האזור שבו חלה תוכנית התעסוקה (צילום: רמי שלוש)
השטח שבו יוקם פארק התעסוקה המשותף (צילום: רמי שלוש)

ניתן תוקף לתוכנית התעסוקה הגדולה במפרץ

התוכנית להקמת אזור תעסוקה של תעשייה נקייה ומסחר על פני 710 דונם באזור הצ'ק פוסט אושרה סופית ברמה המפורטת, וניתן כעת להגיש מכוחה בקשות להיתרי בנייה. התוכנית כוללת גם שטחים עצומים המיועדים לפארק

פורסם בתאריך: 10.10.18 08:03

הושלמו הליכי האישור של תוכנית הבנייה הגדולה ביותר בתחומי המסחר והתעסוקה שקידמה עיריית חיפה בשנים האחרונות. התוכנית חלה על שטח של 2,934 דונם, ועל 710 דונם מהם באזור הצ'ק פוסט, מדרום למתחם בתי הזיקוק, מוצעת הקמת אזור תעסוקה ומסחר משותף שיכלול שטח בנוי של כ-600,000 מ"ר. את התוכנית יזמו במשותף עיריית חיפה, עיריית נשר וקיבוץ יגור.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה – חיפה איתמר בן-דוד פרסם את ההודעה הרשמית אשר מלמדת על כך שהתוכנית עברה את כל מסלולי האישור, ולפיכך ניתן לה תוקף.

בגרסתה המופקדת כללה התוכנית שימושי תעסוקה בהיקף של 420,476 מ"ר למשרדים, לתעשייה עתירת ידע שאינה גורמת לזיהום, לשירותים עירוניים, למרכז ירידים, לאולמות אירועים ולמרכזים לוגיסטיים. בהחלטתה מלפני כשמונה חודשים לאשר את התוכנית קבעה הוועדה המחוזית כי יוספו עשרה אחוזים לשטחי התעסוקה, כך שכעת הם מסתכמים ב-462,523 מ"ר. שימושי המסחר המוצעים בתוכנית בהיקף של 132,588 מ"ר הם מסעדות, בתי קפה ומסחר כללי.

 

 

התוכנית לאזור התעסוקה והמסחר היא ברמה מפורטת, כך שבעקבות מתן התוקף לתוכנית ניתן כבר להגיש מכוחה בקשות להיתרי בנייה לשימושים אלה. התוכנית כוללת גם שטחים עצומים המיועדים לפארק המטרופוליני הקישון שעוטף את אזור התעסוקה, אך רובם המכריע של שטחי הפארק, אשר סמוכים לנחל הקישון, מתוכננים ברמה המתארית בלבד, ותידרש בעתיד תוכנית מפורטת כדי לממש את שימושי הפארק המוצעים.

בהחלטתה לאשר את התוכנית קבעה הוועדה המחוזית כי "תנאי למתן היתר בנייה יהיה קיום גוף שבאחריותו ניהול כל ההיבטים התפעוליים והביצועיים של אזור התעסוקה והפארק בתחום התוכנית".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ברי

    מתכננים כאילו אין בעיה של זיהום אויר- מהיכרות אישית, אנשים שעבדו באיזור רבים חלו בסרטן…

  2. דני דין

    מתכננים אזור נקי בתוך ענני עשן וזיהום אויר מוסיפים טלאי על מכנסים בלואים .

  3. הצ'ק פוסט אזור קוטל חיים

    אף חברה לא תגיע לאזור עם זיהום ותחלואת סרטן חריגים כפי שפורסם השבוע בכל כלי התקשורת. הצ'ק פוסט הפכו למצבה וקבר אכזרי לתושבים בהחלטה לאשר הכפלת שטח בתי הזיקוק עם פצחן ועוד דלקים זה כמו לאשר עוד אלפי הרוגי זיהום בשנה. בושה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר