קיבלו במה

    נו באמת להשוות את קליש לדיקטטור בצפון קוריאה?
    טוב שלא טענת שכולנו בבתים כמו אנה פרנק..
    באמת כלבו יש לכם תחרות בטורי דעות מי יותר הזוי או מה?

  42. הגיע הזמן לשינוי

    אולי הגיע הזמן שתיפסק ההפקרות בחיפה, מעיר ירוקה ואנשים ששומרים מרחק ועוטים מסיכות, הפכנו לעיר של אנשים שלא מעניין אותם כלום, מבוגרים עומדים בצמתים ומסכנים את עצמם וממלאים בתי חולים.
    האם הצבא זה הפתרון ? לא יודע, מקווה שזה יגרום לשינוי.

  43. M

    הידד לראש העיר חיפה! זה בדיוק רב מה שנדרש כעט! השלטון המקומי אחראי לתושביו! בעזרת השם נמגר את המגפה!

  44. יהודי

    צריך לבדוק אם הכותב לא ברח מטירה. הוא ללא ספק
    סובל מהזיות ודימיונות חולניים שלא לדבר על אנטישמיות מתוגברת. ומה זה בדיוק "קצין לחקר קרבות" זה נשמע
    אחד שמסתכל על הקרבות מרחוק מאד.

  45. למגיב יהודה

    נו באמת.. אתה חושב שעכשיו לאחר תגובתך המשכנעת, כולם יאהבו את הליטאים ואת קליש, ויעברו לשנוא את יהב והחסידים ביחד איתך?
    תמיד ימשיכו בעיר הזאת לאהוב נורא את החרדים, ותפסיקו לירות בנגמ"ש.

  46. רופ

    ההיסטוריה חוזרת!
    בדיוק חמישים שנה מאז השלג ההיסטורי הבאתם טור מעניין כשלג דאשתקד.

  47. יפה

    החולים מתרכזים בשכונות של:
    הערבים, קריית חיים, קריית שמואל, והדתיים.
    בשאר השכונות יש הבנה של המצב.

  48. טוטי

    רואים שקוף שהיא מתעללת בתושבים.. היא עוד אחת שבאה לכאן, שליחה, כדי להוריד לנו את המוראל. לעשות מצב רוח רע להזניח את העיר לקיים ולא להבטיח. להשאיר חזירים שמטיילים בחוצות העיר כמו איזו מדינת עולם שלישי. שקוף. כל תירוץ להתנהגותה לא יתקבל. אין אף סיבה להתנהגות המושחתת של האישה הזו

  49. דרור

    זו לא כתבה, זו הסתה. גבב של שקרים ומעשיות שנועדו להסית נגד ראש העיר המכהנת. איך לא מתביישים לפרסם את החארטה הזה?

  50. אזרחית ותיקה שהורגים אותה

    מדוע אי אפשר לשחות הים?

    אני שוחה כמעט יום יום והרבה פעמים המציל שומר רק עלי

    הכל פוליטיקנ.
    כמה אנשים מתים יום יום מהזנחה רפואית מפשלה רפואית?
    למה לא סופרים מתים אלה?????
    כיהוראות הזויות!!!!!

  51. רות

    מסתבר שהחיפאים אנשים נאורים ולא מקבלים שטויות אבל ממש שטויות כאלה
    עד שלא יהיו קנסות רציניים המגפה תהיה איתנו עוד הרבה זמן.

  52. בוחרת מאוכזבת

    למה אתה חושב שנשארו לה תומכים?
    ראש עיר בלתי מורגשת (מלבד בהזנחה ובמדרכות השבורות) שלא מרגישה חייבת שום דין וחשבון לבוחרים שלה. מאכזבת מאד.
    אולי שתנצל את העוצר לשיקום טיילת הכט השבורה והמוזנחת.

  53. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שבעים ושתיים שנה שהחרדים משמשים כשעיר לעזאזל של החברה הישראלית. שבעים ושתיים שנה שהם אשמים בכל צרה וצוקה.

    מהפגנות השבת דרך קצבאות הילדים בואכה ההשתמטות מהצבא עד השנה ההיסטורית 2020 – שנת הקורונה.

    השנה בה החרדים הפכו משעיר לעזאזל לבעיה ציבורית ברמה הכי גבוהה ומסוכנת – הפצת מחלות. יש מאות מליוני מכחישי קורונה בעולם. רבבות מהם יוצאים להפגין בבירות העולם בהתרסה נגד ההגבלות והמסיכות. בברלין, לונדון, ארה״ב ותל אביב.

    בכל העולם הם נחשבים אקטיביסטים, לוחמי זכויות אדם, חירות וחופש, הארועים שלהם נחשבים למחאות, אבל היהודים הכחושים, העניים, צפופי האוכלוסין, עדיני הנפש, שמתגעגעים לבית הכנסת, לתפילות, למקווה ולטיש, אלו מפיצי מחלות.

    אחת האינדיקציות הכי טובות לדעת כמה אנשים באמת נדבקו בקורונה, היא אחוז התחלואה הקשה והתמותה מהנגיף. אם הוא גבוה, סימן שהתחלואה הכללית גבוהה. אם הוא נמוך, סימן שהיא נמוכה.

    אחוז התחלואה הקשה והתמותה מקורונה במגזר החרדי מאז פרוץ המגיפה זהה לחלוטין לשיעורם היחסי באוכלוסיה, ואולי אפילו פחות, על פי נתוני משרד הבריאות. לשם השוואה, אחוז הערבים החולים קשה והמתים מקורונה מגיע ל-40 אחוזים, כפול מחלקם היחסי באוכלוסייה.

    אחוז התחלואה הקשה והתמותה בערים חילוניות גבוה מהערים החרדיות. אחד מכל 54 חולים ברמת גן נפטר. בבני ברק, אחד מ-289. נכון, הגיל החציוני הוא משמעותי, אבל יש עוד סיבה, ומי שלא מספר לכם אותה, הוא עוד נסחף או מרוויח איכשהו מהאווירה הציבורית האנטי חרדית ששוררת בישראל מזה 72 שנה: הבדיקות.

    החרדים נבדקים בהמוני המוניהם. על כל תושב תל אביב שנבדק יש שניים שנבדקו בבני ברק. וכך בכל הערים החרדיות לעומת הערים החילונית. תחלואה קלה בוודאי א סימפטומטית, אפשר לפספס, תחלואה קשה ותמותה קצת יותר קשה.

    לא כדי להשוות, רק בשביל לחדד: על פי דיווח בכאן ב׳ במוצאי יום הכיפורים, בשעה תשע בערב -משרד הבריאות הציב בערים הערביות 7 עמדות שכל אחת מהן מסוגלת לבדוק אלפים. הן היו מיותרות לחלוטין. אלף בני אדם הגיעו. את היעדר השיתוף פעולה שם -אף אחד לא יפמפם לכם. רק דיווח לקוני על ״מורת רוח״, אכזבה.

    החרדים הם כבשת הרש. השיה התמימה והנאיבית. חלקם לא מבינים את מורכבות המצב או מתכחשים לו, וחלקם לא מבינים את גודל הבלוף. אלו ננעלים, עוטים מסיכות ורצים להיבדק, ואלו מתפללים, מתקהלים ורצים להידבק. אלו ואלו ימשיכו לשמש בנאמנות כשעיר לעזאזל של החברה הישראלית, גם בשבעים ושתיים השנים הקרובות.

  54. דוד מגן

    שבעים ושתיים שנה שהחרדים משמשים כשעיר לעזאזל של החברה הישראלית. שבעים ושתיים שנה שהם אשמים בכל צרה וצוקה.

    מהפגנות השבת דרך קצבאות הילדים בואכה ההשתמטות מהצבא עד השנה ההיסטורית 2020 – שנת הקורונה.

    השנה בה החרדים הפכו משעיר לעזאזל לבעיה ציבורית ברמה הכי גבוהה ומסוכנת – הפצת מחלות. יש מאות מליוני מכחישי קורונה בעולם. רבבות מהם יוצאים להפגין בבירות העולם בהתרסה נגד ההגבלות והמסיכות. בברלין, לונדון, ארה״ב ותל אביב.

    בכל העולם הם נחשבים אקטיביסטים, לוחמי זכויות אדם, חירות וחופש, הארועים שלהם נחשבים למחאות, אבל היהודים הכחושים, העניים, צפופי האוכלוסין, עדיני הנפש, שמתגעגעים לבית הכנסת, לתפילות, למקווה ולטיש, אלו מפיצי מחלות.

    אחת האינדיקציות הכי טובות לדעת כמה אנשים באמת נדבקו בקורונה, היא אחוז התחלואה הקשה והתמותה מהנגיף. אם הוא גבוה, סימן שהתחלואה הכללית גבוהה. אם הוא נמוך, סימן שהיא נמוכה.

    אחוז התחלואה הקשה והתמותה מקורונה במגזר החרדי מאז פרוץ המגיפה זהה לחלוטין לשיעורם היחסי באוכלוסיה, ואולי אפילו פחות, על פי נתוני משרד הבריאות. לשם השוואה, אחוז הערבים החולים קשה והמתים מקורונה מגיע ל-40 אחוזים, כפול מחלקם היחסי באוכלוסייה.

    אחוז התחלואה הקשה והתמותה בערים חילוניות גבוה מהערים החרדיות. אחד מכל 54 חולים ברמת גן נפטר. בבני ברק, אחד מ-289. נכון, הגיל החציוני הוא משמעותי, אבל יש עוד סיבה, ומי שלא מספר לכם אותה, הוא עוד נסחף או מרוויח איכשהו מהאווירה הציבורית האנטי חרדית ששוררת בישראל מזה 72 שנה: הבדיקות.

    החרדים נבדקים בהמוני המוניהם. על כל תושב תל אביב שנבדק יש שניים שנבדקו בבני ברק. וכך בכל הערים החרדיות לעומת הערים החילונית. תחלואה קלה בוודאי א סימפטומטית, אפשר לפספס, תחלואה קשה ותמותה קצת יותר קשה.

    לא כדי להשוות, רק בשביל לחדד: על פי דיווח בכאן ב׳ במוצאי יום הכיפורים, בשעה תשע בערב -משרד הבריאות הציב בערים הערביות 7 עמדות שכל אחת מהן מסוגלת לבדוק אלפים. הן היו מיותרות לחלוטין. אלף בני אדם הגיעו. את היעדר השיתוף פעולה שם -אף אחד לא יפמפם לכם. רק דיווח לקוני על ״מורת רוח״, אכזבה.

    החרדים הם כבשת הרש. השיה התמימה והנאיבית. חלקם לא מבינים את מורכבות המצב או מתכחשים לו, וחלקם לא מבינים את גודל הבלוף. אלו ננעלים, עוטים מסיכות ורצים להיבדק, ואלו מתפללים, מתקהלים ורצים להידבק. אלו ואלו ימשיכו לשמש בנאמנות כשעיר לעזאזל של החברה הישראלית, גם בשבעים ושתיים השנים הקרובות.

  55. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש רותם הרי לא מסוגלת לכלום ושום דבר ולכן ביקשה את עזרת הצבא. נחמד שהיא לומדת לאט ובטוח שאינה ראויה לשמש כראש עיר ובבחירות הבאות תיעלם לחלוטין מהנוף החיפאי. עד היום היא הצליחה להרוס בעיר יותר מאשר לתקן, עד הבחירות הבאות היא לא תשאיר כאן רק כאוס אחד גדול.

  56. רם

    ראשי ערים מבקשים (מתחננים) לקבל סמכויות כדי להתמודד עם הבעיות שיצרה ויוצרת הקורונה… ראש העיר חיפה בורחת מאחריות.

    וזה די ברור למה, זה לגמרי לא תכנון ערים ולכן לא מתפקידו של ראש עיר!

  57. חיפאית שלא הצביעה לקליש

    טוב שמגיעים אנשי פיקוד העורף לסייע. זה אשכרה העבודה שלהם לסייע בעורף. הם כאן בשביל לעזור, אין להם סמכויות אכיפה כמו למשטרה כך שהכתב ממציא שטויות במגמה להשמיץ את ראש העיר. אדרבא, שיגבירו גם כוחות משטרה ופקחים עירוניים על הדרך ויחלקו קנסות מוגדלים ודוחות לכל מי מפר את ההנחיות ומסכן את הציבור, שיגבירו נוכחות בעיר, שיעשו פטרולים, שישימו מחסומים. רק מי שנגד החוק מתלונן על אכיפת החוק. רק מי שנגד הציבור מתלונן על שמירת בריאות הציבור.

  58. דודו מגן

    כיף לראות את צבא הפייקים של קליש מגיב כאן.
    עשיתם לי טוב על הלב 🙂 אמשיך. תודה.

  59. חיפאי

    בוקר טוב לך גברת רותם שלא יודעת להתמודד עם קורונה.
    אני לא מומחה גדול לקורונה, אבל יש לי תחושה קטנה בבטן שלא מאשרים אירוע המוני בהיכל הספורט לנכדה של האדמו"ר מויז'ניץ! גברת, הפקרת חיי אדם לא רק בקהילת ויז'ניץ, אלא בכל חיפה.

  60. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האירוע של 5000 איש שאושר.. באמצע מגפת קורונה… ממש בושה לעיר שלנו.. איך אישרו ארוך כזה.. למה לא נכנסה המשטרה לפזר בכוח… ואנחנו יושבים בבית בלי לארח בחג…. לא יאומן..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר