יואב רמתי (צילום: בועז כהן)
יואב רמתי (צילום: בועז כהן)

רמתי לחברי המועצה: דחו את ההצעה למינוי עידו

יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי שלח לחברי המועצה מכתב שבו הוא מבקש מהם לדחות את ההצעה למינויו של יו"ר סיעת הליכוד במועצה שמשון עידו ליו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף - התפקיד שממנו השעה רמתי את עצמו

פורסם בתאריך: 21.8.20 13:19

במכתב ששלח יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי לחברי המועצה הוא מבקש מהם לדחות את ההצעה למינויו של יו"ר סיעת הליכוד במועצה שמשון עידו ליו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף – תפקיד שאותו הוא מילא בקדנציה הקודמת.

כפי שפורסם ביום שלישי ב"כלבו – חיפה והקריות", חברי האופוזיציה במועצת העיר הגישו בקשה לכינוס ישיבת מועצה שלא מן המניין, כאשר הצעות ההחלטה שהם גיבשו הן הפסקת עבודתם של יועצים במינהלת 2030 שאותם הם מגדירים "מיותרים", ומינויו של עידו ליו"ר דירקטוריון יפה נוף במקומו של רמתי שהשעה את עצמו מהתפקיד.

"נודע לי כי חברי אופוזיציה ביקשו לדון בנושא יפה נוף", כתב רמתי לחברי המועצה, "שמחתי למשמע הבקשה תוך הבנה כי התאגיד חשוב לכל תושבי חיפה ומצבו אינו שפיר בימים אלו כתוצאה מנזקים שנגרמו לו על ידי הנהלתו בחמש שנים האחרונות. כשקראתי את הצעות ההחלטה התאכזבתי כשזיהיתי שפוליטיקה קטנה מובילה את יעדי ההליך במקום מחשבה מקצועית ורצינית להבריא את החולי שבו שרוי התאגיד. ואולם נחרדתי יותר מהזלזול של חברי האופוזיציה בהליך המשפטי שאותו הם יזמו, ויותר מכך על רצונם להסתיר מכם את דוחות הביקורת שנדונו בדירקטוריון של התאגיד ובוועדת הביקורת של מועצת העיר. ברור שחששם לחשוף את דוחות הביקורת צריך להדליק נורה אדומה מהבהבת בנוגע למטרתם האמיתית, והיא כנראה אינה קשורה ליפה נוף".

"כזכור", הוסיף רמתי, "הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי על ידי חבר המועצה מוטי בליצבאו בבקשה להפסיק את כהונתי כיו"ר יפה נוף, שהדיון בה נקבע ל-10 בספטמבר. משכך, חשבתי לתומי כי חברי המועצה ייתנו לבית המשפט לומר את דברו לאחר שישמע את טיעוני הצדדים, וכל מי שמערכת המשפט חשובה לו ימתין כשבועיים ויכבד את המוסד החשוב הזה. ייתכן שבליצבלאו וחבריו ש'רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם' חוששים מעמידה מול האמת וגילוי הבלוף של מחשבות הקונספירציה, וברצונם הנלוז לעקר ולייתר את ההליך שהם במו ידם יצרו. אני מבין את חששם אך מצפה מכל חברי המועצה שמהרגע שבו התחיל הליך משפטי נמצה אותו עד תומו ונפעל לפיו. אני כמובן מתחייב לכבדו – כך נהגתי תמיד וכך אמשיך לנהוג. מחלוקות פוליטיות שהן לשם שמים הן ראויות ובריאות, אך כשהן הופכות למחלוקות של כיסאולוגיה תוך כדי הרס עצמי של נכסי העיר – הן אסון".

 

 

רמתי גם הביא דוגמה שלטענתו מוכיחה את הפגיעה המכוונת של האופוזיציה ביפה נוף וכתב: "דוגמה קטנה מהעבר הקרוב היא הגשת ערעור על ידי בליצבאו ואביהו האן בנושא גשר הקישון לאחר שכל הגורמים המעורבים חתמו על הסכם – חנ"י, עיריית חיפה ומועדון החותרים – רק כדי לעכב את יפה נוף ולגרום לה נזק בלתי הפיך. לנוכח דבריו של מנכ"ל משרד התחבורה, זו אחת מהסיבות להפסקת העבודה מול החברה, ומשמעותה היא הרס עצמי רק כדי להזיק לראש העיר על חשבון האזרחים. בימים אלו מגיע לידי המועצה דוח חמור על תפקודה של הנהלת יפה נוף הקודמת תוך כדי הודעת המשטרה על הגשת כתב אישום נגד המנכ"ל הקודם (מדובר בהודעתה של המשטרה על גיבוש תשתית ראייתית נגד אבישי כהן, אך רק הפרקליטות היא זו שבסמכותה להגיש כתב אישום, ולא המשטרה; ב"כ). להווי ידוע כי הצעתם של חברי האופוזיציה היא להשיב את מי שכשלו בריש גלי בניהול התאגיד ושהטו את שיקול דעתם".

בסיום המכתב מבקש רמתי מחברי המועצה "לדחות את ההצעה הפרסונלית שאין לה מקום ואשר מעודדת את המשך ההפקרות שהיתה בחברה, ולהמתין לסיום ההליכים המשפטיים מתוך כבוד למערכת המשפט. איננו מעוניינים למנף מחדלי עבר אלא לייצר עתיד ערכי, מוסרי ומקצועי לחברת הדגל של עיריית חיפה. באתי לתפקיד מתוך שליחות ואמשיך בהתאם להחלטות מערכת המשפט".

כזכור, אתמול (חמישי) הגיש רמתי את תשובתו לעתירה שהגישו בליצבלאו ועמותת שומרי הסף – התנועה להגנת ערכי שלטון החוק נגד העירייה, ראש העיר עינת קליש רותם, יפה נוף ורמתי. בתשובה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יאיר אבני ולימור פורר, ביקש רמתי לדחות את העתירה וטען כי היא "רוויה בהשמצות, בהאשמות ובתיאוריות קונספירציה מבלי שהעותרים טורחים לתמוך האשמות אלה בתצהיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. ויכוח מיותר. צריך לפרק את החברה הזו

    בכל מקום שבו יש כסף ציבורי גדול יש מושחתים שינסו לשלוט בו.
    מכיוון שכספי הציבור איבדו מזמן את החשיבות שלהם בעיני האחראים עליו
    יש לסגור את חברת יפה נוף לאלתר ולחזור לשיטת המכרזים הפומביים.
    העלות לאזרח תקטן משמעותית, הליכי הזכייה בפרוייקטים יהיו שקופים לציבור
    ואת ההפרש הכספי שיווצר תפנה העירייה לרווחת התושבים.
    יפה נוף זו קומבינה של יהב שעלתה לנו החיפאים המון כסף ועצבים, אין לה מקום בעירנו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמשון עידו עדיין מתבאס שהוא לא מקבל ג'וב למרות שהוא מקורב לבכירים בארצי.

  3. מוטי בליצבלאו

    חברת יפה נוף , כתאגיד עירוני , החזיקה את עצמה ולא קבלה שום תקציב מתקציב העירייה השותף לפעולותיה ,לתשלומי שכר וארנונה .
    חברת יפה נוף , בהחלטת ממשלה , בצעה פרויקטים עבור המדינה בצפון . ובכך גם נהנתה חיפה . זו חברה שעוסקת בתכנון ופיקוח ומספר עובדיה נמוך. לפיכך אין כאן לא קומבינה עם אף אחד לא בעבר ולא בהווה. הבעיה המרכזית שראש העיר הנוכחית וסגנה אינם רוצים שהחברה תעסוק בפרויקטים לאומיים מחוץ לשטח המונציפאלי של חיפה, ובכך בעקיפין חיפה תיפגע. כול המהלכים שנעשו בשנה וחצי האחרונות בקדנציה הזו נועדו לפגוע בחברה ובפעולותיה. משרד התחבורה הבין זאת, המתין תקופה לראות איך תתנהל ראש העיר עם החברה וברגע שהמשרד הבין כי אין בטחון שהחברה תעמד בהתחייבויותיה החוזית , לא העריך את ההסכם עם חברת יפה נוף.

  4. חברה שרק צריך לסגור

    מר בליצבאו. חברת יפה נוף, כתאגיד עירוני עוד מתקופת מצנע, סחטה את חיפה עד העצם. שדדה את תקציב העיר לתעלוחי תחבורה, תמיד בחלופה הכי יקרה והרסנית לטבע. התכנון תמיד היה כושל והסתיים במחדלי ענק שעלו לציבור גרעונות עתק כמו באצטדיון במטרונית במחלף אלנבי. מבקר המדינה הוציא דוחות חמורים ביותר, מזעזעים על תיפקודה. חברות חשב מלווה התפטרו, תקציבים נשפכו על טעויות תכנון אולי אפילו מכוונות. המצב ביפה נוף הוא חרפה לעיר חיפה. זו החברה שאחראית להקיםולתחזק את כל מבני הציבור בחיפה, את בתי הספר. צא ולמד כמה מחדלים היא יוצרת בתחזוקה לקויה. מבנים בקושי הקימה ובכוחם מחדלים עד כדי שלא נתנו טופס 4. תקציבה רק 10% למבנים ו90% לתחבורה.מה הפלא שכל חיפה מוזנחת. כיכרות מוזנח. כבישים בורות. בתי ספר מתפוררים. גשרים סדוקים. תחנה מרכזית המפרץ בזיון בלי מיזוג ותכנון מזעזע. אבל מה יש מחלפים ואוטוסטרדות משום מקום לשום מקום ואפילו רוצחי הולכי רגל כמו אבן גבירול. זו חברה שחייבים לסגור. מתכנניה כשלו רימו ושחטו את קופת העיר וזה לפני כל המונקי ביזנס במכרזים לקבלני משנה מרשימה סגורה של מקורבים.

  5. יאיר

    חברים יקרים – מוטי בילצבאו ושותפיו לפשע בימי יהב, הביאו את החברה למקום שהיא נמצאת בו עכשיו, רמתי מנסה להכניס יושר והגינות, מישהו מנסה להסתיר מעיני הציבור את הדוחות שחושפים את השחיתויות שהיו.

    בושה וחרפה – הציבור לא יסלח לכם

    יש ירידה לצורך עליה! והפעם ללא שחיתות!

    רמתי – סומכים עליך איש יקר!

  6. לימור

    אביהו האן, מוטי בליצלאו הם שתקעו מקלות בגלגלים של החברה עם כל העתירות ההזויות שלהם.
    איפה היית עד היום כחבר דירקטוריון תחת שמשון עידו??
    באיזו זכות אתם דורשים להסתיר את דוחות מבקר העירייה ממועצת העיר?!
    העיר הזאת זו לא הצעצוע שלכם.
    תנו לרמתי להבריא את החברה!
    תנו לראש העיר להבריא את העיר ותפסיקו להפריע כל הזמן.

  7. אלון

    תראו את כתב האישום נגד אבישי, תראו את דוח המבקר נגד סמנכל הכספים… הכל קרה בזמן יונה יהב והדירקטוריון הקודם בראשות גקי ואקים ושמשון עידו…
    סומך על יואב רמתי שיעשה סדר.

  8. תגובה ללימור

    אתם בקומנדו המופרעים כנראה שכחתם, אבל המורשעת היחידה בפלילים עד כה היא ראש העיר שאתם מנשקים את האדמה החרוכה שהיא משאירה אחריה אחרי שהיא צועדת עליה

  9. שרי

    ראש העיר הכי לא ראויה גורמת לכל ההרס בכל דבר שהיא מתקרבת אליו.
    הניהול כל כך גרוע ודרך ההתנהלות והשיח בישיבות שלה מביש את תושבי העיר חיפה.
    נדרשת התערבות ממשלתית למיגורה מהתפקיד אותו גזלה במרמה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר