לזר קפלון ויוליה שטראים. "היא נכנסה למועצה על הקשקש" מול "הוא כל הזמן רק מלכלך"
לזר קפלון ויוליה שטראים. "היא נכנסה למועצה על הקשקש" מול "הוא כל הזמן רק מלכלך"

קפלון מכריז על ריצתו במסגרת ישראל ביתנו. שטראים לא נשארת חייבת

יוליה שטראים, שנבחרה למועצת העיר תחת סיעת חיפה ביתנו - האחות הקטנה של ישראל ביתנו, טוענת שזו הסיעה שלה ואומרת שאם ישראל ביתנו לא תתמוך בה היא תהיה זו שתשתמש בשם חיפה ביתנו. קפלון מבטיח לבדוק את העניין מבחינה משפטית ושולח את שטראים להתמודד במסגרת עצמאית

פורסם בתאריך: 5.2.18 12:42

בזמן שהעיניים מופנות לרשימות אחרות, משהו קורה בחיפה ביתנו. מאז התמנה לזר קפלון ליו"ר סניף המפלגה בחיפה לפני כשנה וחצי, היחסים בין הסיעה לסגנית ראש העיר יוליה שטראים, ובעיקר בין קפלון לשטראים, הם רעועים במקרה הטוב ומשבריים במקרה הפחות טוב. ואם זה לא מספיק, עכשיו קפלון מודיע על כוונתו להתמודד על ראשות הסיעה לקראת הבחירות הקרובות למועצת העיר.

וכאן מסתבכת העלילה עוד יותר ומערבת בתוכה יצרים, חיזור אחרי הקול הרוסי ותהיות על כוחם האלקטורלי של השניים ועל הפלטפורמות שבמסגרתם הם יפעלו. שטראים נבחרה למועצת העיר תחת סיעת חיפה ביתנו – האחות הקטנה של ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. שטראים טוענת שזו הסיעה שלה ושהיא הקימה אותה, ואומרת שאם ישראל ביתנו לא תיתן בה את אמונה היא תהיה זו שתשתמש בשם חיפה ביתנו. קפלון מצדו לא משוכנע שהיא יכולה לעשות את זה, מבטיח לבדוק את העניין מבחינה משפטית, ובכל מקרה שולח את שטראים להתמודד במסגרת עצמאית, הרחק מהמפלגה.

לאורך שנים נחשבת שטראים לאשת אמונו של ראש העיר יונה יהב, ואם הסיעה תתפצל לשתי רשימות שיחזרו אחר הקול הרוסי, עלול יהב להיפגע.

 

 

קפלון, שנגיד אודאצ'י?

"בטח. חד משמעית אני רואה את עצמי כמי שרץ בראש הרשימה. אני הולך להתמודד על ראשות חיפה ביתנו עם אנשים חדשים, צעירים יותר, ועם הפנים קדימה. אני רוצה לבנות פה דור שבעוד חמש שנים יחליף אותי".

שטראים לא תהיה חלק מזה.

"לא צריך ללכת רחוק ויש הרבה דוגמאות לפיצולים – הליכוד ורמי לוי, העבודה וישראל סביון. שטראים יכולה ללכת בדרך שלה למרות שלא סגרנו בפניה את הדלת. מי שתקבע זו המפלגה, לא אני ולא שטראים. יכול להיות שיוחלט שהיא תחזור להוביל את הרשימה ושהמפלגה תעשה בינינו סולחה, אבל בינתיים אנחנו לא שם. לא אופתע אם בבחירות תהיה עוד רשימה שמייצגת את המגזר הרוסי, היו זמנים שרוסים הציבו ארבע רשימות. רק בבחירות האחרונות, כשהשטח היה כבר מת לגמרי כי לכולם נמאס, היתה רשימה אחת, ומבחינה סטטיסטית אלו היו הבחירות הכי גרועות אי פעם לישראל ביתנו. עד כה היו ארבע מערכות בחירות שבהן הרוסים הצביעו כרוסים. בפעם הראשונה הם הצליחו להכניס חמישה מנדטים, בפעם השנייה היו שלוש רשימות רוסיות, ואני הייתי באחת מהן, והן הכניסו חמישה מנדטים, בפעם השלישית היו ארבע רשימות ושטראים קיבלה 8,000-7,000 קולות ושלוש הרשימות האחרות לא נכנסו, ובבחירות האחרונות היא נכנסה למועצה בנס עם 6,600 קולות. זה על הגבול, על הקשקש. הקול הרוסי הולך ומצטמצם והולך לאיבוד בעיר הזו, ואם לא נעשה מהפך נאבד את ההזדמנות. צריך רענון במפלגה. לא יכול להיות שרשימה בעיר גדולה כמו חיפה תהיה מבוססת רק על בן אדם אחד, ובגלל זה הסיעה ירדה מבחינה מספרית. במגדל העמק 60 אחוז מהמגזר הרוסי יצא להצביע ו-80 אחוז מהם הצביעו למפלגה. בחיפה יצאו להצביע 20 אחוז מהרוסים, ומתוכם הצביעו למפלגה אולי 50 אחוז".

שטראים, על הקשקש?

"אני מאחלת הצלחה לכולם. בזכותי ישראל ביתנו קיבלה הכי הרבה קולות בחיפה – יותר מאשר בכל הארץ. עד היום לא אמרו לי למה פתאום החליפו אותי. ואם נערכו בחירות לרשימה, למה לא הזמינו אף אחד מחברי המפלגה שאני חברה בה כבר 17 שנה. באו, עשו בחירות, ומתוך תשעה קולות קפלון קיבל ארבעה. בחירות מוניציפליות ובחירות לכנסת הן שתי מערכות שונות וצריך לדעת לגייס קולות. קפלון כבר היה במועצה, אבל מה הוא עשה? אולי עכשיו, בעזרת ישראל ביתנו, הוא יתחזק ויידע מה לעשות. עד היום אני לא יודעת מה הוא עשה".

באיזו מסגרת תתמודדי?

"עם הסיעה שלי. זו הסיעה שלי, וכבר בדקתי את זה משפטית. המפלגה הארצית רשאית לא לתמוך בי, אבל הסיעה נשארת ואף אחד מחברי מועצת העיר שלי לא עוזבים אותי. הבן אדם הזה כל הזמן רק מלכלך. שישחק נקי כי גם אני יודעת לשחק לא נקי. עד היום, במשך 15 שנה, אף פעם לא שיחקתי לא נקי. בכל פעם הוא רץ נגדי ולא קיבל יותר מ-200 קולות. הזמן יגיד את שלו".

קפלון, הסיעה שלה?

"לא נכנסנו לסוגיות משפטיות. עד היום היא לא רצה במסגרת אישית אלא במסגרת המפלגה. נבדוק אם היא יכולה לרוץ עם השם חיפה ביתנו. גם אם כן – זה רק לטובתי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר