תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)

גם הירוקים מבקשים לערער על הרחבת דניה

חברי סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה הגישו ליו"ר הוועדה המחוזית בקשה לערער על החלטת הוועדה לאשר את התוכנית להרחבת השכונה. הירוקים טענו בהתנגדותם כי מדובר ב"שטח ירוק מהותי" וביקשו להגדיר את השטח כפארק וכשמורת טבע

פורסם בתאריך: 8.3.20 11:48

כמו עמותת שומרים על דניה, גם שניים מחברי סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה, אביהו האן ומוטי בליצבלאו, הגישו בקשה לערער על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה לאשר את תוכנית "דניה הירוקה" להרחבת שכונת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה.

האן ובליצבלאו הגישו את הבקשה ליו"ר הוועדה המחוזית בהתאם לחוק המאפשר למי שהתנגדותו לתוכנית נדחתה לערער על ההחלטה בפני המועצה הארצית, בכפוף לאישור הליך הערעור על ידי יו"ר הוועדה המחוזית.

בהתייחס לכך ששטח התוכנית הוא ברובו חורש טבעי כיום כתבו האן ובליצבלאו בהתנגדותם כי "מדובר בשטח ירוק מהותי" וביקשו מהוועדה "להודיע על גניזת התוכנית ולפעול להגדרת השטח כפארק ושמורת טבע". אלא שהוועדה דחתה את התנגדותם בטענה ש"מדובר בתוכנית שקודמה בשטח המיועד לפיתוח בתוכנית המתאר ארצית לבנייה, לפיתוח ולשימור (תמ"א 35), בתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 6) ובתוכנית המתאר הכוללנית החדשה של של חיפה (ח"פ 2000)".

 

 

בבקשה לערער כתבו האן ובליצבלאו כי תוכנית "דניה הירוקה" פוגעת בחורש טבעי הנמצא בשולי פארק הכרמל ובמתחם אקולוגי ייחודי וחשוב הכולל מגוון של בעלי חיים ועצים. השניים הוסיפו וטענו כי התוכנית "תגרום לשינוי תבנית הבנייה הנמוכה הקיימת בשכונת דניה, ולא תפתור את בעיות הדיור של העיר".

בקשת הערעור של האן ובליצבלאו הוגשה במקביל למהלך של עמותת שומרים על דניה, שהגישה גם היא בקשה לערער על ההחלטה לאשר את התוכנית.

התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה על שטח של 107 דונם המשתרע על קרקעות מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה כוללת הקמת 226 דירות חדשות במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים לבניית ארבע דירות. למעט מבנה מגורים אחד בן ארבע קומות, כל מבני המגורים המוצעים בתוכנית הם בני חמש קומות (ללא קומת המסד), ובחלקם כל חמש הקומות מוצעות מעל למפלס הרחוב העתידי.

יצוין כי יזמי התוכנית סבורים שהתוכנית תשמר את אופיה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל.

 


 

 


העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר