לזר קפלון וקיריל קארטניק (צילומים: בועז כהן; מיכה בריקמן)
לזר קפלון וקיריל קארטניק (צילומים: בועז כהן; מיכה בריקמן)

הקרב על הנצחת שמו של שחקן מכבי סרגיי בלנצ'וק שנהרג באוקראינה

ההצעה לסדר שהגיש קיריל קארטניק להנציח את סרגיי בלנצ'וק, שחקן מכבי חיפה בעבר שנהרג בקרבות באוקראינה, הועברה לדיון בוועדת השמות. לזר קפלון פנה לראש העיר ולחברי המועצה וביקש לשקול את ההחלטה שוב: "בית העלמין הצבאי בחיפה מלא באלפי קברים של חללי צה"ל ואין בעיר רחובות הקרואים של שמם"

פורסם בתאריך: 8.6.23 11:25

הקרב על הקול של יוצאי חבר העמים עולה שלב. בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום שלישי העלה קיריל קארטניק הצעה לסדר לקריאת רחוב על שמו של שחקן מכבי חיפה בעבר סרגיי בלנצ'וק, שנהרג בקרבות במלחמה בין רוסיה לאוקראינה. בסוף הדיון הוחלט במועצה כי הנושא יועבר לבחינת ועדת השמות העירונית.

למחרת פרסם לזר קפלון מסיעת דא חיפה מכתב לראש העיר עינת קליש רותם ולחברי המועצה שבו הוא ביקש מהם לשקול שוב את ההחלטה: "במועצת העיר התקבלה החלטה כי ועדת השמות תביא המלצה בפני מועצת העיר לקרוא רחוב בעיר על שם אדם אוקראיני שהצטרף לצבא האוקראיני ונהרג במהלך הלחימה על הגנת אוקראינה. לצערי נאלצתי לעזוב את הישיבה טרם הדיון בנושא ולכן אני פונה אליכם בבקשה לשקול בשנית החלטה זו".

לדבריו, "בית העלמין הצבאי בחיפה מלא לצערי באלפי קברים של חללי צה"ל – גיבורים אשר חרפו נפשם ונפלו בקרבות גבורה על הגנת מדינת ישראל,. גיבורים שאנו חבים להם את חיי החופש בחיפה. אין בעיר רחובות הקרואים של שם גיבורים אלו, ולכן אין מקום לקרוא רחוב על שם אזרח שהגן על מולדתו לפני שנקרא רחובות על שם מגיני הארץ".

 

 

קפלון אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אם אני מחר רוצה לצבוע את השמים בשחור, אני גם יכול לקבל החלטה. ההחלטה שהתקבלה היא חוקית, אבל אין לה בסיס כי אין תקדים לקריאת רחוב על שם חייל שנפל. יש פה מספיק משפחות שכולות. קארטניק הוא לא העניין, המכתב שלי מופנה לראש העיר שאם היא לא חשבה אז זה גרוע, ואם היא עשתה את זה בכוונה אז זה עוד יותר גרוע כי מדובר בתקדים. זו ציניות ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות. יש פה מספיק משפחות שכולות שלא מעזות להגיש בקשה לקרוא רחוב על שם בניהן. הנושא פה הוא לא קארטניק".

קארטניק מסר בתגובה: "ההצעה לסדר התקבלה באופן חוקי, פה אחד, ואי אפשר לשנות אותה. אני מודה מקרב הלב לכל חברי מועצת העיר שהצביעו בעד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההחלטה העגומה במועצת העיר היא בושה לאוקראיני ששיחק שנתיים בחיפה וחזר לאוקרינה ושם חי עד שנהרג במלחמה אין סיבה לקרא עליו רחוב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר