חזית בניין בהדר (צילום: אדיר נמרוד כץ)
חזית בניין בהדר (צילום: אדיר נמרוד כץ)

ביקוש רב למענקים לשיפוץ בניינים בהדר

מאז החלטת מועצת העיר חיפה להכפיל את גובה המענקים וההלוואות שמעניקה עיריית חיפה לצורך שיפוץ חזיתות של מבנים בשכונת הדר הוגשו 45 בקשות לקבלת המענקים. לפני ההכפלה שופצו בשכונה עשרה בניינים בלבד

פורסם בתאריך: 28.9.18 08:37

החלטת מועצת העיר חיפה מחודש מרץ להכפלת גובהם של המענקים וההלוואות שמעניקה עיריית חיפה לצורך שיפוץ מבנים בשכונת הדר היתה, כך מתברר, אפקטיבית מאוד. מבדיקת "כלבו – חיפה והצפון" עולה כי מאז ההחלטה הגישו לעירייה נציגיהם של 45 בניינים בהדר בקשה לקבלת המענקים. הנתון מצביע על ביקוש רב לשיפוץ חזיתות בשכונה בסיוע של העירייה, ועל מגמה זו ניתן ללמוד גם מכך שלפני הכפלת המענקים שופצו בשכונה עשרה בניינים בלבד במסגרת המבצע העירוני לשיפוץ החזיתות.

המבצע שיצא לדרך לפני כארבע שנים מאפשר לבעלי נכסים בהדר להגיש לעירייה בקשות לקבלת מענק כספי לשיפוץ החזיתות של מבניהם. המקור התקציבי למימון התוכנית הוא הקרן העירונית לסיוע כספי בשיפוץ החזיתות, ובמסגרתה נותנת העירייה מענק כספי לבעלי הנכסים – דירות או עסקים – לצורך השתתפות במימון השיפוץ. במקביל מציעה העירייה מתן הלוואות לשיפוץ חזיתות בהדר ללא ריבית וללא הצמדה.

 

 

בהחלטתה מחודש מרץ קבעה מועצת העיר כי גובה המענק לנכס יוגדל מ-3,500 שקל ל-7,000 שקל וגם גובה המענק לבעלי עסקים במפלס הרחוב שמשפצים את החזית הפונה אליו יוכפל מ-5,000 שקל ל-10,000 שקל. עוד קבעה המועצה כי גובה ההלוואות לשיפוץ חזיתות יוכפל מ-7,500 שקל ל-15,000 שקל בפריסת תשלומים של עד חמש שנים.

מנכ"ל התאגיד העירוני קהילת הדר יעקב ברודר מסר כי חלק מבעלי הנכסים ב-45 הבניינים שהגישו בקשה למענק הגישו במקביל גם בקשה לקבלת הלוואה. לדבריו, מבין 45 הבניינים אישרה ועדה עירונית באופן עקרוני מתן מענק לשיפוץ ב-22 בניינים, ויישומו הותנה באישור תכנון מפורט. "לכמה מבנים אושר כבר התכנון המפורט ושיפוצם יצא לדרך", עדכן ברודר.

יצוין כי במקביל לקידום 22 הבקשות נמשכת בחינת הבקשות של 23 הבניינים הנוספים.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מעין

    לוקחים את הארנונה המטורפת שמשלמים תושבי הכרמל ומחלקים בהדר, מה עם שיפוץ חזיתות בשכונת אחוזה למשל??? אנחנו רק טובים בשביל לקחת מאתנו כסף? למה הארנונה המופרעת שאנחנו משלמים לא חוזרת אלינו???

  2. אאא

    לדני דין לא מספיק שיפוץ לעירייה ולכל יושביה שרך להרוס את הכל מהיסוד עיריית חיפה מושחתים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה השקר הזה ..העיריה הוציא לתושבים מכתב מעוקל דין שמחייב אותם לעשות שיפוץ ..השיפוץ הוא על חשבון התושבים וזה לא מענק אלא אלוואה ללא ריבית

  4. הבלוף הרגיל

    הארנונה של הפראיירים בכרמל תממן את שוחד הבחירות של ראש העיר למגזר הערבי הרוסי והחרדי…
    מתחילים בהדר, אחרכך הואדי, אחרכך ויז'ניץ. להם יתנו תקציבים לשפץ. אותם יעסיקו כג'ובים תמורת קולות.
    את תושבי הכרמל ישדדו בייקור הארנונה ויאיימו שיפגעו שירותים אם היא לא תעלה שוב ושוב.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון מאוד! ברחוב עקיבא יש בניין גדול וקיבלנו מכתב לשלם 3500 שקל השתתפות בשיפוץ ולא יתבעו אותנו. יתרה מכך, מאיפה החלום שמועצת העיר אישרה? אישרה להוציא מאתנו!
    מקוה מאוד שיהב לא יבחר אסור אסור!

  6. חיפאי

    למעין… במקום לבכות את מוזמנת לעבור לגור בהדר אם כל כך רע לך שם באחוזה. פשוט לא?

  7. אריה

    מי שלא יודע את הדר והעיר קנו המוני תל אביבים בעידוד יונה יהב על מנת להשכיר לתיירים בשיטת air b&b תוך סילוק תושבי חיפה. עכשיו הוא עובד בשבילהם. בונציה וברצלונה מוקמות מפלגות להגבלת מספר התיירים העצום תיירים שהם זולים ושיכורים והורסים את העיר תוך גירוש תושביה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר