יואב רמתי ואביהו האן (צילום: בועז כהן)
יואב רמתי ואביהו האן (צילום: בועז כהן)

ברגע האחרון: נמנעה מבוכה בקואליציית השינוי

אביהו האן הודיע מוקדם יותר היום למזכירת מועצת העיר, כי הוא מבקש לדחות את ההצבעה על ההצעה לסדר שהגיש בעניין הפעלת הכרמלית בשבת. לדברי גורמים בקואליציית השינוי, על האן הופעלו לחצים מצידו של יואב רמתי מהבית היהודי להסיר את ההצעה". האן: "ההצעה נדחתה לדיון בתחילת דצמבר"

פורסם בתאריך: 2.11.21 19:32

בישיבת מועצת העיר מן המניין, שמתקיימת הערב (שלישי), אמורה הייתה להעלות לסדר היום גם ההצעה של סגן ראש העירייה אביהו האן שעניינה – הפעלת הכרמלית בשבת. אולם, מוקדם יותר היום הודיע האן למזכירת המועצה עדינה אברהם הררי, כי הוא מבקש לדחות את ההצבעה על הצעתו.

לדברי גורמים במועצת השינוי, על האן הופעלו לחצים מצידו של חברו לקואליציית השינוי, יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי, שביקש ממנו להסיר את ההצעה מסדר היום. בישיבת זום של חברי קואליציית השינוי, שהתקיימה אמש, דובר בין היתר גם על ההצעה לסדר של האן.

במאי האחרון הגיש האן הצעה לסדר, תחת הכותרת "הפעלת הכרמלית בסופי שבוע ובשבת לאורך כל שעות היום והלילה". בהצעתו כתב האן: "הכרמלית ככלי תחבורה תת קרקעי, לא תפריע לאף גורם, לא רואים, לא שומעים, ובנוסף גם בונוס – ללא זיהום אוויר. נדרשת החלטה אמיצה לקדם את הכרמלית בשבת לרווחת התושבים בהקדם האפשרי".

גורמים בקואליציית השינוי אמרו, כי ההצעה לסדר של האן הייתה בבחינת מוקש שהיו חייבים לנטרל, כדי למנוע זעזוע. לדברי אותם גורמים, הכוונה לצרף אליהם את הסיעות החרדיות עדיין שרירה וקיימת, וגם שיקול זה נלקח בחשבון בדרישה מהאן להסיר את ההצעה. מנגד, בקואליציה של קליש רותם דווקא ציפו להעלאת ההצעה לסדר של האן, מכיוון שידעו כי גורמים בקואליציית השינוי, כמו רמתי, יתנגדו, והדבר יגרום לזעזוע ואולי אף להתרופפות שורותיה.

 

רמתי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "קיבלנו את ההחלטה ביחד. אתה יודע את דעתי, דעת תורה, שהיא נגד חילול השבת בנושאים הציבוריים. ישבנו כולם ביחד וקיבלנו החלטה נכונה".

האן: "ההצעה נדחתה לדיון בתחילת דצמבר. ישנם מספר פרטים שיש לסגור גם בהיבטים כספיים וגם בהיבטים שקשורים במשרד התחבורה. בחודש דצמבר ההצעה הזו תעלה לדיון, ואני מאמין שהיא תאושר".

על השאלה אם אינו חושש מהתערערות האחדות בקואליציית השינוי, השיב: " אני חושב שגם חברי קואליציית השינוי יבינו את הצורך של תושבי חיפה בכרמלית, ואנחנו נגיע להסכמות גם בעניין הזה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שאלת תם...

    גם חג החגים נערך בשבתות, איך החרדים מוכנים לסבול זאת? חילול שבת יותר המוני מהכרמלית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר