הפוסט של יונה יהב
הפוסט של יונה יהב

יהב ממזער נזקים: "סליחה ממי שנפגע"

יונה יהב מתנצל. אחרי שעורר את זעמן של הסיעות והרשימות החרדיות והדתיות כשהצהיר כי לא יאפשר הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, יונה יהב פרסם הודעת התנצלות: "אחדותה של הקהילה בחיפה חשובה יותר מכל אמירה ומכל דעה, גם שלי"

פורסם בתאריך: 26.9.23 10:29

אחרי שאמר כי לא יאפשר הפרדה מגדרית במרחב הציבורי ועורר את זעמן של הסיעות והרשימות החרדיות והדתיות, יונה יהב ממזער נזקים, והבוקר (שלישי) הוא פרסם הודעת התנצלות ממי שנפגע מדבריו.

כזכור, אתמול בצאת יום כיפור פרסם מטה הבחירות של יהב את התייחסותו לניסיון להתפלל בהפרדה באוהל שהוקם בצומת חורב. "הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי היא רעה והיא לא תהיה במשמרת שלי", נכתב בהודעה, "במשמרת שלי חיפה תהיה סמל, אות ומופת לכבוד הדדי, בסימן 'ואהבת לרעך גם אם לא כמוך'. היהדות צריכה להיות מכילה ומקרבת, דרך ארץ של רגישות וכבוד הדדי. גישה אשר מפלה באמצע רחוב בין נשים לגברים – שלא היתה בעבר בחיפה – מרחיקה את מרבית עם ישראל מיהדותו. זה חבל כי פנים רבות וטובות ליהדות. כעת נדרש ממני לאסוף ולהביא את כל יכולתי כדי להשיב לחיפה את אופיה הנוח והטוב. אעשה זאת מכל הלב כפי שראוי לחיפה שלנו. כאשר אשוב לתפקיד ראש העיר בקרוב אגיע בעצמי למקומות שבהם יתקיים ניסיון להדיר נשים מהמרחב הציבורי. באחריות, בנחישות וברגישות נבהיר שבחיפה יישמרו חיים של שלום וכבוד הדדי. זאת דרכי".

 

 

הודעה כזו באמצע מערכת הבחירות ברור שאינה משרתת את מטרתו של יהב לנסות לגייס את תמיכת המפלגות החרדיות והדתיות, וגורמים במטהו טוענים כי לא כולם בסביבתו של יהב היו מודעים להודעה שיצאה, וחלקם לא אהבו אותה.

בפוסט בפייסבוק כתב יהב לפני דקות אחדות: "להיות ראש עיר של כולם זאת דרכי. אמש הבעתי את דעתי איך צריך להיראות המרחב הציבורי המשותף בחיפה. יש בינינו אנשים טובים, פטריוטים חיפאים, שמצאו עצמם חלוקים ונפגעים. אחד מהדברים החשובים אשר למדתי מניסיוני הוא להקשיב, לשמוע את הקולות ולא להתעלם מהם, ולכן חשוב לי להבהיר את דבריי – אחדותה של הקהילה בחיפה חשובה יותר מכל אמירה ומכל דעה (גם שלי, לא אפגע בסטטוס קוו בחיפה ואהיה ראש עיר של כל הקהילות, הזרמים והדתות בעיר כפי שנהגתי וכיבדתי כל חיי). אני קשוב ומוכן תמיד לרעיונות ושיח מכבד עם כולם ובכל נושא. אני מאמין במנהיגות מכילה ומאחדת, כזו שברוח חיפה הטובה, התקווה והאופטימית יחזרו לחיינו. סליחה ממי שנפגע".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. ישראל

    חחחח….יהב אף פעם לא היה העפרון המחודד בקלמר…מי שמכיר אותו יודע. איזה ליצן. הוא יגיד הכל…גם דבר והיפוכו…רק תצביעו לו…

  2. שגית וגיא, דניה

    יונה יהב אתה פוליטיקאי מהזן הנחות ביותר. אתה בושה לעיר חיפה. לא רוצים אותך – לך כבר.

  3. תומכים ביונה

    ההודעה שיצאה אתמול ממטהו של יונה יהב היתה רגישה, מתונה, ופייסנית. חבל שמתמודדים אחרים לראשות העיר לא הוציאו הודעות דומות. חבל גם שהמנהיגות החרדית והדתית בעיר מתעקשת לעוות את הדברים ולעשות בהם שימוש ציני להשגת רווחים פוליטיים, גם במחיר העמקת הקרע והפילוג בחיפה. התחשבות וכבוד הדדי לא יכולים לבוא רק מצד אחד. לחרדים אין בעלות על היהדות. היהדות צריכה להיות פתוחה, מכילה ומקרבת, דרך ארץ של רגישות וכבוד הדדיים, משני הצדדים. הפליה בין נשים וגברים אין לה מקום בחיפה. ישר כוח ליונה יהב על גילוי הדעת ועל אומץ הלב הציבורי. ציבור גדול בחיפה תומך בך, מחזק את ידיך ומקווה שתצליח להשיב לחיפה את ציביונה המכיל, הנוח והטוב, שאבד לה בשנים האחרונות. בפרוס השנה החדשה נישא תפילה שחיפה תחזור להיות עיר בטוחה, פורחת, משגשגת, עיר נקיה, ללא חזירים, עיר שבה נשמרים חיים של שלום וכבוד הדדיים בין כל הקהילות והמגזרים. הדברים שכתב אתמול יונה מבטאים את תחושתם של רבים. סליחה צריכים לבקש אלה שמאיימים על מרקם החיים המגוון, המיוחד, היפה אך שברירי שקיים בעיר.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להצביע לאף מועמד שמאלני. הם יותר גרועים מהערבים

  5. גלי

    מה אתה כל כך נבהלת יונה? המשכורת של ראש העיר שפינטזת עליה בסכנה? בכל מקרה, לא נצביע לך.

  6. גילוי דעת

    למרבה האכזבה, מבין כל אלה שרואים עצמם מועמדים לראשות עיריית חיפה, רק יונה יהב נקט אתמול עמדה אמיצה והביע דיעה שמסתייגת מהשתלטות הדת על המרחב הציבורי בחיפה. הגינויים, ההכפשות, הגידופים, החרפות והנאצות להם זכה מצידם של חלק מהמגיבים, כמו גם מצידם של חלק ממנהיגי הרשימות החרדיות והדתיות בחיפה לא איחרו לבוא. ומה עם המועמדים החילונים האחרים? שותקים. דוד עציוני, יעקב בורובסקי אביהו האן, שרית גולן – מדוע קולכם לא נשמע? את הקולות של תושבי חיפה צריך לתת ביום הבחירות למנהיג שמגלה יושרה, ולא נרתע מול סחטנות ואיומים מצד גורמים אנטי דמוקרטים, משיחיים, וקיצוניים.

  7. יובל

    יהב תמזער נזקים ותפרוש. אתה לא תהיה ראש עיר, זמנך עבר ולא משנה כמה יועצי תקשורת תיקח.

  8. האיש הלא נכון לחיפה - יהב

    אני אוהב את כל הגרופיז של הכשלון הזה – מתחילים לשלוח אחד לשני למה להצביע לו כי הביע עמדה אמיצה ו… כעבור כמה שעות: אוי חזר בו ומתרפס לדתיים.
    קלאסי מבית הכשלונר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר