ברוך שמאילוב (צילום: לירן שטרית)
ברוך שמאילוב (צילום: לירן שטרית)

המגינים: דרישה ממתמודדים בבחירות להתפטר מוועד ההורים

חוזר מנכ"ל משרד החינוך דורש מהורים המתמודדים בבחירות המוניציפליות לא לשמש כחברי ועד בבתי הספר. במגינים הרחיקו לכת ודורשים גם מבת זוג של מתמודד להתפטר. חבר הוועד ברוך שמאילוב, שמתמודד ברשימת עוצמה לקרית חיים: "התעלמות מהחלטות דמוקרטיות"

פורסם בתאריך: 24.10.18 17:46

בית הספר המגינים בקרית חיים דורש מסגן יו"ר ועד ההורים במוסד ברוך שמאילוב להתפטר מתפקידו מכיוון שהוא מתמודד בבחירות למועצת העיר חיפה. שמאילוב מתמודד מטעם רשימת עוצמה לקרית חיים וקרית שמואל. דרישה דומה הופנתה גם לחברת ועד ההורים קרן גולדהורן, מכיוון שבעלה פז גולדהורן מתמודד בבחירות למועצת העיר, גם הוא מטעם רשימת עוצמה לקרית חיים וקרית שמואל. בית הספר ביקש משני חברי הוועד להתפטר גם מוועד ההורים הכיתתי שאליו הם נבחרו.

העילה לדרישה היא סעיף בחוזר החדש של מנכ"ל משרד החינוך שייצא בחודש ספטמבר, אשר אוסר על הורים המתמודדים למועצה של רשות מקומית להתמודד לכהונה בוועד הורים. שמאילוב וגולדהורן מתנגדים לדרישה בטענה שבחירתם נעשתה כדין עוד לפני שההנחיה הזו בחוזר המנכ"ל נכתבה.

לאחר שקיבל את דרישת הפסילה פנה שמאילוב במכתב להנהלת משרד החינוך במחוז וציין כי אם משרד החינוך יעמוד בסירובו הם יפנו לערכאות. שמאילוב: "אינני מבין למה משרד החינוך ובית הספר מתעלמים מהחלטות דמוקרטיות של הורים ומתערבים בצורה בוטה ודורסנית בנושאים שלא שייכים אליהם? חל איסור מוחלט על משרד החינוך ועל בית הספר להטות בחירות בקרב ההורים ולהתערב בנושא. בהחלטתו של משרד החינוך, בהתעקשותו ובהתערבותו בהחלטות ההורים יש טעם לפגם. אנחנו רואים זאת בחומרה רבה מכיוון שאנחנו אמורים להיות שותפים מלאים".

 

 

לגבי תשובת המחוז להורים על כך שחוזר המנכ"ל אוסר על התמודדותם לתפקיד בוועד ההורים אומר שמאילוב: "חוזר המנכ"ל לא תקף לגבינו מכיוון שהוא פורסם לאחר שנבחרנו כדין".

הורים נוספים לתלמידים בבית הספר אמרו ל"כלבו – חיפה והצפון" כי בית הספר יכול היה לחכות עד לתום הבחירות ולראות אם ההורים המועמדים למועצת העיר אכן נבחרו, ורק אז להחיל את התקנה, שכן עד אז יכולים אותם ההורים להשעות את עצמם מפעילות. עוד אומרים ההורים שהמחוז מבקש לקיים בחירות חדשות לוועד כבר היום (רביעי).

קרן גולדהורן: "מנהלת בית הספר התקשרה אלי והודיעה לי טלפונית שאני לא יכולה לכהן בוועד ההורים. זה לא הוגן כי הודיעו לנו על כך חודש לאחר שהתחלנו לכהן בתפקיד. איפה הם היו כל הזמן הזה? זה ממש לא בסדר ואנחנו מרגישים פגועים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לפנים משורת הדין אפשרנו להורה לשמש כחבר בוועד הכיתה. עם זאת, לפי הנחיות חוזר המנכ"ל, בשל מועמדותו בבחירות לרשויות הוא לא יוכל להתמודד לתפקיד בנציגות ההורים הבית ספרית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעל (לולי) שחר רותם

    איזו חוצפה !
    מה הקשר
    ובאיזה קטע משרד החינוך בכלל מתערב בזה ??!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר