מסיבה רועשת (צילום: איליה מלניקוב)
מסיבה רועשת (צילום: איליה מלניקוב)

הזכות לרעש

פורסם בתאריך: 5.8.17 22:21

שכן יקר, שכן בכלל לא חביב, אתה שאיימת ש”אם עוד 20 דקות עד שאגיע לביתי לא תכבו את המוזיקה אזמין לכם משטרה”, וזאת בזמן שכ־1,000 תושבים/ות, חברי/ות הציבור הלהט”בי חיפאי שווה הזכויות בדיוק כמוך, בילו בחופשיות בחוץ, כחוק, והעירו תרתי משמע את השכונה. כן, כן, אתה, שכן בכלל לא סובלני – ייתכן הומופובי, אולי בארון, אולי סתם חמום מוח טיפש – אולי רגע לפני שבאת “רגוע” כל כך לקחת שכטה מקולקלת (רפואית? חוקית? אפשר גם לשלוח משטרה?) וגם בטח לא חילקת, אולי נחתת עם החללית שלך רק אתמול במסדה או נפלת כאן במקרה דווקא באמצע ליל גאווה מאיזה אווירון ואתה לא מכיר את אופי המקום? כן, כן, אליך אני מתכוון, כי אם באת ל”קטלה” – לריב ראש בראש בשפת השכונה – הגעת למקום הנכון. רק חיכינו לאחד כמוך שידליק אותנו לכל השנה.

מעשה שהיה כך היה. יש חמישה לילות בשנה שבהם המחוקק קבע שמותר לעשות קצת רעש חריג אל תוך שעות המנוחה. מה לעשות, כנראה שציבור הבוחרים לחץ על נבחריו, וכך נקבע. מדובר בערב פורים, בערב יום ירושלים, בערב ל”ג בעומר, במימונה וכמובן יום העצמאות המהולל של המדינה שנציגיה קצת שכחו את חיפה לאחרונה ושתושבי הדר קצת שכחו אותה (אגב לוקאל פטריוטיות, נושא הבמה החסרה בהדר בכל שנה ו/או האלצהיימר המלאכותי של יושבי וגנבי הברזלים במסדה, ששכחו מאיפה הם או הוריהם באו ולאן הם בטוח לא רוצים לחזור, אינו אקוטי לטיפול כרגע, אבל חשוב להיזכר כדי להבין את התמונה בכללותה. כי השכונה הכי יפה, הכי גאה, הכי צפופה וגם הכי מוזנחת בחיפה היא גם הכי הכי נאורה, הכי צדקנית, הכי יפת נפש והכי אצילה. ובמילים אחרות – א־ביסאלה צבועה).

לצערנו, ולמרות הצעה לסדר מס’ 161 המהפכנית של סגן ראש העיר לשעבר שי אבוחצירה ושל חבר מועצת העיר עו”ד אורי גרינברגר שבה נוסף על ההצעה להקים בית לקהילה שבינתיים קם הוצע להכריז על מצעד הגאווה החיפאי כיום חג עירוני מקומי, זה עדיין לא קרה, ויש לי הרגשה שזה גם לא יקרה עד סוף הקדנציה הנוכחית. ולמרות שלא נקבל עליו יום חופשה בתשלום או אריזת שי מוועד העובדים, אנחנו מתייחסים אליו ולערב שלפניו כחג לכל דבר ואפילו מברכים זה את זה ב”חג שמח”, חצי בצחוק וחצי ברצינות.

למזלנו זז משהו ברשות העירונית, אז עד שאנשי הרבנות יכריזו על מצעד הגאווה כיום עלייה לרגל לחיפה ועל הדרך יוסיפו אותנו לרשימת מועדי ואזרחי ישראל עם נתח הולם מהעוגה התקציבית ונקבל ממשרד הפנים ואיכות הסביבה אישור קבוע לעשות בערב החג הגאה רעש כל הלילה, חברו יחדיו אנשי אגף הגאווה בעירייה, אנשי ונשות קהילת הדר, נציגי המשטרה וכל מי שקשור/ה להפקת מצעד ואירוע הגאווה, והרימו כאן סוף שבוע גאווה מאושר, מפורסם מראש, מתואם וחוקי כהלכה.

אז שכן לא חביב ממורד הרחוב, אחרי שנים של מאמץ, מאבק, המולה וירידה מעצים עם סולמות ועם חבלים, כל זה פתאום לא מתאים לך? בוא נראה אותך גיבור גדול ומשטנקר על סוחרי הסמים החמודים, שולח משטרה ופקחים לנהגים שפתחו לאחרונה תחביב תחרותי חדש – חראקות ומרוצים במסלול הלל-מסדה, נובח על בעלי הרוטוויילרים הידידותיים שמחרבנים על המדרכות, או צועק על הדי.ג’ייז החובבים החדשים שמשמיעים באמצע הלילה מוזיקה בקולי קולות ובשפות זרות. אולי להבא, במקום להתלונן ממספר חסוי ולשלוח את נציגי הרשות העירונית המבולבלת, שאישרה בעצמה את ההפקה המסודרת, ולפגוע בעסק חי ברחוב, תרד למטה ותצטרף לחגיגה בתקווה שהדור הבא שלך יקבל קצת ערכים של סובלנות וסבלנות, ילמד אזרחות טובה ויבין שהזכות לשקט אצלך בדירה במשך רוב לילות השנה היא שווה לזכות שלי לרעש במרחב הציבורי בכמה לילות בודדים בשנה.
עכשיו שקט שיהיה פה. עד המסיבה הבאה.

אירועי גאים קרובים:

כמעט שבת שלום: ארוחת שישי קהילתית שבה מביאים משהו טעים לאכול או לשתות ויושבים ביחד לשולחן הגדול. שימו לב, דרושים/ות מתנדבים/ות שיקדימו ויעזרו בארגון הערב ובתפעולו. שישי, 4.8, 19:30, בית הקהילות לגאווה וסובלנות, רחוב מסדה 6. כניסה חופשית בהרשמה מראש. לפרטים ולהרשמה: 04-6657667.

ליין האוברקיטש עם מסיבת OverJERUZ: אחרי שמרימים את ירושלים בגאווה באים לחגוג באוברקיטש בעיר התחתית במסיבה ירושלמית פר אקסלנס. די.ג’יי ליאב שניידר, ירושלמי גאה, על העמדה, זוהרה פלאטינום על הבמה, ומלכת הדראג הירושלמית יוסל’ה בהופעת אורחת. צ’ייסרים למקדימים/ות. שישי, 4.8, 23:00, סינקופה בר, רחוב כיאט 5. כניסה: 45/55 שקל לבני/ות 18+.

חיפאים נבדקים: ערב בדיקות HIV ומחלות מין, חינם ואנונימי. ימי ראשון, 21:00-19:30, בית הקהילות לגאווה וסובלנות, רחוב מסדה 6.

דו שיח: פאנל ביסקסואלי בנושא משפחות בשיתוף הפורום הבי-פאן-פולי. חמישי, 10.8, 22:00-19:30, בית הקהילות לגאווה וסובלנות, רחוב מסדה 6. לפרטים: דף הפייסבוק “בית הקהילות לגאווה וסובלנות”.

מסיבת הו-סנאפ: אדון שוקו וגברת שוקולית יבואו ביחד לקרוע את הרחבה. DJ DOOS על העמדה, זוהרה פלאטינום, מפקורה בולבול, דון ג’ו וסטפנו ז’יל באנא על הבמה. מריר, לבן, חלב או עם אגוזים? אצלנו יש מקום מתוק לכולם/ן. חמישי, 10.8, 22:00, מועדון הוונדרבר, חטיבת גולני 18. כניסה לבני/ות 20+.

יום הולדת לגיא הראל: חוגגים יום הולדת לנער המסיבות הנצחי ובעלי ליין G@P הוותיק ביחד עם אסי נחום ובשיתוף עם צוות נטלי טפירו ועם ליין הומלס מהקריות. קרנבל ענק בלילה שלא היה ולא נברא. די.ג’יי זהר כהן מרציאנו והכוכב הבינלאומי YINON YAHEL במרתון מוזיקלי מהפנט חושים. שישי, 11.8, מועדון הנתב”ג, חלוצי התעשייה 110. כניסה לבני/ות 18+.

 

הכותב הוא ממובילי הקהילה הגאה והבעלים של קפה פאזל

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר