תחרות שיט (צילום: ראובן פליט)
תחרות שיט (צילום: ראובן פליט)

בעיצומו של המשבר הכלכלי: העירייה מקימה רשות חדשה

דווקא בעיצומו של המשבר הכלכלי הגדול ולמרות הקריאות לקצץ בשכרם של ראש העיר וסגניה ובמשרות מיותרות של יועצים, מקימה עיריית חיפה רשות חדשה - רשות הים. מכרז לתפקיד מנהל הרשות בשכר בכירים פורסם ביום חמישי, על אף שבתקציב העירייה לשנת 2020 לא מופיע סעיף המתייחס לרשות זו

פורסם בתאריך: 26.4.20 07:40

דווקא עכשיו, בעיצומו של המשבר הכלכלי הגדול ביותר בתולדות המדינה, כאשר יותר ממיליון דורשי עבודה מחפשים פרנסה ועל אף הדרישות הציבוריות לקצץ בשכרם של ראש העיר וחמשת סגניה ובמשרות מיותרות של יועצים, מקימה עיריית חיפה רשות חדשה – רשות הים.

ביום חמישי פרסמה העירייה מכרז לתפקיד מנהל רשות הים בחוזה בכירים. עד כה לא היתה קיימת רשות כזו, ונושאי הים והשיט טופלו על ידי רשות הספורט העירונית. גורמים בעירייה מציינים שאכן מדובר בגוף ארגוני חדש שיאגד תחתיו נושאים הקשורים בים ובשיט, וזאת בשל רצונה של העירייה להרחיב את הפעילות בתחומים אלה ובשל תשומת הלב המיוחדת שמעניק להם סגן ראש העיר וממלא מקומה נחשון צוק, שגם מחזיק בתיק השיט בעירייה. אחד מהסימנים לכוונתה של העירייה לשים דגש על פיתוח תחומי הים והשיט היה מינויו של איתן קרבצ'יק ליועץ חיצוני למתן שירותי ייעוץ לעירייה בתחום השיט והים תחת מינהלת 2030 בחודש אוקטובר 2019.

עוד אומרים גורמים בעירייה כי הכוונה היא לאגד ענפים ונושאים שונים בתחומי הים והשיט תחת רשות זו, כמו למשל להעביר לאחריותה את ששת המרכזים הימיים שמתכננת העירייה להקים לאורך חופי חיפה, ובהם שני מרכזי שיט שנמצאים בתכנון – האחד בבת גלים, סמוך לתחנת הרכבל התחתון, והשני בחוף קרית חיים שבחלקו הצפוני יוקם מרכז של פעילות שיט וגלישה. להערכתם, תיתכן גם העברת האחריות על תחרויות ספורט ימי מרשות הספורט אל הרשות החדשה. יש לציין כי בתקציב העירייה לשנת 2020 לא מופיע סעיף המתייחס לרשות זו.

 

 

העירייה פרסמה כאמור מכרז לתפקיד רשות הים, שיהיה אחראי על הנושאים הבאים: פיתוח, תכנון וארגון תחומי השיט והספורט הימי בעיר על כל ענפיהם ומוסדותיהם בהתאם לתקנות השיט, הצלילה והספורט הימי, בכפוף לנוהלי העירייה, ובתיאום עם מינהלת פיתוח חיפה 2030; פיקוח על פעילות השיט והספורט הימי בחופי העיר, במרכזים הימיים ובמועדוני השיט; תכנון תקציב, הקצאת משאבים ובקרה אחר מימושם; ניהול הפעילות הימית מול בית הספר הימי של משרד החינוך בחיפה; קידום בטיחות השיט והספורט הימי במוסדות העירוניים; בדיקת כשירות המתקנים ואיכות התשתיות הימיות; פיקוח על בטיחות השיט והספורט הימי בעיר; הפקה וניהול של אירועי שיט וספורט ימי ברמה המקומית, הלאומית והבין לאומית בעיר; עידוד, קידום וטיפוח ספורטאים בענפי הספורט הימי בעיר; הגשת בקשות לתמיכות ולמלגות; וקשר עם ארגוני ים, שיט וספורט ימי בארץ ובחו"ל, ובהם איגוד השיט, איגוד הגלישה, אתנה והטוטו.

לפי דרישות המשרה, המגיש מועמדות חייב להיות בעל תואר אקדמי שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחו"ל, רצוי במינהל עסקים, בחינוך או בחינוך גופני, עם התמחות בחינוך ובספורט ימי, ועם ניסיון של שש שנים לפחות כמאמן שיט, כמדריך שיט או כמארגן אירועי ספורט ימי או בהוראה בתחום הספורט הימי; ניסיון של ארבע שנים לפחות בניהול צוות עובדים בכפיפות ישירה בתחומי הספורט הימי, השיט העממי או החינוך הימי; ניסיון בתחומי יאכטות, מרינות ותפעול והשטת ספינות וסירות; הכרת מערכת הספורט ובקיאות בחוקי העזר העירוניים; היכרות עם תחום הספורט הימי על כל ענפיו; ניסיון ושליטה בהפעלת מערכות ממוחשבות והכרת יישומי אופיס; רישיון משיט בתוקף; רישיון נהיגה בתוקף; יחסי אנוש טובים ותודעת שירות גבוהה; כושר הבעה בכתב ובעל פה; ידיעת השפה העברית על בוריה, ידיעה טובה מאוד של השפה האנגלית, ידיעת שפות נוספות רצויה, ונכונות לעבודה בשעות בלתי שגרתיות. הגשת המועמדויות תסתיים ב-10 במאי.

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כלבו מה חדש? הרי מ שהתחלפה ההנהגה בעיר והמועמד שכלבו תמכה בו הפסיד, כל פעולה שקליש תעשה יתפס כלא נכון.
    העיר צריכה להתקדם ולהתפתח. כל עצירה במקום כעת תשתק את העיר לשנים הבאות. יש כאלה שמעדיפים את כשלון קליש על התפתחות העיר. כלבו הוא אחד מאלה…

  2. בוני

    יפה לראות שהעבריינית המורשעת שולחת את קומנדו ההזויים להצדיק עוד מהלך אומלל שלה.

  3. רונן

    דווקא היום דווקא עכשיו????מה כל כך דחוף!!!!!אנשים מנותקים מהמציאות !!!!בושה!!!!!התפנה תקציב יום העצמאות אז חייבים לבזבז!!!!!

  4. כככ

    אם באמת יש הרבה חזון ורעיונות בתחום של ספורט ימי וים בכללי שצריך לקדם רז נאחל למנהל בהצלחה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא כלבו רוצה בכשלון קליש ,היא מוכיחה לאורך כל השנה את הכישורים הדלים שלה בלשון המעטה ,ומי שממנה ליועץ מנהל בית ספר לשיט אין להתפלא שצריך להרחיב לו את העסקים

  6. מצולות ההזיות הכחולות

    תושבי חיפה שרצו שינוי בחרו כברירת מחדל במועמדת האלמונית קליש. שנה וחצי אחרי הבחירות מסתבר שהלכו שולל אחרי מילים יפות וים של הבטחות ריקות. במציאות מסתבר שאין שקיפות, אין שיתוף, אין מנהל תקין, ומנגד יש שפע של משרות מיותרות ומינויים בלתי פוסקים של מקורבים, למשרות מיותרות במשכורות בכירים. אין גבול לניתוק ולאטימות. העיר במשבר, וראש העיר על שלל סגניה, יועציה ועוזריה ממשיכים להנות משכר מנופח, ויתרה מכך, מקימים רשות חדשה, רשות הים, שכמו אחותה הגדולה, מנהלת 2030, נולדה, כך נדמה, כדי להגשים את חלומותיו הפרטיים של אדם אחד – נחשון צוק, מחזיק תיקי התיירות והספורט בעירייה (בעצם כמעט אין תיק בעירייה שהוא לא מחזיק בו, אף אחד כבר לא סופר בכמה תיקים האיש הזה מחזיק, האם תקין? לא בטוח…), בן בריתה וממלא מקומה של ראש העיר, אדם שבטעות חושב שבאמצעות הכוח הרב שהעניקה לו קליש, יש לו הזכות לעשות בעירייה כבשלו, ולהשתמש בכספי ציבור להגשמת מאווים אישיים. וכך נוצר לנו בעירייה, ממש מתחת לאף, גוף אירגוני חדש, שמקורותיו התקציבים אינם מעוגנים בתקציב 2020, עוד גוף יקר ומיותר, ועוד מליוני שקלים ששייכים לציבור, שירדו לטמיון וישקעו במצולות ההזיות הכחולות כים של נחשון.

  7. דין דין

    יש אגף ספורט ותרבות בעיריה והוא אשר צריך לטפל בעיניני השייט.למה לא להקים רשות לפיתוח הדר והעיר.

  8. תשובה לדין דין

    כי צריך לסדר ג'וב לאחד מהחברים של נחשון. זה לא ברור?

  9. סדר

    המינהל החדש שדיווחתם על התכנית להקמתו, היה יותר מרצוי להקימו, אך לא למטרות שלשם הודיעו שיוקם, אף כי גם נושא ספורט השייט חשוב. הסיבה שבאמת תצדיק הקמת מינהל כזה יכולה להיות רק אחת, היא היערכות חיפה לעליית מפלס הים בהשפעת שינוי האקלים וכהכנת התגוננות לצונאמי שצפוי להגיע באחד העשורים אף כי עלול להתרחש אפילו מחר. על בסיס מחקרים וגם דוח הועדה המקצועית הבין משרדית להיערכות מדינת ישראל לצונאמי, אירוע כזה צפוי להתרחש ובתרחיש אירוע עוצמתי גובה ההצפה עלול להגיע עד קו גובה 10 מ', ולהציף את בת גלים, העיר התחתית ומפרץ חיפה. ובלא קשר, הצפי של עליית מפלס פני הים לחופי ישראל עלול להיות בין 0.5 מ'עד 1.0 מ' כבר בשנות ה-2050. כדי להתמודד עם הפגיעה של צונאמי יש לעבור לבניה עמידה בצונאמי באזור החוף, ולמיגון החופים כנגד אירוזיה של החופים בגלל עליית מפלס הים ולהיערכות למניעת הצפות במפרץ חיפה בגלל התוצאה המשולבת של עליית מפלס הים ועלייה נוספת בעת סערות חזקות שלהן נלווים גם אירועי גשם, שיחד גורמים לצורך בהזרמת ספיקות מים גדולות בעת שגרדיאנטי הזרימה מוקטנים שיחד צפויים לגרום הצפות שטחים נירחבים. אבל, אלא נושאים שמצריכים מומחיות של מהנדסים חופיים, ולא אלה שהוגדרו בדרישות התפקיד של מכרז ראש המנהל החדש.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט גועל נפש
    עירייה אטומה של אוכלי חינם ,מקורבים של מקורבים עושקים את כספי הציבור.
    80% מהם צריכים ללכת הביתה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר