שמורת שקמונה (צילום: תומר כתר)
שמורת שקמונה (צילום: תומר כתר)

קמפיין להגדלת שמורת שקמונה יושק ביום שישי

רשת אנשי הים התיכון - גוף המורכב מפעילים ומארגוני איכות סביבה - תפתח בקמפיין ליצירת שמורת טבע ימית גדולה בחופי חיפה. לרגל ההשקה תתקיים פעילות שתכלול מפגש, יצירת כתובת אנושית וניקיון של החוף והים

פורסם בתאריך: 3.6.18 08:04

רשת אנשי הים התיכון – גוף הפועל להקמת שמורות ימיות לאורך חופי הים התיכון בארץ – תשיק ביום שישי קמפיין להרחבת השמורה הימית באזור שקמונה וליצירת שמורה גדולה יותר שתיקרא שמורת טבע ים כרמל.

הרשת כוללת קהילות מקומיות וארבעה ארגוני סביבה – החברה להגנת הטבע, צלול, אקו-אושן ומחמל"י – שהתאחדו לפעול למען שמירה על הים התיכון. הרשת עובדת בשיתוף עם רשות הטבע והגנים ועם עמותת אנו – עושים שינוי. מטרת הרחבתה של השמורה היא הגנה על רכס הכרמל התת ימי בעומק של עד 300 מטר ובמרחק של 11 ק"מ מהחוף.

מסקרים שביצעה רשות הטבע והגנים באמצעות רובוטים תת ימיים עולה כי במורדות הר הכרמל התת ימי יש מגוון גדול וצבעוני של מיני ספוגי ים, שבדומה לשוניות האלמוגים באילת יוצרים מבנה תלת מימדי המהווה בית גידול למגוון עצום של בעלי חיים ימיים אחרים.

במסגרת השקת הקמפיין יתקיים מפגש פתוח של אנשי הקהילה המקומית של רשת הים התיכון עם הציבור החיפאי, שבו הם יספרו על פעילות הקהילה ועל הרחבת השמורה הימית. הקהילה היא חלק מהרשת הארצית וחברים בה תושבים מחיפה, מהקריות ומיישובי חוף הכרמל. שיאו של המפגש יהיה יצירת כתובת אנושית "אנשי הים התיכון" שתצולם מהאוויר באמצעות רחפן.

 

 

נוסף על כך תתקיים בשמורה פעילות ניקיון בחוף ומתחת למים בצלילה. בשעות 19:00-16:00 ייהנו המבקרים מפעילות במקום במגוון נושאים, ובהם המגוון הביולוגי בים התיכון, מסע צבי הים, שמורות טבע ימיות, סוד הצדפים וים של פסולת. כמו כן יתקיימו במקום משחקי חוף וסיורים מודרכים בשמורה.

לירון שהם מדוברות עמותת אנו – עושים שינוי: "אנחנו אמנם לא ארגון סביבתי אלא ארגון שמעודד אקטיביזם ומעורבות חברתית, אבל אנחנו עומדים בראש הקואליציה הזו. אנחנו בעצם הבאנו לכך שארבעת הארגונים הגדולים התאגדו. אנחנו פועלים לפי המדיניות שרשות הטבע והגנים מתווה, והיא הקמת שמורות ימיות. הרשת מצטרפת למעשה לדרישתה של הרשות זה שנים רבות מהממשלה להקים את אותן השמורות כפי שהמדינה מחויבת באמנות בין לאומיות. אנחנו מבקשים להרחיב את הקהילות המקומיות שכבר קיימות ולהפוך אותן לקול גדול יותר, כך שבסופו של דבר נוכל ביחד איתן לפנות לממשלה בדרישה הזו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דייג

    לא מבין את זה
    עושים הרבה רעש, ומקבלים תרומות מגופים מזהמים (=גם מהמדינה..)

    תנקו את הים, תילחמו ברשויות שיטפלו בזיהום הכספית החמור בעכו

    אה רגע, מה עם כל מפרץ חיפה המזוהם? כל המפעלים שמייצרים זיהום הפוגע לא רק בתושבים אלא גם בים

    חסר מה לעשות? העיקר להוסיף עוד שמורה למניין

  2. יעקב אתגר

    צריך לאסור דיג בחופי חשראל. הנזק שעושים הדייגים אדיר בוודאי ביחס לתמורה העלובה. ישרטל חייבת לאסור דחג ולאפשר יבןא דגים פירות ים וכל צה שהדייגים מוציאים צהים. צספיק עם ההרס. הדייגים יפוצו עי המדינה וחמתאן עיסוק טוב אחר שאינו הורס את טבע החם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר