שכונת נאות פרס ב' (הדמיה: שוורץ-בסנוסוף אדריכלים)
שכונת נאות פרס ב' (הדמיה: שוורץ-בסנוסוף אדריכלים)

אושרו שני פרויקטים ראשונים בנאות פרס ב'

בכל אחד מהפרויקטים, שיוקמו במסגרת מכרז "מחיר למשתכן", ייבנו שישה בניינים - חמישה מבנים של שמונה קומות בבנייה רוויה מרקמית ומבנה אחד של 22 קומות - ובהם 210 יחידות דיור, ובסך הכל 420 יחידות דיור. מהנדס העיר מתח ביקורת על העיכוב בתשתיות העל: "העירייה מצדה מפתחת את התשתיות הצמודות"

פורסם בתאריך: 26.6.23 10:40

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה שני פרויקטים ראשונים למגורים בשכונה החדשה נאות פרס ב', שתוקם במבואות הדרומיים של חיפה. שני הפרויקטים הם במסגרת מכרז "מחיר למשתכן".

בכל פרויקט מגרש אחד שעליו עתידים להיבנות שישה בניינים ובהם 210 יחידות דיור, ובסך הכל 420 יחידות דיור. בכל מגרש יוקמו חמישה מבנים של שמונה קומות בבנייה רוויה מרקמית ומבנה אחד של 22 קומות. הדירות יהיו בגדלים שבין שלושה חדרים (80 מ"ר) לחמישה חדרים (145 מ"ר) ואף לשישה חדרים (170 מ"ר). בכל מבנה יהיו שתי קומות של חנייה תת קרקעית, מרתפים ומחסנים.

מהנדס העיר אריאל וטרמן: "אלו הן סנוניות ראשונות בהקמת השכונה החדשה שתכיל יותר מ-5,000 יחידות דיור ושעתידה למשוך אליה אוכלוסיות צעירות ולהגדיל את אוכלוסיית העיר בעשרות אלפי תושבים חדשים. זהו רגע משמח אחרי שנים רבות שפיתוח השכונה התעכב בגלל בעיות בתשתיות העל שלא קודמו ומנעו קידום היתרי בנייה".

 

 

לטענתו של וטרמן, "פתרון הקצה לביוב לא התקדם באופן שנקבע בתוכנית, ורק אחרי התערבות של הוועדה המחוזית התאפשר לקדם את היתרי הבנייה בשכונה. לפי הפתרון שסוכם בוועדה המחוזית, שפכי הביוב של השכונה יופנו דרומה למכון לטיהור שפכים של ניר עציון במקום לעבור דרך כל העיר התחתית צפונה, ואחר כך סביב ההר דרומה, עד למכון הטיהור במפרץ חיפה. מתווה זה ישחרר עומסים על הקו הקיים, ימנע מטרדים בנוה דוד ויאפשר התפתחות של התחדשות עירונית בשכונות החוף. יש לקוות שהמדינה אכן תפתח את מכון הטיהור בקצב הנדרש. העירייה מצדה מפתחת את התשתיות הצמודות, ולכן ניתן סוף סוף לפתח את השכונה".

מהעירייה נמסר כי שכונת נאות פרס ב' היא אחת מעתודות הבנייה המשמעותיות בעיר, והיא תוכננה לתת מענה לתעסוקה, למסחר ולפנאי. השכונה החדשה תחובר לדרכי גישה נוחות ומהירות לצירי תחבורה ראשיים, קווי מטרונית יעברו בשני צדיה, ורשת שבילי אופניים תחבר אותה למתחם מת"ם, למרכזית חוף הכרמל ולתחנת הרכבת חוף הכרמל. השכונה תוכננה עם עירוב שימושים, ויהיו בה שדרת מסחר, מבני ציבור, תרבות וחינוך, שטחים ירוקים, גני משחקים ופארקים ציבוריים.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל חיפה

    תכנון מיושן כמו קרית אליעזר
    מבני שיכונים סביב מגדל דירות אחד 20 קומות
    ואז לאטב הדירות אין נוף לים. ויש "נוף" לרעש אוטוסטרדת פלימן-פרויד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר