גילה זמיר ובועז גור. הקרב על הקרדיטים (צילומים: רויטל טובול, מקומי בחיפה)
גילה זמיר ובועז גור. הקרב על הקרדיטים (צילומים: רויטל טובול, מקומי בחיפה)

"גור מצא במעצרו של חיון פלטפורמה פוליטית לעצמו"

בעקבות חקירתו של הרב דובי חיון ארגן בועז גור מרשימת מקומי בחיפה אירוע מחאה. גילה זמיר, שותפתו של חיון להובלתה של רשימת חיפה שווה, טוענת שגור רוכב על הגל ומנסה לגייס הון פוליטי על גבו של הרב

פורסם בתאריך: 19.7.18 16:06

בעקבות עיכובו לחקירה של הרב דובי חיון הבוקר (חמישי) פרסם בועז גור, המתמודד על מקום במועצת העיר מרשימת מקומי בחיפה, פוסט עם איוונט שמתכונן להיום ובו הוא כתב: "לפנות בוקר ראש הקהילה הקונסרבטיבית בחיפה הרב דובי חיון נלקח מביתו לתחנת המשטרה בעקבות תלונה שהוגשה מטעם בית הדין הרבני בחיפה כלפיו, ולפיה הוא עורך חופות שלא במסגרת הרבנות. אם מטרתה של החקירה היא להניא אותו ואת דומיו מעריכת חופות כאלו, אנו מודיעים קבל עם ועדה שזה לא יקרה. לא כלפיו, לא כלפי רבנים ורבניות קונסרבטיביים ורפורמיים אחרים בעיר ולא כלפינו וכלפי חברינו וחברותינו שאינם רבנים העורכים טקסים כאלו. כאשר האירוע הזה מגיע לאחר העברתה של סדרת החוקים ומגמת חקיקה שמטרתן היא לשנות את פני המדינה – שינוי שרוב רובם של האזרחים בישראל כלל לא שותפים לו ולא מעוניינים בו – אי אפשר להמשיך לשבת בצד. אנחנו מוכרחים לקחת את המציאות לידיים, להיפגש, לחזק זה את זה ולמחות בקול גדול. שלטון שבוחן את אזרחיו הוא שלטון מפוחד, אלים ולאומני. הוא שלטון שמונהג בידי אנשים שרוצים כוח בלתי מוגבל ואזרחים שאינם עסוקים במדינה ובדמוקרטיה. היום המשימה היא ברורה יותר – עלינו לעסוק בדמוקרטיה, ביהדותה של המדינה ובשוויון האזרחי שצריך להתקיים בה. עלינו לעסוק במוסדות שלנו ולא להניח להם לדרוך עלינו. דווקא בימים אלו עלינו לפעול בכל הכוח ובסולידריות כדי לשנות את המציאות. מלמטה למעלה יבוא השינוי, וזה תלוי בנו. אנחנו מזמינים אתכן ואתכם לפגוש אותנו הערב כדי להשמיע את קולנו, להתלכד ביחד ולפעול. מצפים לראותכם, אנחנו צריכים אתכם איתנו".

גילה זמיר, שותפתו של חיון בהובלת רשימת חיפה שווה, מיהרה לפרסם פוסט שתוקף את גור וכתבה: "מתמודד למועצת העיר, בועז גור, מצא במעצרו של הרב חיון פלטפורמה פוליטית לעצמו. האירוע שלו לא תואם עם הרב חיון ולא קשור אליו. אנו נצא במחאה א-פוליטית בהובלה של הרב חיון במועד שיימסר".

 

 

זמיר, הון פוליטי?

"מביך שבועז גור הופך את מעצרו של הרב חיון שמטלטל את כל הציבור השפוי לפלטפורמה פוליטית עבור עצמו. גור לא שוחח עם הרב חיון, לא נפגש עמו ולא ביקש רשות לגייס את פעילותו האמיצה ואוהבת האדם עבור רשימתו שמקוששת לעצמה אג'נדה על חשבונו של אדם העושה יומם וליל עבור נשים וגברים מכל קבוצות האוכלוסייה. אנו נחליט לגבי מחאה שתקבץ את כל המוחים בהובלה של הרב חיון. בכל מקרה, אנו מודים לכל מי שיפעלו עבור שוויון, עבור זכות הפרט לחופש הזהות ועבור ישראל חופשית מכפייה. זוהי האג'נדה שהרב חיון ואני מובילים ביחד בחיפה שווה".

גור, מביך?

"צר לי שבמקום שכולנו נתאחד ונעמוד איתן נגד העוולה שהתרחשה כלפי הרב חיון ונגד המגמות האחרונות בממשלה, שמתרחשות במטרה לשנות את פני המדינה, בוחרים גורמים שונים להמשיך לעסוק בקרדיטים ובפוליטיקה קטנה. האירועים האחרונים צריכים להטריד כל אדם שרואה את טובת המדינה לנגד עיניו, ואני מזמין את כל תושבי חיפה, ובהם גם זמיר, להשתתף באירוע לטובת הדמוקרטיה והשוויון האזרחי שצריכים להתקיים בישראל".

 

הרב דובי חיון וגילה זמיר, היום בבית הנשיא. את זה בית הדין הרבני לא הצליח למנוע

הרב דובי חיון וגילה זמיר, היום בבית הנשיא. את זה בית הדין הרבני לא הצליח למנוע

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר