עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)

בפעם השלישית: המכרז שהוקפא פורסם שוב

לאחר שהמכרז לתפקיד מנהל אגף הנהלת עיר וקשרי חוץ ופנים הוקפא לפני כשלושה חודשים בעקבות בדיקה של משרד הפנים, עיריית חיפה פרסמה אותו שוב, בשינויים קלים. בארגון העובדים חוששים כי גלי סגל גרינברג, המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העיר, היא בעלת הסיכויים הגדולים ביותר לזכות בו

פורסם בתאריך: 5.2.21 11:07

עיריית חיפה יוצאת שוב במכרז לתפקיד מנהל אגף הנהלת עיר וקשרי חוץ ופנים – מכרז שאותו היא הקפיאה רק לפני כשלושה חודשים בעקבות בדיקה של משרד הפנים. פרסומו מחדש של המכרז מעורר שוב את ההערכות במסדרונות העירייה כי לגלי סגל גרינברג, המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העיר, היא בעלת הסיכויים הגדולים ביותר לגבור על כל המתמודדים שייגשו למכרז ולזכות בו במידה ותיגש, וזאת בזכות תמיכה בלתי מסויגת בה מצדה של עינת קליש רותם.

ביולי 2020 ביקשה הנהלת העירייה לצאת למכרז לתפקיד ראש הסגל בלשכת ראש העיר. כוונתה של העירייה עוררה התנגדות בארגון עובדי העירייה עוד לפני פרסומו. בארגון עלה החשש שסגל גרינברג תזכה בתפקיד, וזאת מכיוון שרק חצי שנה קודם לכן היא פרסמה פוסט בדף הפייסבוק שלה ובו האשמות קשות נגד ראש העיר הקודם יונה יהב ועובדי עירייה, והודיעו כי אם היא תיגש למכרז הם לא יצביעו בעדה בוועדת המכרזים למינוי עובדים בחוזה בכירים. בעקבות שאילתה ששלח "כלבו – חיפה והקריות" למשרד הפנים עלה כי כלל לא קיימת משרה כזו ברשויות שבהן יותר מ-100,000 תושבים, ונמסר כי "מכיוון שהנושא בכללותו נמצא בבדיקה מול הרשות המקומית, ביקש המשרד מהרשות לדחות את קיום המכרז עד לסיום הבדיקה".

המכרז נדחה, וחודשיים לאחר מכן פרסמה העירייה מכרז לתפקיד מנהל אגף עיר וקשרי חוץ ופנים. בארגון העובדים שוב עלה החשש כי אם סגל גרינברג תגיש את מועמדותה היא תזכה בו, והעובדה שמכרז זה היה זהה כמעט לחלוטין למכרז לתפקיד ראש הסגל – למעט שני סעיפים ושינויים מינוריים בכמה סעיפים אחרים – העצימה את טענותיו של הארגון כי בהנהלת העירייה מצאו דרך להתחכם מול משרד הפנים בהוצאת מכרז דומה בשינויים קלים. גם הפעם בעקבות התערבותו של משרד הפנים הקפיאה העירייה את המכרז.

 

 

כאמור, אתמול שוב פרסמה העירייה את המכרז למנהל אגף הנהלת עיר וקשרי חוץ ופנים, שזהה למכרז הקודם למעט שינויים מינוריים. גורמים בארגון העובדים כבר מביעים חשש כי סגל גרינברג תהיה המועמדת המועדפת אם היא תיגש אליו, וזאת מכיוון שהמכרז הוא פנימי (כלומר, רק עובדי עירייה יכולים להגיש את מועמדותם) וזהה כמעט לחלוטין למכרז לתפקיד מנהל אגף הנהלת עיר המקורי ולמכרז לתפקיד ראש הסגל, וכן משום שחלק מתפקידיו של נושא המשרה כבר מצויים בידיה של סגל גרינברג.

גורמים בארגון אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי הם מצפים להתערבותו של משרד הפנים גם במכרז זה וכי נציגם בוועדת המכרזים לא יצביע עבור סגל גרינברג אם היא תתמודד.

גורם בכיר בעירייה אמר: "יש במכרז הנוכחי הרבה אלמנטים זהים לאלה שהיו במכרזים הקודמים. כמו כן, מזכירת העיר ברכה סלע יוצאת לגמלאות, ואת סמכויותיה מתכוונים להעביר למנהל אגף הנהלת עיר. סגל גרינברג אחראית כבר כעת על חלקן".

גורם אחר אמר: "זו תהיה מבוכה גדולה להנהלת העיר אם הספקולציות על כך שסגל גרינברג תזכה במכרז אכן יתממשו כי היא זו שפרסמה פוסט ובו טענות כמו 'עירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים שהיו בה, אם היו בכלל, היו מכורים ותפורים'".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "המכרז הקודם בוטל בשל בעייתיות בפרסומו כמשרת אמון. בנוגע למכרז הנוכחי – עיריית חיפה היא רשות איתנה, ובאפשרותה לתקנן ולתקצב משרות בהתאם לצרכי הרשות, בהלימה למבנה הארגוני, ובכפוף לחוזרי התקינה ולכללי משרד הפנים".

תגובתה של עיריית חיפה לא התקבלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. על תבונה ורגישות.

    האם יש משהו שמביך את קליש? כדי להרגיש נבוכה יש צורך בתובנה ובתחושה!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מאות אם לא אלפי מועמדים מנוסים וראויים
    מספיק לסדר לפעיליה עבודות בעיריה ובמנהלת 2030
    זאת שחיתות לשמה.

  3. כולם יודעים שהמכרז תפור...חבל על הפרסום

    עוד תפקיד שנתפר לשדרוג מי שמצטיינת בחנפנות ללא גבולות….פשוט מגעיל….

  4. עובדת עירייה

    אף אחד לא יגיש מועמדות כי ברור שהתכרז תפור. הייתי מתבישת להיבחר בכזאת דרך עלובה. צריך להבין שאלו הנושאים היחידים שמעניינים את קליש והמעגל הסובב אותה. זו גם הסיבה שלא הצליחה לבנות יחסי אמון אמיתיים עם עובדי ועובדות העירייה

  5. רון.

    מעניין שבמאמר אין כלל התייחסות לטענות של אותה בעלת תפקיד. ושוב יוצא שהעיתון הוא בעל אג'נדה ברורה של התנגדות לראש העיר.

  6. בושה שהיצור האלים החבלני הזה במועצת העיר יש לסלק את זעתרא

    אף מילה בכלבו על האלימות של רג'א זעתרא בכנסת אתמול? הוגשה תלונה במשטרה על ידי איתמר בן גביר.

    תגובת בן גביר:
    לאחר שדובר הרשימה המשותפת רג’א זעתרא תועד בכנסת תוקף באלימות את איתמר בן גביר במועד הגשת הרשימות, הוגשה תלונה במשטרה נגד רג’א זעתרא

    בן גביר מסר לאחר הגשת התלונה: “זעתארא הוא תומך טרור, מעריץ מושבע של החיזבאללה ופועל באופן מובהק למען חיסולה של מדינת ישראל. במדינה מתוקנת זעתרא היה יושב מאחורי סורג ובריח. אני מגיע לכנסת כדי לעשות סוף לחגיגה של זעתארא ושאר מחבקי המחבלים המשותפת”.

  7. דליה

    גלי סגל גרינברג היא אישיות בזויה. אסור שתקודם וצריך להראות לה את הדלת שממנה תצא מבנין העירייה.

  8. 996

    ממנהלת אדמיניסטרטיבית של שלכה לראש אגף.
    ברור שזה גדול עליה ופרס על ליקוקיות יתר

  9. גיל

    בעיריית חיפה מחלקים פרסים לעובדים כושלים שתופרים להם מכרז?
    גלי סגל הובאה על ידי קליש והיא גם תעזוב בקרוב כשקליש תפנה את מקומה לטובים ממנה.
    העיר חיפה ראויה לטוב יותר מהנהגה כושלת כזאת

  10. עובד עירייה מודאג

    על מה הרעש והמהומה? אצל יהב זה לא היה? דובר עם כתב אישום לא קודם? מישהו דיבר? מה הבעייה בקידום עובד שלא מזוהה עם השלטון הקודם????? כמה מכרזים תפורים היו אצל יהב שכחתם? איך שודרגה נואית לראש מינהל שכחתם?????מה לא תקין פה????אה…בעצם הבנתי….אצל יהב הכל היה בהסכמת הוועד ופה קליש לא רואה את הוועד מסנטימר אז זה לא מקובל?????

  11. תושבת כרמל

    עאלק קליש הבטיחה ניקוי אורוות. החליפה אורווה באורווה. בושה. יותר לא נצביע לה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר