יואב רמתי ודביר ברנד (צילומים: בועז כהן, שי אלון)
יואב רמתי ודביר ברנד (צילומים: בועז כהן, שי אלון)

חילופי האשמות בציונות הדתית: מי אשם בקרע?

חילופי האשמות בין יו"ר ועד קרית שמואל דביר ברנד ליו"ר רשימת חיפה ציונית יואב רמתי. ברנד כתב בקבוצת ווטסאפ של תושבי השכונה כי רמתי "לא ניסה להתקדם בכיוון האחדות" וקרא לו "להתעלות מעל כל המחלוקות". זה השיב: "אני מבצע אחדות, לא מדבר אחדות. מקווה שתצטרף אלי במאבקים"

פורסם בתאריך: 15.9.23 07:57

הקרע בציונות הדתית: בקבוצת ווטסאפ של תושבי שכונת קרית שמואל התפתחו חילופי דברים בין יו"ר ועד השכונה דביר ברנד ליו"ר רשימת חיפה ציונית יואב רמתי, שבקדנציה הנוכחית משמש יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר.

ברנד כתב בקבוצה: "בתקופה האחרונה אני נמצא בעומס קיצוני בעבודה, בקריה ובבחירות הקרובות. לצערי הרב מאוד, למרות הפגישות שלנו עם יואב (רמתי; ב"כ) במטרה לאחד שורות ולא להגיע לפיצול בציונות הדתית בחיפה, יואב אפילו לא ניסה להתקדם בכיוון האחדות. יואב, כולי תקווה כי בקדנציה הבאה, ככל שיהיה רלוונטי, תדע להתעלות מעל כל המחלוקות ולסייע למען תושבי קרית שמואל".

רמתי הגיב לביקורת והשיב לברנד: "דביר, שנה טובה לך, למשפחתך ולכל תושבי קרית שמואל. כזכור לך, אני אחרי חמש שנים שבהן שיתפתי אותך ורבים אחרים בכל מעשיי לטובת תושבי חיפה בכלל ותושבי קרית שמואל בפרט. פעולות אלו נעשו עם מי שתמכו בבחירות הקודמות ברשימות אחרות. אני מתנדב ורואה ציבור מול עיני. אני מבצע אחדות, לא מדבר אחדות. אני מתחייב לך שאסייע לציבור לשמור על נכסיו בקרית שמואל מפני עמותות ומפלגות שזנחו את הציבור, ומקווה שתצטרף אלי במאבקים מסוג זה. רשימת המועמדים עדיין פתוחה, וכל מי שחשקה נפשו לתרום למען הציבור ללא תנאים מוקדמים או מאבקי שליטה מוזמן להצטרף".

 

 

כזכור, הציבור הדתי-לאומי התפצל לשתי רשימות. רמתי, שנתמך על ידי השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית, רץ בראשות רשימת חיפה ציונית, ואילו יוסי הניג, תושב קרית שמואל שנתמך על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית, וזאת לאחר שניסיונות החיבור ביניהם נכשלו, כמו גם הצעה למתווה של רוטציה. בבחירות הקודמותת זכה רמתי במנדט אחד, וכעת, לנוכח הפיצול, קיים חשש בציונות הדתית ששתי הרשימות לא יעברו את אחוז החסימה.

רמתי: "פניי לאחד את כל הציבור החיפאי, ואני מתכוון להמשיך בתהליך הזה. אנחנו רק בתחילתה של הדרך, והדרך הזו היא התרופה לנגעים שמהם סובלת הציבוריות הישראלית".

ברנד סירב להגיב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם האדון רמתי חשב שאין ניגוד עניינים שיהיה יו"ר יפה נוף כשהוא בעל חברה ספקית שלה אז הוא מושחת לחלוטין
    לא ראוי להיות במועצה.
    אייל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר