בית אבות מעון הרופא. צילום: רז רוגובסקי
בית אבות מעון הרופא. צילום: רז רוגובסקי

מעון הרופא – לדעת שבני המשפחה שלך בידיים טובות

בית האבות מעון הרופא השוכן במיקום המרכזי ברחוב יעקב דורי הוא הוותיק מבין בתי האבות בחיפה. בזכות הטיפול המסור של הצוות והמחלקות הסיעודיות ברמה הגבוהה ביותר, זכה מעון הרופא לשביעות רצון מרשימה של דייריו. מנהלת המעון ד"ר עדי ליבנה מספרת על הייחודיות של מעון הרופא ועל שמונת יחידות דיור חדשות ומהודרות שיאוכלסו בקרוב

פורסם בתאריך: 22.1.19 16:02

מתי הוקם מעון הרופא ומה מקור שמו?

"מעון הרופא הוקם באמצע שנות ה-60 של המאה הקודמת כבית הבראה לרופאים פנסיונרים על ידי הרופא ואזרח הכבוד של חיפה ד"ר יצחק איצקוביטש. הדיירים הראשונים שהגיעו למעון הזדקנו ואז נפתחה בו המחלקה הסיעודית הראשונה. עם השנים, עבר המקום גלגולים שונים והפך לבית אבות לקשישים סיעודיים ולקשישים תשושים ועצמאיים".

האם מעון הרופא מיועד לאוכלוסייה מסוימת?

"מעון הרופא פותח את שעריו לכל המעוניין . יש כאן מגוון אוכלוסייה גדול מכל השכבות הסוציו אקונומיות, מכל המגזרים והעדות, בעלי אמצעים וכאלה שנמצאים כאן בממון המדינה".

מה החידושים במעון הרופא?

"בחמש השנים האחרונות עבר מעון הרופא שיפוץ משמעותי והמחלקות הסיעודיות הוכשרו לסטנדרט חדש. שלוש מתוך ארבע המחלקות הסיעודיות נבנו מחדש והיום עובדות בסטנדרטים הכי גבוהים של מחלקות אשפוז. כמו כן, נוספו שמונה יחידות דיור ברמה גבוהה מאוד למחלקת העצמאיים והאכלוס שלהם יתחיל בפברואר. כל יחידת דיור כוללת מטבחון, מקלחת, שירותים ולחצן מצוקה. אלו דירות חדשות ומרוהטות שיש בהן את כל האופציות ומרחב אישי לדייר.

מה הייחודיות של מעון הרופא?

"המחלקות הסיעודיות שלנו. תקן משרד הבריאות למחלקות סיעודיות הוא 36 מיטות למחלקה וזה מה שקיים ברוב בתי האבות. מספר המיטות הוא קריטי ואצלנו בכל מחלקה יש 24 מיטות, מה שהופך את המחלקות לאינטימיות יותר ומעניק אפשרויות טיפול פרטניות לכל דייר. כלומר, יש פחות דיירים במחלקה והדבר מאפשר טיפול צמוד ואישי יותר. יש במקום אווירה של בית, זהו מקום מחבק. יש לנו צוות ותיק, מסור ומחויב והעובדים הוותיקים עובדים כאן קרוב ל-20 שנה. צוות הסיעוד שלנו מעולה ובבית אבות סיעודי הסיעוד הוא מרכז הבית.

במעון הרופא קיימות ארבע מחלקות סיעודיות ומחלקה לדיירים עצמאיים ותשושים, כך שדייר שהשתנה מצבו התפקודי, עובר ממחלקה אחת למחלקה אחרת מבלי לעבור בית אבות. הדבר אינו נפוץ כי בדרך כלל יש צורך לחפש ולעבור למחלקה סיעודית במקום אחר.

כמו כן, מעון הרופא הוא בית האבות היחידי בו הדיירים העצמאיים גרים לבד ולא בזוגות. אלו גילאים שבהם קשה לחיות עם שותף".

מעון הרופא שייך לקבוצת Manpower. כיצד זה משפיע עליו?

"Manpower הינה קבוצה גלובלית ומבוססת מאוד בארץ ובעולם. מעון הרופא משתייך אליה כבר 12 שנה ולי בתור מנהלת זה נותן גב ניהולי, תפעולי ועסקי. יש לי מול מי להתנהל ויש לי שותפים לעשייה. לעומת בתי אבות פרטיים שנתקלים בבעיות שאין להם פתרון, אצלנו יש תמיד למי לפנות. בזכות ההשתייכות ל-קבוצה הכל במעון הרופא מסודר ועובד על פי חוק. הן מבחינת החלטות מנהליות והן מבחינת שאר המחלקות, כמו רכש ומשכורות שמשולמות בזמן".

מעון הרופא. צילום: רז רוגובסקי

מעון הרופא. צילום: רז רוגובסקי

כמה אנשי צוות עובדים במעון הרופא ובמה הם מתמחים?

"סך הכל המערך המקצועי כולל כ-100 אנשי צוות מכל מקצועות הבריאות: רופאים, אחים ואחיות, מטפלים, עובדים סוציאליים, קלינאי תקשורת, מרפאה בעיסוק, מדריכות תעסוקה, פיזיותרפיסטים, דיאטניות, רוקחים וכן אנשי אחזקה ומשק. כל השירותים שלנו ניתנים בתוך הבית וזה מעלה מאוד את רמת השירות. המערך הלוגיסטי של מעון הרופא, מכסה למעשה את כל השירותים שאנו צריכים לתת לדיירים".

אילו פעילויות תרבות ופנאי מתקיימות במעון הרופא?

"מעבר לצוות הקבוע, מגיעים אלינו הרבה אורחים מבחוץ שמעבירים פעילויות תרבות רבות. יש מומחים שמגיעים להעביר חוגים והרצאות, קבלות שבת וכו'. בזכות רכזת התרבות נעשים כאן פרויקטים רבים ואירועים שונים. מתקיימים חוגים של יוגה, התעמלות בכיסאות, חוגי העשרה של שפות, תנ"ך, אקטואליה, מוזיקה ועוד.

מגיעים אלינו מתנדבים ואנחנו נמצאים בשיתוף פעולה עם בית הספר עירוני ג' הסמוך אלינו, כחלק מפרויקט מחויבות אישית. אנחנו נמצאים בקשר תמידי עם עמותות התנדבות וחיילי צה"ל. בנוסף, בחדשי הקיץ מתקיימת קייטנת יצירה המשותפת לילדים ולדיירי הבית.

מספר פעמים בשנה מתקיים שולחן עגול עם הדיירים ואנשי הצוות, כשהמטרה היא לשמוע, לשפר ולעזור לדיירים. מתוך השולחנות העגולים עולים הרבה מאוד תכנים ואנחנו מתנהלים בהתאם".

פעילויות תרבות במעון הרופא. צילום: רז רוגובסקי

פעילויות תרבות במעון הרופא. צילום: רז רוגובסקי

איזה שירותים יש במעון הרופא?

"לנוחיות הדיירים, כל השירותים העונים לצרכי הדיירים ניתנים בתוך מעון הרופא, ללא צורך לחפש אותם מבחוץ. בין השירותים הרבים: טיפול רפואי וסיעודי, חדר אוכל המספק חמש ארוחות ביום, שירותי אחזקה, כביסה ונקיון, מספרה, פדיקור ומניקור רפואי, ספריה שבה ספרים בשפות שונות. מעון הרופא מספק גם יעוץ משפטי מסובסד".

מהו הקשר עם האקדמיה של מעון הרופא?

"יש לנו קשרים הדוקים עם האקדמיה שמעידים על איכותו של מעון הרופא. סטודנטים מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה במקצועות רפואיים ופרא רפואיים עוברים במעון הרופא התנסויות. האוניברסיטה מקפידה מאוד את המוסדות אליהם היא שולחת סטודנטים להתנסויות. זה מעיד על האיכות הטיפולית של הבית כי יש כאן מה ללמוד מאנשי המקצוע. באים לכאן סטודנטים לרפואה מהטכניון, סטודנטים לסיעוד, סטודנטים המתנסים בגריאטריה, סטודנטים להנחיית קבוצות, מדריכות תעסוקה ועוד. חשוב לציין שמגיעים אלינו סטודנטים מהקורס לניהול בתי אבות של אוניברסיטת חיפה בהנהלתה של חיה אידלמן. ישנם רק שישה בתי אבות באזור הצפון בהם מתנסים הסטודנטים לניהול בתי אבות ומעון הרופא הוא ביניהם. נעשים אצלנו גם מחקרים בשיתוף עם האקדמיה בנושאים שונים".

מעון הרופא. צילום: רז רוגובסקי

מעון הרופא. צילום: רז רוגובסקי

איזה דברים ריגשו אותך ואת דיירי מעון הרופא?

"מה שמאוד מרגש את המשפחות הוא טיפול תומך בדיירים כשהם בימיהם האחרונים – הזמינות של הצוות והתמיכה הרגשית שהוא נותן. למשל, העמדנו לרשות המשפחה, בה האמא נפטרה והאבא הוא דייר סיעודי אצלנו, חדר ריק שהיה לנו כי למשפחה חשוב היה לשבת שבעה ביחד עם האבא. זה נראה דבר קטן, אבל הדברים הקטנים האלה, הם שמשפיעים על היחס.

דבר מדהים שריגש אותי הוא חדר היצירה במעון הרופא. זה חדר שכשנכנסתי אליו בפעם הראשונה, גרם לי להבין שאשאר במקום הזה. בחדר הזה יש קסם . הדיירים מייצרים בעצמם בובות יפהפיות וגם סורגים סוודרים וכובעים. בשנה האחרונה התחלנו בקשר הדוק עם עם המחלקה האונקולוגית לילדים ע"ש רות רפפורט בבית החולים רמב"ם שאליה אנחנו תורמים את עבודות היצירה של דיירי המעון. דבר מרגש נוסף הוא דיירים הנמצאים במחלקה הסיעודית, משתקמים ועוברים למחלקה של הדיירים העצמאיים".

דיירי המעון. צילום: רז רוגובסקי

דיירי המעון. צילום: רז רוגובסקי

ליצירת קשר:

דרך יעקב דורי 9, חיפה

טלפון: 04-822-8132

פקס: 04-823-6264


לאתר מעון הרופא


קטעים נבחרים ממכתבי התודה למעון הרופא ממשפחות הדיירים:

"שלום!

אתמול בדקה את אחינו, גריאטרית שהגיעה מטעמנו. שוחחתי איתה בתום הבדיקה. המשפט הראשון שאמרה: 'רואים שהוא מטופל טוב'. גם לפני שציינה זאת – ידענו. תודה גדולה לכם!"

"אמי מתגוררת בבית אבות מעון הרופא בחיפה במחלקה סיעודית מאז נובמבר 2016.

אני מודה להנהלת המוסד אשר תמיד באים לקראתי ומוכנים לפתור בעיות שצצות במהירות ויעילות.

תודה לרופא המטפל של אמי, על הגישה המקצועית בפתרון בעיות הנוגעות לבריאותה של אמי ותודה מיוחדת לצוות המטפלים של המחלקה הסיעודית ולאחות האחראית. תודה על האכפתיות, האדיבות, האחריות. תודה לכל האחים והאחיות של המחלקה על העבודה הטובה והסבלנות הרבה. תודה גם למדריכה התעסוקתית, שאמי קשורה אליה מאוד ואשר הודות לה אמי לא אבדה את היכולת להזיז את הידיים.

אילו יכולתי, הייתי מעניקה מדליית זהב לכל המטפלים והמטפלות במחלקה, אשר עובדים 'עבודת פרך' עם חום ונאמנות.

אמי נראית רגועה, נקייה, אוכלת טוב, אוהבת את כל הצוות. היא מבקרת בשמחה בפעילויות תרבות השונות שיש במעון. ברצוני לציין שהמחלקה נקייה ומסודרת, וזה כמובן בזכות המנקות העובדות בה. מאחלת חג שמח!"

ד"ר עדי ליבנה. צילום: רז רוגובסקי

ד"ר עדי ליבנה. צילום: רז רוגובסקי

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר