באדיבות: צוות ביה"ס אופקים

פילנתרופיה עירונית: חיפה מתפתחת ומשנה את פניה באמצעות תורמים פילנתרופיים

הקרן לחיפה המהווה את זרוע גיוס התרומות של העיר, פועלת מעל לשלושה עשורים לגיוס תרומות משמעותיות  למען העיר חיפה. כיצד הפילנתרופיה העירונית משנה את צביון פניה של העיר?

פורסם בתאריך: 18.6.19 21:44

בשנים האחרונות, תושבי חיפה עדים לשינויים משמעותיים ופיתוח מתקדם בהיבטי החינוך, הבריאות, התשתיות, ועוד. החל משיפוץ פארקים עירוניים, ספריות ומרכזי בילוי, דרך מרחבים ציבוריים ועד למוסדות חינוך ומרכזים קהילתיים. תנופת העשייה מבורכת וניכרת, כמעט בכל מקום. הפעילות הפילנתרופית ידועה כתורמת בכמה מישורים: חיזוק הקשר של האדם עם החברה, הקטנת הפערים בין האוכלוסיות משכבות סוציו-אקונומיות שונות, העצמת ערכי האדם, ועוד. על כן, הפעילות המבורכת של הקרן לחיפה מתקבלת בזרועות פתוחות בעיר.

בכל העולם, כמו גם בישראל, הפילנתרופיה מהווה מנוע צמיחה לקידום ופיתוח החברה ואזרחיה. כדי לאפשר לעיר להתקדם ולשגשג, נדרש גוף חזק ללא מטרות רווח הנתמך על ידי קרנות, יחידים ועסקים.

לפילנתרופיים עצמם יש מגוון מניעים חזקים לביצוע התרומות המבורכות. החל מתחושת אחריות לסייע לאדם ולסביבה, דרך מסורת משפחתית של תרומות, תחושת הסיפוק המתקבלת באמצעות הנתינה והאפשרות לשנות חיים של בני אדם, המעורבות בקהילה והרצון לפתח אותה, ועוד ועוד.

תהה הסיבה אשר תהה, תורמים פילנתרופיים הם שם המשחק, כשהמונח "פילנתרופיה עירונית" הולך ומבסס את מעמדו. התורמים הפילנתרופיים, אשר רואים בפיתוח העיר  שליחות, מעצימים באמצעות תרומותיהם את פוטנציאל הלימוד והחינוך בעיר, הספורט, הרפואה, התשתיות, הפארקים, ומהווים גורמים חשובים לאופי ומרקם העיר.

הקרן לחיפה אחראית על גיוס תרומות לעיר חיפה ופועלת בנמרצות לאיתור שותפים פילנתרופיים בין אם באמצעות פנייה לתורמים פרטיים,לקרנות פילנתרופיות או לעסקים.  קביעת מטרות וייעדי הגיוס נעשה בשיתוף פעולה עם העירייה כמו גם עם ארגונים חברתיים הפועלים בתחומי העיר ומעניקים שירותיים לתושבי העיר

הקרן לחיפה, חגגה לאחרונה 35 שנה להיווסדה, ועשרות שנים של פעילות אינטנסיבית למען פיתוח העיר חיפה. העמותה, אשר נוסדה בשנת 1983 על ידי אנשי ציבור, פועלת מאז ועד היום לגיוס תרומות בארץ ובעולם לפיתוח העיר, במטרה לספק מענה לצרכים המשתנים של העיר בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, הפנאי והספורט.

בעז הירש מנהל התפעול של הקרן לחיפה, אומר: "הקרן לחיפה פועלת בשיתוף פעולה ובצמוד לעיריית חיפה בכדי לתמוך בצרכים המגוונים והמשתנים של העיר". "בין הפעילויות העיקריות של הקרן: סיוע לילדים ונוער בסיכון,תמיכה בדו-קיום בעיר חיפה, סיוע בהקמת מרכזי ספורט, תמיכה והקמת מרכזים קהילתיים, שיפוץ גן החיות הלימודי חיפה, הקמת גני משחקים וגנים ציבוריים בעיר, ספסלי הנצחה בגנים ציבוריים, הקמת כיכרות נוי ועוד".

כיצד התרומות שדרגו את פוטנציאל החינוך בעיר?

"התרומות בתחום החינוך הן רבות ומשמעותיות. הקרן לחיפה תרמה ורתמה תורמים להקמת מעבדות טכנולוגיות בבתי ספר תיכוניים, להקמת ספרייה רב-לשונית ומרכז תרבותי, ובהקמה מרכזים לקידום למידה, אשר משדרגים משמעותית את החינוך העיר ומאפשרים לתלמידים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם תוך עידוד מתמיד ויצירת תנאים מאפשרים.

חדר המוזיקה שנבנה בבית ספר אופקים לאחרונה, אשר התאפשר בזכות יצירת הקשר עם חברת "יוניקו" שתרמה את בניית החדר, פותח בפני התלמידים עם הצרכים המיוחדים הלומדים באופקים, פניה לאפיק תקשורת אלטרנטיבי. המוזיקה הוכחה כמשמשת אמצעי העצמה של הלומדים וכן מסייעת בהבעת רגשות ובחיבור בין התלמידים על בסיס היצירה המשותפת. כמובן, שחדר המוזיקה מקדם את התלמידים באמצעות הכלים המוזיקליים.

תרומות נוספות לבית ספר אופקים, שתי כיתות מתוקשבות הפועלות באמצעות אייפדים, השקעה אשר התאפשרה בזכות תמיכה של חברת "אמות השקעות". בנינו מגרש משחקים מונגש ומותאם לילדים הלומדים באופקים, בזכות תרומה ממשפחה חיפאית. זכינו גם לתרומות של מתקני הליכה לילדים שאינם מסוגלים ללכת, כסא גלגלים ממונע ועזרים רבים, המשדרגים את חוויית הלמידה בבית הספר עבור אותם תלמידים עם צרכים מיוחדים.

בבית ספר איינשטיין, בצענו הצללה למגרש הספורט, אשר התאפשרה בזכות תרומה של חברת הייטק. בתיכון עירוני ה' השתתפנו בשיפוץ אולם כינוסים, שיפצנו את חצר בית הספר נופים, והקמנו חדר מחשבים בבית ספר אהוד.

אין ספק, כי התרומות הרבות לבתי הספר מאפשר חיבור ויצירת קשר אותנטי עם התלמידים ופותח אותם בפני הזדמנויות שלא היו מתאפשרות ללא תרומות אלה".

קרדיט צילום: 'החצר הנשית חיפה'

קרדיט צילום: 'החצר הנשית חיפה'

מה לגבי מעורבות הקהילתית?

"באמצעות תרומה משמעותית מקרן קלור, נבנה מתנ"ס חדש בשכונת חליסה. בשיתוף עם העירייה, חברת שקמונה, ותרומות של הקרן לחיפה, שיפצנו לאחרונה את הספורטק בעיר- הכולל מגרשי ספורט, מסלול ריצה ומתקני כושר, ספסלים, ואזור ייעודי רחב ונעים עבור משפחות שיכולות לשבת וליהנות יחד בפארק.

הקרן לחיפה השתתפה במתן חסות לאירוע הגאלה השנתי של המרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בחיפה והצפון. תרמנו לשדרוג מרחבי הפנים והחוץ של 'החצר הנשית' בשכונת הדר ולהכשרת הצוות המקצועי של המרכז הפועל לטובת העצמתן של הנערות והנשים הצעירות. כיום אנו עומדים בפני פרויקט גדול של הקמת מרכז ייעודי לתחומי הרווחה והחינוך בשכונת הדר, אשר יכלול מעונות יום, מרכז נוער ומרכז להורים".

כיצד הקרן לחיפה באמצעות תורמים, תורמת לשיפור פניה של העיר?

"באמצעות תרומות הקרן והקשר שלה עם תורמים נוספים, אנו מבצעים מהפיכה של ממש בפניה של העיר חיפה. בנינו גני משחקים ופינות כושר בשכונות רבות בעיר ואנו פועלים נמרצות לבניית פארקים וגנים נוספים, כמו גם מתחמי כושר בחוף הים הכוללים מתקנים, הצללה נרחבת וספסלים על החוף".

ויש לכם פרויקט הנצחות מיוחד?

"בהחלט.פיתחנו בקרן מיזם חדש המאפשר לאנשים שמעוניינים בכך, להנציח את יקיריהם בעיר במגוון רחב של אפשרויות: ע"י הקמת אולמות כנסים, חדרי מוסיקה בקונסרבטוריונים עירוניים , מעבדות ומגרשי ספורט בבתי ספר לצד  הקמת גנים ציבוריים, כיכרות או מצפורי נוף ברחבי העיר".

"הקרן לחיפה מזמינה את תושבי חיפה והציבור הרחב בעל זיקה לעיר, לפנות אלינו ולמצוא את הדרך האישית המתאימה להנצחת יקיריהם. לדוגמא ניתן להקים ברחבי העיר מצפורי נוף, גני משחקים ופינות הנצחה ובכך להגשים את החלום ולממש את הזיכרון האישי שלהם במרחבי העיר חיפה".

המעוניינים – נא לפנות למשרדי הקרן – דרך העצמאות 1, חיפה

בטלפון נייד:  054-9198898 / משרד: 04-6305130 או בדוא"ל: [email protected]

קרדיט צילום: 'החצר הנשית חיפה'

קרדיט צילום: 'החצר הנשית חיפה'


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני דין

    מה שלא מקבלים מהמדינה מקבלים באמצעות תרומות .נראה תקין?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר