כביש 6 (צילום: חברת כביש חוצה ישראל)
כביש 6 (צילום: חברת כביש חוצה ישראל)

המועצה הארצית תחליט בעניין התמ"א המעודכנת לתחבורה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תחליט היום אם לאשר את תוכנית המתאר הארצית שכוללת כמה מהלכים משמעותיים לפיתוח התחבורה באזור, כולל תוכנית הכפלת מסילות הרכבת ותוכנית למסילה שתחבר את חיפה עם טבריה דרך העמקים

פורסם בתאריך: 3.3.20 09:36

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תתבקש לאשר בישיבתה היום (שלישי) את גרסתה המעודכנת של תוכנית המתאר הארצית החדשה לתחבורה יבשתית אשר מציעה כמה מהלכים משמעותיים לפיתוח תחבורתי באזור חיפה.

את התמ"א יוזמים משרד התחבורה ומינהל התכנון והיא נועדה לקבוע את התפרוסת החדשה של תשתיות התחבורה הארצית. הדיון במועצה הארצית הוא גורלי מכיוון שלאחר אישור התמ"א, קידום של כל תכנון מפורט המנוגד לה ייתקל בקשיים רבים.

התמ"א מציעה בין השאר מסילת רכבת חדשה מעפולה לטבריה, ברובה לאורך כביש 65, תוך יצירת חיבור בין מסילת העמק לטבריה. מכיוון שמסילת העמק מתחברת לתחנות הרכבת של חיפה, משמעות סלילתו של תוואי המסילה החדש היא יצירת אפשרות להפעלת קו רכבת חדש בין חיפה לטבריה דרך אזור העמקים. בגרסתה הנוכחית מאפשרת התוכנית בתוואי עפולה-טבריה בחירה בין שני סוגי רכבת – כבדה וקלה.

 

 

הוראות התמ"א החדשה מלמדות גם כי לרשימת מרכזי התחבורה באזור, ובהם מרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל, צפוי להצטרף מרכז תחבורה חדש שיוקם באזור צומת העמקים, ליד קיבוץ שער העמקים. מרכז התחבורה החדש מוצע באזור המפגש בין רכבת העמק, כביש 6, כביש 70 וכביש 75, ולפי הגדרות התוכנית מדובר ב"מרכז תחבורה בעל חשיבות ארצית או מחוזית המשלב אמצעי תחבורה שונים והמיועד למעבר של כ-7,000 נוסעים בממוצע ביום לפחות".

בתוך חיפה סימנה התמ"א ארבע מסילות שעוברות במעבה ההר מאזור שכונת קרית אליעזר עד לתחנת הרכבת חוף הכרמל וארבע מסילות נוספות לאורך תוואי החוף הנוכחי, אך קבעה שהאחרונות ייגרעו אם ארבע המסילות בתוך ההר ייכרו. למעשה מאפשרת התוכנית הקמת שני צמדי מנהרות, שתיים בתוך ההר ושתיים לאורך החוף, במקום ארבע מסילות צמודות.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר