מתחם חיל הים (הדמיה: קנפו-כלימור אדריכלים)
מתחם חיל הים (הדמיה: קנפו-כלימור אדריכלים)

שלוש תוכניות פינוי-בינוי יוצאות לדרך בבת גלים ובקרית אליעזר

מעיריית חיפה נמסר כי במקום 470 דירות במבנים ישנים, שחלקם הוכרזו כמסוכנים, ייבנו 1,952 דירות חדשות, ממוגנות מפני רעידות אדמה, במבנים מודרניים. התוכניות כוללות גם מבני ציבור, חניות, גינות ירוקות, עירוב שימושים הכוללים מסחר ותעסוקה ופתרונות דיור בבנייה מרקמית ובבנייה גבוהה

פורסם בתאריך: 15.11.22 10:03

יו"ר ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מיכאל אלפר חתם על שלוש תוכניות פינוי-בינוי – שתיים בשכונת בת גלים ואחת בשכונת קרית אליעזר. מעיריית חיפה נמסר כי כעת ניתן יהיה לקבל היתרי בנייה לכ-2,000 יחידות דיור שייבנו בהתאם לחזון ההתחדשות העירונית שאותו מובילה ראש העיר עינת קליש רותם.

עוד נמסר מהעירייה כי התוכניות בבת גלים, שקודמו באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית ואגף תכנון עיר במנהל ההנדסה, מממשות את פוטנציאל הפיתוח הקיים בשכונות החוף. במקום 470 דירות במבנים ישנים, שחלקם הוכרזו כמסוכנים, ייבנו 1,952 דירות חדשות, ממוגנות מפני רעידות אדמה, במבנים מודרניים. התוכניות כוללות גם מבני ציבור, חניות, גינות ירוקות, עירוב שימושים הכוללים מסחר ותעסוקה ופתרונות דיור בבנייה מרקמית ובבנייה גבוהה.

מתחם חיל הים כולל כיום תשעה מבנים ובהם 119 דירות בשטח ממוצע של כ-60 מ"ר. במקום המבנים הישנים יוקמו 467 יחידות דיור בחמישה בניינים בגבהים שונים שבין שמונה ל-33 קומות הכוללים קומות מסחר ותעסוקה. מתחם העלייה השנייה כולל כיום 17 מבני שיכון ישנים ובהם 175 דירות קטנות. במקומם מציעה התוכנית 725 יחידות דיור ב-11 מבנים של שבע ושמונה קומות לצד מגדלים של 34-31 קומות. בשתי התכניות מוצעות גם דירות קטנות שישמשו לתיירות מרפא, למרפאות רופאים ולמגורי סגל. בתוכניות מוצעים מבני ציבור – הרחבת שטח בית הספר השכונתי והקמה של גני ילדים ומעונות יום, שטחי מסחר, מרפאות ומשרדים בשילוב עם חניונים עיליים ותת קרקעיים. בתוך כך יפותחו שטחי גינון ופנאי תוך שימור העצים הוותיקים הנטועים במקום.

 

 

תוכנית מתחם רוטשילד בקרית אליעזר כוללת הקמה של תשעה בנייני מגורים של 22-10 קומות, ובהם 760 יחידות דיור, במקום שבעה מבני שיכון של ארבע קומות, בהם 168 יחידות דיור קטנות. בתוכנית מוצעת חלוקה של המבנים לשלושה תת מתחמים עצמאיים – B, A ו-C – כאשר מתחם B (האמצעי) זכה בקול קורא למימוש מיזמי התחדשות עירונית חברתית מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. הזכייה בקול הקורא הקצתה לפרויקט 16 מיליון שקל לקידום מיזמים בתחומי החינוך, הרווחה והתרבות בשכונה, כמו גם ליווי חברתי צמוד של הפרויקט. כמו כן ייבנו במסגרת זו כ-20 יחידות דיור בשכירות ארוכת טווח. העירייה תקצה משאבים לחידוש המרחב הציבורי הנכלל בפרויקט. עוד כוללת התוכנית בנייה של שלושה מעונות יום, שלושה גני ילדים, מועדון רב תכליתי, וכן שטחי מסחר ושטחי משרדים בקומות הקרקע. המבנה הראשון שיוקם בכל מתחם יכלול בתחומו שטח ציבורי, כך שבכל שלב יהיה מענה לצרכי הציבור.

 

מתחם רוטשילד (הדמיה: אלכסנדר-מרלי אדריכלים)

מתחם רוטשילד (הדמיה: אלכסנדר-מרלי אדריכלים)

 

קליש רותם: "אנו קוצרים היום את פירות העבודה הנרחבת שנעשתה בשנים האחרונות לקידום ההתחדשות של השכונות הוותיקות. התוכניות מבטיחות לתושבי בת גלים וקרית אליעזר איכות עירונית חדשה, תוך שימוש באיכויות הנדירות של השכונות הנגישות ובמיקומן הייחודי בקרבת חופי הים".

אלפר: "מדובר בשלוש תוכניות משמעותיות שמגיעות לשלב היתר בהליך רישוי מהיר, וזאת תודות להליכי תכנון שאותם הובילו האגף לתכנון עיר והמחלקה להתחדשות עירונית במינהל ההנדסה, וכן לדיונים הממושכים שאותם קיימנו בוועדה המקומית. בכך אנו מממשים את החזון של ראש הירע להתחדשות השכונות הוותיקות, שבהן מושם דגש על מצוינות אדריכלית, על עירוב שימושים, על נגישות תחבורתית ועל איכות חיים לתושביהן".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. להכניס לארץ חברות בנייה סיניות מייד

    נכון להיום פינוי בינוי זו רק דרך להקפצת מחירי הדירות בישראל שמימנה מרויח מיעוט קטן אך החברה בישראל מפסידה ומתפוררת.
    יש להתנות תנאי ליזמים ששליש מהדירות יימכרו בפחות ממליון ש"ח למי שאין לו דירה וזאת במסגרת "מחיר למשתכן" של משרד השיכון. אם היזמים הישראליים יסרבו לבנות ברווח הסביר הזה יש להפעיל מייד את תכניתו של משה כחלון, איש יקר שהושמץ על ידם: להכניס לכל הארץ חברות בנייה סיניות שייבנו את כל כמות הדירות שחסרה במדינה בחמישית מחיר ובשליש זמן

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להיכן אתם שולחים את אותם מאות ויותר אנשים לגור בזמן שיהרסו את בתיהם ויבנו מחדש. זה יכול לקחת שנים , ויש שם הרבה אנשים זקנים ומוגבלים?
    אין בחיפה כל כך הרבה דירות להשכרה. אלה אם תשכנו אותם במלונות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר