דריכות. קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

דריכות בהנהלת העיר: טיוטת התקציב צפויה לא לעבור במועצה הערב

קליש רותם תביא הערב את הצעת תקציב 2022 לאישור מועצת העיר. קואליציית השינוי, שהיא הרוב במועצה, תצביע נגד. אמש החליטה ועדת הכספים, בראשות נקש, להמליץ למועצת העיר לא לאשר את בקשת גזבר העירייה לקבלת הלוואה של 190 מיליון שקלים עבור "עבודות פיתוח". סאגת התקציב מתחילה עכשיו

פורסם בתאריך: 26.10.21 08:00

דריכות לקראת ישיבת מועצת העיר שתתקיים הערב (שלישי), ובה הצבעה על אישור הצעת התקציב לשנת 2022 – הן הצעת התקציב הרגיל והן תקציב הפיתוח. ההצעה צפויה לא לעבור בשל הקואליציה הצרה של ראש העירייה קליש רותם לעומת הרוב של קואליציית השינוי. גורם בקואליציית השינוי אמר ל"כלבו חיפה והקריות", כי יצביעו נגד הצעת התקציב, "בשל העובדה שהתקציב לא הוגש על פי הנחיות משרד הפנים".

ספיח למה שמצפה לקליש בחודשים הקרובים בנושא העברת התקציב כבר ניתן היה למצוא בהחלטות שהתקבלו בוועדת הכספים, בראשותה של סגנית ראש העירייה סופי נקש מקואליציית השינוי. אמש (שני) עלה על סדר יומה של ישיבת הוועדה מתן אישור לגזבר העירייה רוני בן חיים לקחת הלוואות לעבודות פיתוח לשנת 2022 בסכום של 190 מיליון שקלים לתקופה של עד 15 שנה. מליאת הוועדה הכריעה: לא להמליץ למועצת העיר לאשר זאת. קדמה לכך החלטה שהתקבלה בתחילת החודש בוועדה המורה על סיום העסקתם של כל היועצי החיצוניים שאת שירותיהם שכרה העירייה. את תוצאותיה של החלטה זו כבר ניתן היה לראות בהודעתה של ראש מנהלת 2030 ענבל ריבלין ליועצים על אי הארכת החוזה עימם ובהודעתו של בן חיים למחלקות העירייה כי עליהן לסיים את העסקת היועצים החיצוניים.

נקש אמרה ל"כלבו חיפה והקריות": "ועדת הכספים המליצה למועצת העיר לא לאשר קבלת הלוואה בסך 190 מיליון שקלים לשנת התקציב 2022, לאור העובדה שבכספי ההלוואה שאושרו בשנת 2021 נעשו גם דברים שאינם קשורים לפיתוח ולפרויקטים, אלא להתנהלות השוטפת של העיר בניגוד לכל הנחיה. לכן, לא יאושרו הלוואות מראש אלא אם נקבל הסבר מפורט כולל סכומים, עבור כל סעיף שבגינו נדרשת הלוואה".

 

במקביל קיבלו חברי המועצה אמש הודעה ממזכירת מועצת העיר, עדנה אברהם הררי, לזימון לסדרת ישיבות מיוחדות לאישור הצעת התקציב שיתקיימו שבוע אחר שבוע, פעמיים בכל שבוע: ב-30 באוקטובר, 7 בנובמבר, 9 בנובמבר, 14 בנובמבר, 16 בנובמבר, 21 בנובמבר, 23 בנובמבר, 28 בנובמבר, 30 בנובמבר.

יתכן שצעד זה מגיע לאור ההכרה של קליש רותם בעובדה שהיא תתקשה להעביר את התקציב – תהליך, שאם לא יצלח, עלול בסופו של דבר להביא עימו השלכות הן על מועצת העיר והן על כהונתה. "היא חושבת שהיא תוכל להתיש אותנו עם ישיבות בזו אחר זו", אמר גורם בקואליציית השינוי.

ההודעה שקיבלו חברי המועצה על זימון לסדרת ישיבות מועצה לאישור הצעת תקציב 2022

ההודעה שקיבלו חברי המועצה על זימון לסדרת ישיבות מועצה לאישור הצעת תקציב 2022

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר