הסדקים שהתגלו בבניין ברחוב אחוה (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז חוף)
הסדקים שהתגלו בבניין ברחוב אחווה (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז חוף)

הצעה לסדר: ביצוע סקר מקיף לאיתור מבנים מסוכנים בחיפה

בהצעה שהגישה סיעת הירוקים היא מבקשת להכין רשימת קריטריונים שיגדירו מהו מבנה מסוכן בעל פוטנציאל לקריסה או התמוטטות חלקית ולהכין תוכנית עירונית לטיפול במבנים אלה. בליצבלאו: "ברגע שיודעים מה הם המבנים המסוכנים, אפשר להתחיל לנקוט באמצעי זהירות ולבקש תמיכה מהמדינה"

פורסם בתאריך: 14.11.21 16:28

סיעת הירוקים במועצת העיר הגישה הצעה לסדר לביצוע סקר מקיף לאיתור מבנים מסוכנים בחיפה.

"לאחרונה ראינו מקרים חריגים, בהם נדרשה העירייה לטפל בקיר תומך שהתמוטט ברחוב זלמן שניאור ודיירים פונו מהמבנה. כמו כן חשש לקריסת מבנה ברחוב אחווה בקרית אליהו, שהעירייה נדרשה לפעול מיידית ולתמוך במבנה בעזרת מוטות תמיכה מתכתיים", כתבו הירוקים בהצעתם, והוסיפו: "חזינו בקריסת הבית בחולון, ולפני ימים פונו דיירים מבית בקרית אתא מחשש לקריסתו. יותר ויותר מקרים של התפוררות עמודי תמך של מבני מגורים, והדיירים נאלצו להשקיע כספים רבים בחיזוק אותם עמודים. לא ידוע כמה מבנים מסוכנים, בעלי פוטנציאל של סיכון לתושבי הבתים הללו יש בחיפה, נזרקו מספרים שונים, אנו מציעים לטפל בבעיה באופן  מקצועי ויסודי".

מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)

מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)

בהצעתם מבקשים הירוקים להכין רשימת קריטריונים שיגידרו מהו מבנה מגורים בעל פוטנציאל לסיכון קריסה או התמוטטות חלקית ולבצע סקר מבנים מסוכנים על פי הקריטריונים האלו. עוד הם מבקשים להכין תוכנית עירונית ברורה כיצד לטפל במבנים שסומנו כמסוכנים למגורים טיפול מדורג; להכין תיעדוף של שכונות בעלות סיכוי גבוה למבנים בסיכון ולהכין תקציב בלת"מ שנתי לסיוע לדיירים שנקלעו למצב של מבנה בסיכון שנדרש לפנותו.

 

חבר המועצה מטעם הירוקים, מוטי בליצבלאו, אמר ל"כלבו חיפה והקריות": "החשיבות של הנושא זה היא גדולה לאור האירועים האחרונים, כמו התמוטטות בחולון והמקרה של רחוב אחווה בחיפה. מכיוון שאנחנו יודעים שתמ"א 38 לא נעשית באזורים מוחלשים, חובה עלינו לעשות סקר יסודי לאתר מבנים מסוכנים ולנסות לבנות תוכנית הצלה, גם מכיוון שכל הזמן מאיימים עלינו ברעידת אדמה גדולה שטרם הגיעה. ברגע שאתה יודע מה הם המבנים המסוכנים, אתה יכול להתחיל לנקוט באמצעי זהירות, כמו לבקש תמיכה מהמדינה בחיזוק המבנים בשיתוף התושבים, וכן, זה יעזור לך לפנות למדינה לעשות תוכניות של פינוי-בינוי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. Mishmish

    זה כמו הצעה שכספי המיסים יופנו לעזור לבעלי מכוניות רעועות כי הם נאלצים לשלם על תיקונים…

  2. בואו נמשיך לטמון ראש בחול ונקבל גלישת קרקע ו-10 אלף קורבנות

    חיפה יושבת על השבר הסורי אפריקאי. למה לא הייתה אף פעם בנייה בחוף שמן ובמפרץ חיפה? כי בעבר ידעו שהקרקע הזו מועדת לפורענות ברעידות אדמה בסכנת גלישת קרקע חמורה וצונאמי.
    אבל הבריטים (טיפשים, אנחנו יותר) החליטו להפוך דווקא את הקרקע הכי מסוכנת לאזור תעשייה פטרוכימי.
    רעידת אדמה 7 בסולם במוקד קרוב לחיפה צפויה להרוס כ-1000 בתים בחיפה וליצור עד 10,000 קורבנות
    לכן בדוח סודי כבר הכינו אתרי הטמנה המוניים לגופות כדי שלא יופצו מחלות.
    תקלטו שאתם חיים מראש במורדות המזרחיים של חיפה ונשר, על זמן שאול. בקרית חיים, רעידת אדמה עלולה לשטוף בצונאמי נחשול שיגיע עד סכנין, לא ישאר אדם אחד בקומות 1-3 בחיים.
    תקלטו זה לא סרט אימה זאת עלולה להיות המציאות מרעידת אדמה בשבר הסורי אפריקאי שפעיל כל הזמן וחיפה בדיוק בקו השבר שלו (קו שבר יגור)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר