כביש 22 (צילום: אבישג שאר ישוב)
כביש 22 (צילום: אבישג שאר ישוב)

מסילת רכבת לאורך כביש 22 במקום מסילת זבולון

רכבת ישראל ביקשה לבטל את העתירה שהוגשה נגד תוכנית הבנייה הענקית במרחב קרית אתא אחרי שמשרד התחבורה הוציא הנחיה שלפיה חברת כביש חוצה ישראל תפעל לקידום חלופה למסילת זבולון לאורך כביש 22

פורסם בתאריך: 26.2.20 07:58

דרמה בתחום תכנון תשתיות התחבורה באזור חיפה: רכבת ישראל ביקשה מבית המשפט המחוזי בחיפה למחוק את עתירתה להבטחת הקמתה של מסילת זבולון בתוואי המאושר, וזאת לנוכח הנחיה חדשה של משרד התחבורה לשנות את תוואי המסילה ולתכננו לאורך כביש 22-נתיבי המפרץ.

בבקשה נכתב: "בית המשפט מתבקש להורות על מחיקת העתירה ללא צו להוצאות, וזאת בעקבות שינוי נסיבות מהותי אשר מייתר את המשך ניהול העתירה. בעקבות הגשת העתירה התקיימו דיונים ושיחות במעורבותם של גורמים בכירים במשרד התחבורה, רכבת ישראל וחברת כביש חוצה ישראל, ובעקבותיהם יצאה הנחיה ממשרד התחבורה שלפיה חברת כביש חוצה ישראל תפעל לקידום חלופה למסילת זבולון לאורך כביש 22".

כביש 22 הוא אחד מצירי התחבורה הראשיים באזור. הכביש מתחיל ברחוב חטיבת גולני בעיר התחתית בחיפה, עובר לאורך קרית אתא וקרית ביאליק ומסתיים במבואות הדרומיים של עכו.

בעתירה שהגישה לפני כחודשיים וחצי ביקשה רכבת ישראל לבטל את תוכנית הבנייה הענקית למרחב קרית אתא שיוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ולהחזירה אל הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) כדי להבטיח את ביצועו של פרויקט הקמת מסילת זבולון. העתירה הוגשה נגד החלטת הוותמ"ל מסוף חודש אוקטובר לאשר את התוכנית. לטענת רכבת ישראל, במתכונתה המאושרת הפכה התוכנית לבלתי ישים את ביצוע הפרויקט, שאמור ליצור לתושבי הצפון אלטרנטיבה למסילת החוף תוך הפחתת עומסים במסילת החוף.

 

 

מסילת זבולון נועדה לחבר את מסילת העמק למסילת כרמיאל ואמורה לנוע מאזור מחלף יגור צפונה דרך שטחים הנמצאים בתחום התוכנית למרחב קרית אתא, הכוללת בין השאר 12,352 דירות. בהוראות התוכנית נקבע כי בתחומה יותר "שימוש למסילת רכבת תת קרקעית" מתחת לכביש מספר 781, אך בעתירה טענה רכבת ישראל כי לבד מהוראה זו אין בתוכנית כל הוראה אחרת בקשר למסילה, ובהיעדר הוראות מפורטות שיבטיחו את הקמתה, משמעות הדברים היא למעשה ביטול המסילה. העתירה הוגשה נגד שמונה רשויות ציבוריות, ובהן הוותמ"ל, רמ"י וחברת כביש חוצה ישראל המופקדת על תכנונה של מסילת זבולון.

המשמעות של העתקת המסילה בהתאם להנחיית משרד התחבורה היא הוצאתה מתחום התוכנית למרחב קרית אתא המציעה בינוי בקנה מידה של עיר חדשה, ויצירת תוואי מסילה חדש לאורך כביש 22, במקביל למסילת החוף (המרחק בין שתי המסילות מוערך בקילומטרים אחדים).

בבקשה של רכבת ישראל למחוק את העתירה צוין גם כי בהנחייתו של משרד התחבורה לתכנן את מסילת זבולון לאורך כביש 22 נקבע כי אם יימצא שלא ניתן לסלול את התוואי החלופי, בשל אי ישימותו או מטעמים אחרים, ינחה המשרד לקדם תוכנית מתאר ארצית מפורטת לתוואי מסילת זבולון המאושר הקיים.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יהודי חרדי

    אותו דבר יש פיתרון גם לגשר מעל הקישון …לא צריך לבנות את הגשר עם עמודים בתוך המים אפשר לעשות פשוט גשר מיתרים נחמד ואייקוני עם אורות בלילה וככה אין צורך לבנות עמודים בתוך המים

  2. הנוסע המתמיד

    ברצינות? יש כאן הזדמנות לבנות שכונה שיש בה רכבת ומוותרים על זה? בישראל הרכבת נבנתה אחרי הערים ולכן למעט מודיעין הרכבות מגיעות לשולי הערים.

  3. עמרי

    השכונה הזאת בקרית אתא זה הדבר הכי מיותר ביקום. לוקחים עיר עם עתודות התחדשטת עירונית של עשרים אחף יח"ד בשטחה הקיים והורסים בשוליה שטח חקלאי להקים בנייה מיותרת רחוקה ממרכז העיר ורחוקה מצירי התחבורה. חלם טוטאלי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר