דירה להשכרה (צילום: fantazista/depositphotos.com)
דירה להשכרה (צילום: fantazista/depositphotos.com)

חיפה מהמובילות בשיעורי תשואה מהשכרת דירות

העלייה במחירי הדירות נעצרה - ומחירי השכירות מאמירים. מניתוח שביצעה קבוצת ארי מגורים לשיווק נדל"ן לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בהשוואה לפי ערים ומספר חדרים מדורגת חיפה במקום השני עם תשואה שנתית של 3.66 אחוזים לדירות של חדר אחד ושני חדרים

פורסם בתאריך: 4.9.23 09:28

התשואה הממוצעת מהשכרת דירות בישראל עומדת נכון לרבעון השני של 2023 על 2.7 אחוזים לעומת 2.65 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד – כך עולה מבדיקה שביצעה קבוצת ארי מגורים לשיווק נדל"ן באמצעות ניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

עוד עולה מהבדיקה כי המחיר של דירה ממוצעת נכון לרבעון השני עומד על 1.97 מיליון שקל – עלייה של 3.9 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וכי השכירות הממוצעת עומדת על 4,431 שקל – עלייה של 5.7 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

התשואה השנתית הממוצעת בדירות של חדר ושני חדרים עומדת על 3.32 אחוזים לעומת 3.11 אחוזים בשנה שעברה. בדירות של 2.5 ושלושה חדרים התשואה השנתית הממוצעת עומדת על 3.25 אחוזים לעומת 3.28 אחוזים אשתקד, ובדירות של 3.5 וארבעה חדרים התשואה עומדת על 3.06 אחוזים לעומת 2.87 אחוזים בשנה שעברה.

 

 

בחינה של הנתונים לפי ערים ומספר חדרים מצביעה על כך שאת התשואה הגבוהה ניתן לקבל עבור דירות של חדר אחד ושני חדרים בבאר שבע – 4.04 אחוזים. במקום השני מדורגת חיפה עם תשואה של 3.66 אחוזים לדירות של חדר אחד ושני חדרים, ואשקלון במקום השלישי עם תשואה של 3.65 אחוזים על דירות של 2.5 ושלושה חדרים. לצורך ההשוואה, בתל אביב התשואה הממוצעת עומדת אמנם על 1.92 אחוז בלבד, אך משקיעים לוקחים בחשבון גם את הביקושים הגבוהים לשכירות בה.

מנכ"ל ארי מגורים לשיווק נדל"ן אוהד אסרף מציין כי העלייה במחירי השכירות בשנה האחרונה ועצירת העלייה במחירי הדירות הביאו לגידול בתשואות בחלק מהאזורים בארץ: "בשטח אנחנו מרגישים את זה בעלייה בהתעניינות של משקיעים, בעיקר בפרויקטים בפריפריה שנמצאים בשלבי הפריסייל אשר מציעים מחירים אטרקטיביים ומאפשרים למשקיעים לשלם סכום התחלתי ראשוני נמוך, ובכך לצמצם את השפעת הריבית. אמנם עדיין אין חזרה לביקושים הגבוהים מצד משקיעים שראינו עד להעלאת מס הרכישה, אך המשקיעים שנמצאים כיום בשוק הם אלו שמחפשים הזדמנויות, רואים את מגמת עליית מחירי השכירות וצופים שלתשואה מהשכרת הדירות תצטרף גם תשואה כתוצאה מעליית ערך הדירות לאחר בנייתן. להערכתי, בפרויקטים החדשים בפריפריה שאותם אנחנו משווקים מהווים המשקיעים כ-40 אחוז מהרוכשים.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר