המשאית החיפאית במצעד הגאווה
המשאית החיפאית במצעד הגאווה

מתל אביב בגאווה

פורסם בתאריך: 16.6.17 14:38

שישי שעבר, 20:00, שדרות רוטשילד, תל אביב. אנשי ונשות הצוות של משאית הגאווה החיפאית של קפה פאזל יושבים בשקט יחסי על דק העץ הרעוע של מסעדת מוזס ומחכים לערימת ההמבורגרים שהוזמנה לפני יותר מחצי שעה. חלקינו אחרי יומיים של הפקת משאית אינטנסיבית ללא שינה, אחרים עמוסים חוויות רק מהיממה האחרונה, ולאף אחד או אחת אין כוח או עניין להתעסק בזוטות של שירות לקוי או טעויות בהזמנה. פשוט יושבים, מרוצים ומותשים, וחווים את ירידת המתח הפתאומית והמטורפת אחרי ההרפתקה הכי גאה, הכי יקרה והכי מיוחדת שהיתה לנו מאז הפקות מצעדי הגאווה העצמאיים בחיפה.

יום שישי, 19:30, מעבר חציה אי שם בדרום תל אביב, סמוך למתחם הגאווה בדרך לחניון. אמיר חצרוני ובת זוגו בקו אש מול חבורת נערות שנראה כי כמו חצרוני גם הן יצאו זה הרגע מהמצעד. הן מטיחות בו את כל לקסיקון הביוב עלי (ותחתי) אדמות שהן מכירות, כולל מגוון שמות תואר מיוחדים שהן המציאו לו ולהוריו. הצוות של פאזל שלם עם דעותיו, רק בקושי רב חצי מאופק, עומד בחוסר נחת, מסתכל על הרמזור ועלי לסירוגין, ומחכה לאור הירוק כדי להתרחק מהמהומה. כולנו עדיין בחולצות הממותגות המבשרות We Are Puzzle, ומבחן הסובלנות והסבלנות המסדאי-קהילתי שלנו מגיע לשיאו על שפת המדרכה. ב־35 מעלות, עם תנופה של סמיטריילר מחיפה, שמעה תל אביב באותו הרגע את הדעה הנכונה.

יום שישי, 18:36, גן צ’ארלס קלור, הבמה הראשית של מצעד הגאווה בתל אביב. המתח בשיאו. “ועכשיו קבלו בברכה היישר מחיפה את די.ג’יי צ’ארמי ואת צוות קפה פאזל”. האות ניתן, המוזיקה החלה, שידור הלייב בפייסבוק הופעל ואנשי ונשות צוות המשאית בליווי חברים/ות רצו במעלה המדרגות אל הבמה הראשית עם השלטים הכתומים של פאזל ושל מסיבת הרחוב הגאה שתתקיים במסדה ב־29 ביוני. בישיבות ההפקה התאכזבנו כששמענו שנהיה אחרונים ברשימת המופיעים, כי חשבנו שבמקטע האחרון שקיבלנו לרקוד על הבמה נעמוד מול רחבה ריקה אחרי שהצועדים יתעייפו וילכו הביתה. בסופו של דבר נדמה כאילו כולם חיכו רק לנו, וריחפנו במשך כמעט רבע שעה באוויר מעל שטיח אנושי של עשרות אלפי חוגגים/ות גאים/ות שעפו יחד איתנו מהבמה לחיפה ובחזרה, כשברקע מיני סט סגירה שקיעה אדיר של די.ג’יי צ’ארמי המקסימה.

יום שישי, 17:00, חניון המשאיות בגני יהושע. אחרי שעתיים של מסע כומתה רגלי מפרך מסוף המצעד הממונע בדרום תל אביב ונסיעה במונית הפנויה היחידה שמצאנו ברחוב דיזנגוף ושעצרנו בגופנו בצו מינהלי של מנכ”ל החטיבה הגאה, גילינו שצוות הפירוק העצבני הקדים אותנו, פירק את תפאורת המשאית החיפאית הכתומה לגורמים קטנים, ופיזר את הברזלים ואת הציוד לכל הכיוונים. כקדימון למופע האימים שלנו על הבמה הראשית רבו אנשי הסאונד והרתכים זה עם זה מי “יארזו” לנו את החפצים. כנראה שאי אפשר לעבור הפקה אחת נורמלית בישראל בלי קצת צרחות ועצבים.

יום שישי, 12:00, רחוב הרברט סמואל פינת רחוב פרישמן. בשעות הבוקר המוקדמות והמעוננות נפרדנו לשלום מהמשאית שלנו בחניון המשאיות בגני יהושע אחרי רישוי המשטרה, בדיקות קצין הבטיחות, העמסת ארגזי מים ושלטים וסגירות אחרונות של התפאורה, כי גילינו רק באמצע הלילה הלבן ההוא שאחד מהפאזלים הגדולים הודפס הפוך וחיכינו חצי לילה כדי שבית הדפוס יכין חצי תפאורה מחדש. בחניון, לצד תשע משאיות יקרות ומושקעות – שבהן המשאית של המרכז הגאה של תל אביב שקיבל חסות מחברת תרופות גדולה ומשאיות של ליינים ידועים מתל אביב שקיבלו חסויות ממותגי אופנה ואלכוהול ענקיים – המשאית החיפאית שלנו נראתה פשוטה, כתומה וצנועה עם פאזלים מוגזמים, עם קשתות גאווה, עם פיות מעופפות, עם דגלים ועם פרפרים. אחרי פעילות קד”מ קהילתית בהתכנסות העמוסה בגן מאיר, פגשנו לראשונה את המשאית החיפאית שלנו באור יום מלא, חונה עם כל הכתום הזוהר הבולט והמנצנץ שלה על הטיילת של תל אביב ומסנוורת את כל הלירדים מסביב. גם הציניקנים/ות בחבורה – שבהתחלה חששו לעלות על משאית הפאדיחה מהפריפריה – נשארו המומים מרמת הגימור הנוצצת ומההשקעה הגדולה. הם התרגשו ביחד איתנו כשעלינו על הסיפון הכי כתום ומנצנץ במדינה, די.ג’יי צ’ארמי התחברה למערכת ההגברה האדירה על המשאית, וביחד עם צוות קפה פאזל המופלא ממסדה הרמנו בשלוש שעות LIVE ממשאית הגאווה החיפאית הראשונה את הגאווה של חיפה בחזרה על המפה.

We Are Puzzle

We Are Puzzle

אירועי חודש הגאווה הקרובים:

עשרה סרטים מפסטיבל TLVFEST יוקרנו בשיתוף עם הסינמטק: “קשר קרוב”, שישי, 16.6; “מוזרים”, שבת, 17.6; “אקולטל אוברקיל”, ראשון, 18.6. “מלך הנשף”, שני, 19.6; “הכל אודות ארמיסטד מופין”, שלישי, 20.6.
שישי, 16.6, 18:00: קבלת שבת גאווה שיוזמת ומקיימת זו השנה החמישית ברציפות קהילת אוהל אברהם בבית הכנסת. מתחם ליאו באק, דרך צרפת 90. לפרטים נוספים: 04-8300587.

שבת, 17.6, 11:00: אירוע משפחות גאות בקפה היינה כרמל צרפתי. בוהוריים מהנה הכולל דוכני הפעלה לילדים, מוזיקה ופאן. בשיתוף גאים להיות הורים, משפחות הקשת, מינהלת הורים חיפה וועד הורים גאים.

שני, 19.6, 20:00, בית הקהילות לגאווה וסובלנות, מסדה 6: פתיחת תערוכת הצילומים “The Rebirth of Gender” ושיח גלריה עם האמן ג’ורג’ נאסר.

חמישי, 29.6, 23:00-19:00: מסיבת רחוב גאה במסדה בשיתוף בתי העסק בשכונה. פרטים נוספים בדף הפייסבוק “גאווה צפונית”.

שישי, 30.6, 16:00-10:00: מצעד הגאווה החיפאי. התכנסות בצומת כרמליה וצעידה דרך רחוב מוריה עד אירוע הגאווה העירוני המרכזי בגן האם. פרטים נוספים בדף הפייסבוק “מצעד הגאווה החיפאי”.
הכותב הוא ממובילי הקהילה הגאה והבעלים של קפה פאזל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר