רעי גודיס (צילום: ידידיה מימון)
רעי גודיס (צילום: ידידיה מימון)

קוראים לי רעי גודיס

ואני בן 30, נשוי ואב לשלושה, מנהל סניף צפון של עמותת שמחה לילד

פורסם בתאריך: 23.6.17 18:47

מהי עמותת שמחה לילד?

“פעילות העמותה שמחה לילד מיועדת לילדים עם מחלות כרוניות ונכויות ללא פגיעה קוגניטיבית. אין כאן רחמים אלא הנגשה של המציאות ונתינת כלים לילד ולמשפחתו. לפני כשש שנים הבנו את הצורך העצום של עמותה כזאת בצפון בכלל ובחיפה בפרט, התחלנו בפעילות אינטנסיבית ויומיומית בבתי החולים בעיר, ושם בנינו את בסיס קהל היעד שלנו”.

מהן פעילויות העמותה?

“פרויקט הדגל של העמותה הוא חונכות אישית שבמסגרתו לכל חניך מוצמד חונך אישי שמלווה אותו פעם בשבוע. החונך הופך במהרה לחבר-אח בוגר של החניך, ומשם השמים הם הגבול ביכולת להשפיע על חייו של הילד. לכל ילד אנחנו בונים תוכנית אישית ומודדים אותה במהלך השנה. אנחנו רוצים שהילדים יהיו חלק בלתי נפרד מהחברה בישראל. יש להם המון מה לתת למרות המחלה. הילדים המתוקים הללו לומדים בבתי ספר רגילים, אבל תמיד יש פער בינם לבין שאר הילדים בכיתה כי הטיפולים, התרופות והניתוחים גרמו להם לאובדן הילדות. אנחנו רוצים להעניק להם כמה שיותר חוויות ילדות ונאבקים למען זה כי מגיע להם. לצערנו הם לא חווים אותן עם הכיתה, למשל הם לא יוצאים לטיולי בית הספר, ואת הכל אנחנו משלימים להם. הדבר הכי חשוב זה החברה, הקבוצה שהם משתייכים אליה”.

איזה רגע מרגש זכור לך?

“לפעמים בפעילויות השונות אני מתבונן מהצד בילדים ורואה את החיבור שנוצר ביניהם. לראות שני ילדים-גברים קטנים בני 9 משחקים ביחד ומשתפים האחד את השני בקשיים זה גם מרסק וגם מחזק. באותו רגע אתה מבין עד כמה העשייה הזאת חשובה”.

כיצד ניתן להצטרף לעשייה שלכם?

“בימים אלה אנו קולטים ילדים נוספים לפעילות העמותה, ובנוסף אנחנו נמצאים בתהליך של קליטה והכשרה של חונכים לקראת שנת הפעילות הבאה. להצטרפות אפשר לפנות דרך אתר האינטרנט של העמותה simchalayeled.org.il”.

מהו המוטו שלך ושל העמותה בעשייה החברתית?

“המוטו שלנו הוא להחליף כאב בחיוך. אז בואו נעשה את זה ביחד”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר