נטע ברזילי אחרי הזכייה באירווויזיון (צילום: רויטרס)
נטע ברזילי אחרי הזכייה באירווויזיון (צילום: רויטרס)

האירוויזיון חייב להתקיים בחיפה

פורסם בתאריך: 8.7.18 07:29

הפקת האירוויזיון פנתה לארבע הערים הפוטנציאליות לאירוח התחרות בישראל בשנה הבאה – ירושלים, תל אביב, חיפה ואילת — כדי לבחור בעיר המתאימה, כאשר מקורות באוצר כבר העריכו כי האירוויזיון ייערך בתל אביב.

הסיעות החרדיות הודיעו כי הן מתנגדות לקיום התחרות בירושלים מחשש לחילול שבת בשל השידור במוצאי שבת, והציעו אף הן לקיים את התחרות בתל אביב. תל אביב נתפשת במסדרונות הממשלה ובתקשורת כמועמדת הטבעית אחרי ירושלים לאירוח האירוויזיון, אך העיר המתאימה ביותר לאירוח התחרות היא חיפה. כן, חיפה, בירת הצפון.

אירוח התחרות עולה למדינה המארחת, כלומר לנו, כ־30 מיליון דולר. אבל יש תמורה להשקעה הגדולה בדמות יחסי ציבור מצוינים לעשרות מיליוני צופים בעולם ולרבבות תיירים, רבים מהם מהקהילה הגאה, שפוקדים את העיר המארחת ותורמים לכלכלתה.

בממוצע מגדיל אירוח האירוויזיון את מספר התיירים בעיר המארחת ב־35,000 איש שמגיעים במיוחד לתחרות. תל אביב אינה זקוקה לאירוויזיון. העיר הלבנה נמצאת על מפת התיירות העולמית והגאה דרך קבע, ומצבה הכלכלי הוא איתן. יתרה מכך, שידור האירוויזיון מתל אביב — מרכז התרבות, הכלכלה והתקשורת של ישראל, והיכן שממוקמות שגרירות רבות — יאותת לעולם שתל אביב היא הבירה הרשמית של ישראל.

לעומת זאת איש לא יחשוד שמייחסים לחיפה את מעמדה של בירת ישראל. נוסף על כך, עירנו משוועת לתיירים ולסיקור חיובי לאחר שנים רבות מדי שבהן היא סובלת מהגירה שלילית ומזיהום אוויר. משרד התיירות הוציא בשנים האחרונות עשרות מיליוני דולרים על קמפיין שקורא לבקר בירושלים ובתל אביב כחלק מהטרנד העולמי של העדפת תיירות אורבניות.

העיר השלישית בגודלה היא רחוקה מאוד ממיצוי הפוטנציאל התיירותי שלה. עידוד תיירות לחיפה באמצעות קיום תחרות האירוויזיון בתחומה יהווה זריקת מרץ לתיירות בכל הצפון, כולל בעכו, בנצרת ובטבריה.

מבחינת תקנונית אין הכרח לקיים את האירוויזיון דווקא בעיר הבירה. בשנת 2011 אירחה גרמניה את האירוויזיון בדיסלדורף ולא בברלין. בשנת 2013 קיימה שבדיה את התחרות במאלמו ולא בשטוקהולם הבירה. שידור האירוויזיון מירושלים יעורר קרב פוליטי עם מוקדי הפגנות שונים שיהפכו את ההפנינג המשמח לקרדום לחפור בו. לעומת זאת, שידור התחרות מחיפה יראה לעולם פנים יפות של ישראל – פלורליסטיות, ליברליות, עם קיום משותף שליו של ארבע דתות.

אחת מהדרישות של מארגני האירוויזיון מהעיר המארחת היא אולם מקורה. נותרה כמעט שנה עד למועד התחרות, וקירוי האיצטדיון העירוני יכול להתבצע עד אז על ידי תורמים או על ידי הממשלה, וכך יתקבל איצטדיון של 31,000 מקומות ישיבה לעומת 10,000 מקומות בלבד בגני התערוכה בתל אביב.

נוסף על כך, הפקת האירוויזיון דורשת שבעיר המארחת את התחרות תהיה תחבורה ציבורית יעילה במשך כל ימות השבוע. רק בחיפה הסטטוס קוו מאפשר תחבורה ציבורית בשבת — דבר שיקל על האורחים הבין לאומיים של האירוויזיון.

בחיפה קיימות כל התשתיות לאירוח תחרויות בין לאומיות. נוח להגיע אל העיר ברכבת מנמל התעופה בן גוריון ויש בה מספיק חדרי מלון באזור לצד שפע של מסעדות ואטרקציות.

במקום לשאת את שם הפריפריה לשווא יש לשדר את האירוויזיון מחיפה — עיר שמשרתת אוכלוסייה של כמיליון איש מהגליל והעמקים. שידור האירוויזיון מחיפה הוא נכון כלכלית, תדמיתית וערכית. לשנה הבאה בחיפה.

הכותבת היא תושבת שכונת בת גלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר