עופר שפר
עופר שפר

השחקן הראשי בהצגה

אם העתירה של עינת קליש רותם תידחה וייאסר עליה להתמודד, יתברר כי מי שקבע יותר מכולם את עתידן של הבחירות הוא מנהל הבחירות בחיפה מטעם משרד הפנים עופר שפר. אם יוליה שטראים בחוץ, וחשוב הרבה יותר - אם קליש רותם בחוץ, שפר הוא השחקן הראשי בהצגה הזאת. כל השאר הם רק תפאורה

פורסם בתאריך: 16.10.18 10:01

בתחילת השבוע חבר דוד עציוני לבית היהודי. עבור רבים זו היתה הפתעה, עבור מעטים ממש לא. כשעציוני יצא נגד ההפגנות של המגזר הערבי היה ברור שהוא מכוון ימינה. הערבים לא הצטרפו אליו, כך גם החרדים, וכל שנותר לו היה לנצל את החבירה לסיעת מהפך בחיפה, שאותה הקים יעקב בורובסקי ושמצטיירת כסיעה ימנית, על מנת להקים גוש חוסם מצד ימין. כולם היו משוכנעים שאוטוטו הופכת העיר האדומה לעיר כחולה. גם הצהרותיו ולפיהן הוא ישמח לקבל את תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הציתה את הדמיון. כעת נראה שהוא ימשיך לחכות לביבי. משיחות שניהלתי עם מקורבי ראש הממשלה ועם חיים ביבס, שעומד בראש הוועדה המוניציפלית של הליכוד, עולה שנתניהו לא יתערב בבחירות בחיפה. ההחלטה הסופית בעניין היא של הסניף החיפאי, והסניף כבר הודיע שהוא לא תומך באף מועמד, ובוודאי לא בעציוני. נקסט.

במטה של עינת קליש רותם מאושרים מהצטרפותו של מיכי אלפר מדגל לתושב לשורות תומכיה. כאן לא היתה שום הפתעה. סלידתו של אלפר מיונה יהב גדולה מאהבתו לקליש רותם, כמו שנאמר – לא מאהבת מרדכי כי אם משנאת המן. לטעמי, קליש רותם עשתה עוד צעד שגוי: לאחר שחבירתה למר"צ, שבראשה עומד הרב הרפורמי דובי חיון, הרחיקה ממנה קהל מסורתי, ובוודאי ציבור ימני שלא יכול לשמוע את צירוף האותיות מר"צ, החבירה לאלפר והבטחתה למסור לידיו את ראשות ועדת התכנון והבנייה, וזאת על סמך ההסכם בין הצדדים שפורסם כמובן על ידי אלפר ולא על ידה, לא יסייעו לה להביא את תמיכת הקהל הליברלי והחילוני שחשב לבחור בה. ואם היא אולי חשבה שתמיכתה של מר"צ תוביל גם לתמיכתן של הרשימות הערביות, הרי שעד כה היא נתקלה בכתף קרה. ע"ע הפוסט שהוציא בעניינה יו"ר רשימת חד"ש רג'א זעאתרה.

יהב מצדו מרגיש שהוא קיבל מכה קלה בכנף, לא יותר. הבית היהודי שהלך איתו לאורך השנים אמנם עבר לעציוני (אם כי, כך מסתבר, מדובר רק בחלק קטן ממנו), אבל מי שחושב שזה הטריד אותו יתר על המידה טועה. יהב עשה הכל כדי שהבית היהודי לא יצהירו על תמיכה בו. ההתבטאויות הימניות של יו"ר הסיעה יואב רמתי היו משבשות לו את תמיכתו של המגזר הערבי. יהב העדיף שרשימת הבית היהודי לא תכריז על תמיכתה בו ועשה הכל כדי שהיא לא תכריז על תמיכה באחד מיריביו, אבל זה לא הלך. יהב – פוליטיקאי משופשף – יודע את העבודה. בגללו (או בזכותו) הרוחות בבית היהודי סוערות, והוא דואג שמובילי דעה שם יצהירו שהם תומכים דווקא בו. בדיוק כמו שעשה עם מר"צ לאחר תמיכתה בקליש רותם, כאשר דאג שדמויות בולטות במפלגה יאמרו שהם הולכים איתו. הכל טוב ויפה, אבל לאן נעלם שי אבוחצירה? מדוע נאלם קולו של ההבטחה הגדולה של יהב? היכן הם הקולות הצעירים שנדמה שנמצאים דווקא בכיסה של קליש רותם והשתלטו על הפיד של כולם? קליש רותם בהחלט שולטת שליטה אבסולוטית בניו מדיה.

 

 

יוליה שטראים נמצאת עם רגל אחת מחוץ לפוליטיקה. בית המשפט דחה את ערעורה על פסילת רשימתה חיפה בעלייה, והיא הצהירה כי תעתור לבג"ץ. משטראים, שגם היא פוליטיקאית משופשפת שכיהנה כסגנית ראש העיר, היינו מצפים לא ליפול בטעות כזו. אם היא אכן תצא מהמרוץ היא תשאיר את המגזר הרוסי בידיו של לזר קפלון מחיפה ביתנו, ששכבר פתח בקבוקי שמפניה. בכל מקרה, אי אפשר לשלול את האפשרות שיהב, שחייב לה הרבה, יצרף אותה למטהו כדי שתגייס עבורו את קולותיהם של תומכיה. היא שווה לפחות מנדט אחד – הקולות שאבדו לראש העיר עם הצטרפותו של אלפר לקליש רותם. אם הוא לא יעשה כן, כל מתמודד ירצה אותה לצדו והיא לא תהסס. כי שטראים יודעת לנקום. וביום קריאה, המערך הלוגיסטי שלה במגזר יוצאי חבר העמים יוכיח את עצמו.

היום תידון העתירה של קליש רותם נגד פסילתה. טעות טכנית או לא, אחרי שבית המשפט דחה את עתירתה של שטראים, לא מן הנמנע שגם קליש רותם תעמוד בפני מצב דומה. אם העתירה תידחה וייאסר עליה להתמודד, יתברר כי מי שקבע יותר מכולם – על פי חוק כמובן – את עתידן של הבחירות האלה הוא מנהל הבחירות בחיפה מטעם משרד הפנים עופר שפר. אם שטראים בחוץ, וחשוב הרבה יותר – אם קליש רותם בחוץ, שפר הוא למעשה השחקן הראשי בהצגה הזאת. וכל השאר הם רק תפאורה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. דניאל קאהן

    יוליה שטריים בשנים האחרות היתה חצופה היא היתנהגה בציבור כמו איזו מלכה שחייבים לה משהו אני נשוי לאישה מימוצא אוקראיני ואנחנו קונים בסופרים של הרוסים תמיד עם רעש וצילצולים היתה מגיעה גברת שטראים וכולם נישמעו לה טוב שהיא בדרך החוצה כך תילמד להבא להיתנהג כיאות לגבי גברת קליש הוא שאמרתי היא לא תהיה ראש העיר הבא של חיפה כבר בבחירות הקודמות היא הציגה עצמה כראש העיר ולא וגם הפעם לא.

  2. דני דין

    תמיכת מרץ בקאליש מהווה גוון שמאלני לרשימתה .כידוע שמאלני היא מילת גנאי במקומותינו .לכן נראה לי שמהלך כזה הוא שגוי ימים יגידו.

  3. דני דין

    זאת המפלגה הרביעית שיהב משתמש בה .מפלגת העבודה שם צמח קדימה כולנו ןעכשיו יש עתיד נראה שלא נותרו לו מפלגות אלא אם יפנה לגימלאים מקומו מובטח.

  4. אנטולי

    אנחנו הרוסים שנולדו בישראל לא מכירים את יוליה אנחנו ההורים שלנו והחברים בוחרים באלכס אברמוב יוליה כבר לא בעניינים

  5. עמיאל

    כתבה טובה של בועז כהן שטרח להזכיר לכל מי ששכח, את הנפשות הפועלות ומי נגד מי.
    תודה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהב יודע שאם קליש נבחרת הוא עף הבייתה. אני רוצה להיות זבוב בלשכתו דקה אחרי הכרעת השופט

  7. נמאס מיהב

    קליש תיפסל אז עציוני יהיה ראש העיר הבא של חיפה
    וראוי מישהו צעיר ופעלתן מאדון יהב עוג מלך הבז"ן

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש לא חברה למר"צ. מר"צ תומכת בה כי, שמעו היטב ימניים, מר"צ היא בעד חיפה! העסקונה הישנה של מר"צ בעד יהב, וגם העסקונה הישנה של העבודה בעד סביון. אם קליש תיפסל סופית חו"ח הרבה תמיכה תעבור למועמד נקי הכפים אביהו האן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר