הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)
הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)

הפרלמנט של רמות רמז: "התחושה היא שאתה גר בטבע"

ברוך זלץ, בני אבשלומוב, לירון שלו ויעקב אבידן התכנסו כדי לספר לנו למה הם אוהבים את רמות רמז

פורסם בתאריך: 23.12.21 13:29

"יש כאן סוג של שקט ומנוחה"

ברוך זלץ, לשעבר יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה: "אני גר בשכונה כמעט כל חיי. זו שכונה שקטה שהיתרון הגדול שלה, בחלק שבו אני גר לפחות, הוא בתים של ארבעה דיירים בבניין, והעירייה ברוב טובה נתנה לאורך השנים להגדיל דירות מ-48 מ"ר לדירות של 120 מ"ר. זאת אומרת שהדירות הפכו לגדולות ומרווחות. פרט לשקט שבו מתאפיינת השכונה, שמספר התושבים בה הוא לא גדול, יש בה יתרון שהיא נגישה לכל מקום – מצד אחד יש את הטכניון והאוניברסיטה, יש את מרכז זיו שזה האזור המסחרי שלה, ומאוד נגישה גם למרכז הכרמל וכנ"ל לעיר תחתית.

"דבר נוסף, האוכלוסייה פה היא לא צעירה במיוחד, וגם כשמצטרפים דיירים חדשים אז מי שרוכש אותם הם אנשים מבוגרים, כך שיש סוג של שקט, של מנוחה. היא כמו שכונה שמחוץ לחיפה אבל בעצם בתוך חיפה. מבחינת מוסדות חינוך יש שני בתי ספר יסודיים – הבונים ופיכמן, יש בית ספר תיכון שהוא קרוב מאוד – אליאנס, כך שמבחינת חינוך יש כאן הכל. מה שכן, התשתיות פה מאוד ישנות, לפעמים הביוב פורץ ולפעמים מתפוצץ איזשהו צינור מים. יום אחד אני מניח שיצטרכו לטפל גם בזה".

"יש פה מלא שטח שאפשר לבנות עליו"

בני אבשלומוב, מעצב שיער: "את המספרה פתחתי ברמז אחרי שראיתי שיש מקום פנוי, לא הסתכלתי לא ימינה ולא שמאלה, ואני לא מצטער על כך. אני כמעט 20 שנה בשכונה, מ-2003. התרגלתי לשכונה ואני נשאר בה, כי לרוב אני לא אוהב שינויים. אני מאוד אוהב את האזור, זו אווירה אחרת. מי שאוהב שקט, השכונה טובה לו.

"יש בשכונה בעיה של צפיפות ומחסור בחניות, קח לדוגמה את רחוב חביבה רייך, תעבור שם ולא תמצא מקום חנייה. אני ברחוב הראשי, באינטרנציונל, וגם כאן יש בעיית חנייה, ובגלל זה גם פחות לקוחות מגיעים. כשלקוחה מגיעה למספרה למינימום שעה וחצי – איפה היא תחנה במשך כל הזמן הזה? בהחלט צריך לפתח את האזור, שיבנו עוד בניינים, לדאוג לחנייה. יש פה מלא שטח שאפשר לבנות עליו, וגם מלא בתים ישנים שצריך להרוס אותם.

"דבר חשוב שצריך לדאוג לו זה שיהיה פה סניף דואר. אם היה פה דואר, זה היה הדבר הכי מדהים שיש. בסך הכל, הכל טוב פה".

 

 

"זו אחת השכונות היותר צפופות שיש"

לירון שלו, תושבת השכונה: "השכונה קרובה לכל מה שצריך, הן מבינת בתי ספר, גנים, מתנ"סים. אתה צריך סופרים – יש סופרים, יש לך מלא פעילויות, גני משחקים לילדים… אתה יכול ללכת ברגל ל'נולה סוקס' לשתות משהו, או ל'מכולת' לאכול ולשתות משהו, יש לך במרחק הליכה את כל מוקדי הבילוי, ואתה יכול לזרום לשם ליופי של ערב, אז מה צריך יותר מזה?

"החסרונות בשכונה הם הצפיפות ובעיות החנייה. זו אחת השכונות היותר צפופות שיש. בעיית החנייה קיימת בכל רמות רמז, לי אין את הבעיה הזו, אבל לאחרים שאין חנייה פרטית – אז כן.

"דבר נוסף זה הפקקים בשעות הבוקר בצומת זלמן שניאור-אינטרנציונל, שבגללם אתה צריך לקחת עוד איזה חמש-שבע דקות, כדי שתגיע בזמן לעבודה. גם בשעות שאוספים את הילדים מבית הספר ייתכנו פקקים, הרי יש לנו את בתי הספר הבונים ופיכמן, וכשבאים לאסוף את הילדים הכל פקוק".

"השכונה טובלת בירוק וביערות"

יעקב אבידן, תושב השכונה ומי ששימש בעבר השוטר השכונתי: "אני מתגורר ברמות רמז בשל אהבתי לשכונה. השכונה טובלת בירוק וביערות, והתחושה היא שאתה גר בטבע. מדובר בשכונה מתחדשת, מלאה בזוגות צעירים ואוכלוסייה מתבגרת בגילאי 50 פלוס. השכנים מדהימים. יש קבוצת וואטסאפ, והאחד עוזר לשני, כמו פעם. השכונה קרובה לטכניון, לאוניברסיטה, למרכז זיו ולגרנד קניון ומשמשת ציר תנועה לצ'ק פוסט ונחל הגיבורים, שמקצר את הדרך להדר ולעיר התחתית וכמובן לים.

"הנוף שנשקף מהבתים הוא של המפרץ והכחול של הים עד ראש הנקרה. יש בשכונה שני פארקים ירוקים עם גני משחק לילדים והאנדרטה ללוחם היהודי בצורר הנאצי במלחמת העולם השנייה. יש את בתי הספר הבונים ופיכמן ומספר רב של גני ילדים ומתנ"ס. כמובן שיש גם סופר שכונתי.

"החסרונות הם שאין בשכונה אוטובוסים בתדירות גבוהה ומצוקת החנייה. יש גם חזירי בר בשפע שמבהילים את התושבים וכבישים הרוסים עקב הבנייה שהייתה בשכונה. יש שטח פנוי, ואנו מקווים שעיריית חיפה תעשה שם מרכז מסחרי עם חניון".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר