חדרי בריחה בחיפה. תמונה ממאגר Shutterstock - Microvector
חדרי בריחה בחיפה. תמונה ממאגר Shutterstock - Microvector

חדרי בריחה בחיפה: ברוכים הבאים לעולם החדש

חדרי בריחה מהווים תופעה תרבותית יוצאת דופן. אינספור אנשים מכל קצוות תבל כבר התמכרו לחוויה המדהימה. אז בין אם אתם לא מבינים על מה המהומה ובין אתם אסקפיסטים מנוסים, אין סיכוי שלא תיהנו מחדרי הבריחה הייחודיים שקיבצנו עבורכם

פורסם בתאריך: 9.7.19 22:38

בשנים האחרונות, ישראל נכנסה לתחום הנפלא של חדרי הבריחה. זהו עולם שמעניק לכל קבוצת חברים חוויה מגבשת, חווייתית ומקורית. על פניו, מדובר בקונספט פשוט: נועלים אתכם בחדר ואתם צריכים לפתור מגוון רחב של חידות ולגלות רמזים שיעזרו לכם למצוא את הדרך החוצה. אז מה יש באטרקציה הזו שגורמת לכל כך הרבה אנשים להתמכר אליה?

לפני שנסביר לכם מהו סוד הקסם של חדרי בריחה, נספר לכם על המבנה המקובל שלפיו עובדים חדרי בריחה רבים, על מנת שתקבלו קצת רקע על התחום. בדרך כלל קיים סיפור מסגרת שיכניס אתכם לאווירה. הוא יכול להיות מקורי לחלוטין, או לחלופין לשאוב השראה מסרט מפורסם או מאגדה. החידות מתקשרות לסיפור באופן ייחודי ומעניין, ולרוב מערבות טריקים חדשניים, טכנולוגיות מתקדמות ובאופן כללי חשיבה יצירתית.

אך למרות שהרעיון הכללי של חדר בריחה נותן לחידות מקום מרכזי בחוויה, החלל המקיף אתכם הוא למעשה מה שהופך את החוויה הזו לכה מרתקת. התפאורה יצירתית ומפורטת, ברקע מתנגנים מוזיקה או אפקטים קוליים מרגשים וכלל התאורה בחדר משתנה בהתאם להתקדמות המשחק. במילים אחרות – החדר מתעורר לחיים מרגע לרגע.

ניתן להשוות את החוויה הזו להצגה או לסרט, שבדומה לחדרי הבריחה מבצעים שימוש יצירתי בתאורה, אפקטים ויזואליים, תפאורה ועוד. ההבדל המרכזי הוא שבחדר הבריחה אתם השחקנים הראשיים ואין לכם מושג מה הולך לקרות הלאה, אך אם תגיעו עם ראש פתוח ותזרמו עם ההתפתחויות המעניינות במשחק, גם אתם תתמכרו לחוויה הזו בקלות.

 

חדר הבריחה "המשחק האחרון" של רשת "אניגמטיק" – סנסציה בתרבות חדרי הבריחה בישראל

24 שעות. זה הזמן שלקח לי להתאושש מ"המשחק האחרון". והאמת, זה די מפתיע. אחרי הכל, אני אסקייפר (חובב חדרי בריחה) מנוסה ועל כן, ביקרתי בעשרות חדרי בריחה מקוריים, מפתיעים ומיוחדים. חשבתי שכבר אי אפשר להפתיע אותי. שראיתי את כל מה שיש לתחום חדרי הבריחה להציע. ואיכשהו, במהלך "המשחק האחרון", נעתקו מילים מפי. הייתי בהלם מוחלט.

לאחר יממה ארוכה של תהיות ומחשבות, נפל לי האסימון. מה שהופך את  "המשחק האחרון" לכל כך מיוחד הוא העובדה שהחדר שובר את כללי המשחק. הוא נמנע מקלישאות מיותרות של חדרי בריחה בכלל וחדרי אימה בפרט, ושואף לרענן ולהביא משהו חדש לתחום המופלא הזה. ובתכל'ס, אפשר להגיד בפה מלא שהוא מצליח לעשות זאת בענק.

"המשחק האחרון"

"המשחק האחרון"

כאשר נודע לי שאני עומד להיפגש עם אורן, אלקטרונאי ומנכ"ל רשת חדרי הבריחה הידועה "אניגמטיק", קפצתי משמחה. ידעתי שאני עומד לפגוש אדם מקורי, משוגע ויצירתי. והאם צדקתי? ביג טיים. כבר מהמשפטים הראשונים שהחלפנו ביננו, היה לי ברור- זהו האדם שעומד מאחורי חדרי הבריחה המשוגעים והמעולים של רשת "אניגמטיק".

ניהלנו שיחה ארוכה. הוא סיפר לי על חדר הבריחה הראשון שלו, על הלילה שבו הבין כי הוא חייב לפתוח חדר בריחה, על המחברת העמוסה שבה הוא רושם סקיצות ורעיונות לחדרי בריחה, על האנשים הסקפטיים שחשבו כי הוא משוגע ואיך לא- על הרגע שבו הגשים את החלום. מאז החדר הראשון שלו, נוספו עוד שלושה חדרים מאתגרים נוספים, והביקוש להם בשמיים.

ואז, הגענו ל"המשחק האחרון". דיברנו על הדרכים השונות שבהן החדר שובר את כללי המשחק. ואם אתם כעת מאבדים את זה וחושבים לעצמכם: "נו, תספרו לנו כבר מה הביג דיל עם החדר הזה!!", אז כדאי שקודם כל תירגעו ותשתו כוס מים. מיד תגלו באילו דרכים מנפץ החדר את המוסכמות והחוקים הידועים של עולם חדרי הבריחה:

הסיפור: קלישאה מספר אחת של חדרי בריחה- סיפור המסגרת מועבר לכם ממש לפני הכניסה לחדר. אולם, אם עדיין לא הבנתם, "המשחק האחרון" הוא ממש לא עוד חדר רגיל. בלי לספיילר יותר מידי, נגיד לכם שהסיפור מתחיל מהרגע שבו תבצעו הזמנה לחדר ומסתיים ברגע שבו תצאו סופית מהחדר. ומהי העלילה, בגדול? מדירה נטושה שבה התרחש רצח מתחילים לבקוע קולות ורעשים מוזרים. מוכנים להיכנס ולחקור מה בדיוק הולך שם?

רמת הקושי: בינוני- קשה. קלישאה מספר שתיים של חדרי בריחה- חדרי אימה קשים הם מאתגרים אך ורק בזכות החלק המצמרר של החדר. אך במקרה של "המשחק האחרון", הדבר אינו נכון כלל וכלל. החידות הוגנות ומאתגרות מאוד לכשעצמן. בהתחייבות.

האווירה: כבר מהכניסה לבניין, החוויה מתחילה. כן, קראתם נכון. ההגעה לקומת החדר, היא משימה בפני עצמה, שכן הקולות והרעשים המוזרים שתשמעו יגרמו לכם לעצור במקומכם שוב ושוב. בשלב מסוים, תפגשו דמות חשודה שתלווה אתכם לחדר ותדריך אתכם. המלצה ממני אליכם: אל תאמינו לשום דבר שיוצא לה מהפה. היא שקרנית, מניפולטיבית וחסרת רגש. ומה לגבי התפאורה? ובכן, החדר עצמו שובר עוד קלישאה של חדרי בריחה- בחדרי אימה חייבים להיות איברים כרותים, דם בכל מקום או מכשירי עינויים למיניהם. לא כאן. החדר מבוסס על תפיסה ייחודית, אשר לפיה סימולציה של אזור ריאליסטי ומוכר לקהל הרחב, ייצור את תחושת הפחד האימתנית ביותר. לכן, החדר, ששטחו רחב ביותר, עוצב לפרטי פרטים, על מנת שתיווצר תחושה של בית אמיתי לחלוטין. כמו כן, המוזיקה המצמררת והתאורה המושקעת הם אקטיביים ומשתנים בהתאם להתקדמותכם במשחק, מה שיגרום לכם להיטמע לחלוטין בתוך הסיפור המסעיר.

למי זה מתאים? לא לבעלי לב חלש. עבור שאר האנשים, ולאסקייפרים בפרט, החדר מומלץ ביותר.

כמות משתתפים: 2-8. במידה ואתם פחדנים, עדיף להביא כמה שיותר אנשים.

הייחוד: אשכרה עדיין לא הבנתם מה מיוחד כל כך בחדר? חפרנו לכם מספיק! עכשיו, רוצו והזמינו מקום.

חדר הבריחה "המשחק האחרון"

כתובת: יוחנן הסנדלר 8, חיפה (תחזיקו ידיים ותיכנסו לבניין באיטיות).
טלפון: 054-3315338
קישור לאתר
קישור לפייסבוק רשת "אניגמטיק"

לוגו "המשחק האחרון"

לוגו "המשחק האחרון"


חדר הבריחה "קוהינור" – אחד מחדרי הבריחה המצליחים ביותר באזור הצפון

אני לא מכיר חובב חדרי בריחה אחד שלא היה בחדר ה"קוהינור". מדובר באחד מהחדרים המפורסמים והנחשבים ביותר בחיפה בפרט ובאיזור הצפון בכלל. אז לאחר שגיליתי כי מדובר בחדר מפורסם ונחשב שכזה, הבנתי שעליי לבקר בו בעצמי. אולם, טרם ביצוע ההזמנה לחדר, החלטתי לקרוא עליו ברחבי האינטרנט. והאמת, הביקורות הפתיעו אותי מאוד.

באיזושהי דרך קוסמית, החדר הזה הצליח להסעיר את כולם. בחיי לא נתקלתי בקונצנזוס רחב שכזה על חדר בריחה. נשים, גברים, ילדים, צעירים, מבוגרים… כולם פשוט התאהבו ב"קוהינור". רק לאחר ששיחקתי בו, הבנתי מדוע הוא מצליח למשוך אליו קהלי יעד רבים ומגוונים כל כך.

אך לפני שאסביר את המניע המרכזי להצלחת החדר, בואו ואתן לכם רקע קצר על ה"קוהינור". החדר פותח ונבנה ע"י שני מהנדסי פיתוח מחברת "רפאל", תוך השקעה רבה בטכנולוגיית החדר ובעיצובו הכללי, וזכה להצלחה מסחררת. לכן, לא הופתעתי כששמעתי שלפני מספר חודשים, חדר הבריחה "קוהינור" שימש לצילומי תוכנית ריאליטי מחו"ל! ("המרוץ למיליון מלטה").

וכעת, לשאלה המרכזית- מדוע החדר הזה כל כך מצליח? ובכן, אלו לא רק התפאורה המפורטת והאמצעים הטכנולוגיים המתקדמים שהפכו את "קוהינור" לשם דבר באיזור הצפון, אלא גם היכולת של החדר להתאים את עצמו לכל קבוצת מבקרים באופן אישי, מבחינת רמת הקושי וגיוון החידות.

לחדר יש מגוון סטים של חידות, אשר כל אחד מהם ניצב ברמת קושי אחרת ומותאם לקבוצה הרלוונטית, והם אף משנים את החידות בזמן אמת עפ"י התקדמות השחקנים בחדר. כך, כל אדם, ללא קשר לגילו ולמספר האנשים שעמם הגיע, יכול ליהנות מהחדר המקסים והיפהפה הזה.

אז בואו נכיר את חדר הבריחה "קוהינור"!

צילומי המירוץ למיליון בקוהינור.צילום: א. סגל

צילומי המירוץ למיליון בקוהינור.צילום: א. סגל

הסיפור: הסיפור האמיתי של ה"קוהינור" מתחיל לפני כ-5000 שנים בהודו. יהלום הקוהינור, שנמצא בשטחי המדינה, משך אליו מבקרים רבים מכל קצוות תבל, הודות לגודלו העצום וליופיו המרהיב. כאשר הבריטים כבשו את הודו, הם לקחו עמם את ה"קוהינור" והציבו אותו בכתרי המלכות לאורך השנים.

במרוצת השנים, ההודים הפצירו בבריטים להחזיר להם את ה"קוהינור", ואילו הבריטים מסרבים לכך בתוקף עד היום. הקוהינור, שמשובץ בכתר של המלכה אליזבט, נשמר במצודת לונדון תחת אבטחה כבדה, אך לפני כמה ימים, היהלום נעלם!

האחראי על אוצרות בית המלוכה חושד בחברו ממוצא הודי, על כך שגנב את ה"קוהינור". ממש ברגעים אלו, הוא מזמין את חברו למשחק השח השבועי שלהם, על מנת לתת לכם זמן לחדור לביתו ולנסות לאתר את ה"קוהינור". מוכנים לגלות את האמת?

רמת הקושי: קל, בינוני, קשה או קשה מאוד. הבחירה היא אך ורק בידכם.

האווירה: קלאסית ונעימה. המוזיקה המרגיעה, העיצוב האתני המוקפד והחידות המגוונות, יכניסו אתכם היישר לאווירה הקסומה של אנגליה והודו.

למי זה מתאים? לכווווווווווולם.

כמות משתתפים: 2-8.

הייחוד: החידות הטכנולוגיות החכמות, התפאורה המפורטת, הסיפור המקורי והיכולת של עובדי המקום להתאים את החדר לכל קבוצה בפרט, לא מותירים שום מקום לספק- כל אחד חייב לבקר ב"קוהינור"!

 חדר הבריחה "קוהינור"

*החדר אינו מפחיד.

כתובת: שדרות מוריה 58, הכרמל, חיפה (בכניסה לשכונת כרמליה).
טלפון: 054-3315338
קישור לאתר
קישור לפייסבוק רשת "אניגמטיק"

"קוהינור". צילום: א. סגל

"קוהינור". צילום: א. סגל


"סיטי קווסט – החותם האחרון" – שווה להגיע לחיפה רק בשביל זה

ישנם רגעים שלא חווים בכל יום. כשמתרחש אירוע קסום ולא צפוי בעליל, הגוף מתמלא בתחושת אושר שלא ניתן להסביר במילים. בדרך כלל מדובר באפקט ראשוני, מקום או סיטואציה שלא נתקלתם בהם מעולם. כשאנחנו זוכים לחוויה אחרת ושונה לחלוטין מכל מה שהכרנו עד היום, מתקבלת אותה תחושת ריגוש לה אנו מייחלים במשך כל חיינו. אולם לצערנו, את רוב הסיטואציות הללו לא ניתן לצפות.

שמתם לב שציינתי את המילה "רוב" ולא "כל"? ובכן, זה מכיוון שקיים כאן יוצא מן הכלל. ישנה אטרקציה אחת שלא משנה כמה יעלו עבורה את רף הציפיות, היא עדיין תתפוס את אורחיה לגמרי לא מוכנים – "סיטי קווסט חיפה – החותם האחרון". בכתבה הבאה אנסה להעביר לכם טעימה מהתחושות שחוויתי במהלך המשחק המופלא הזה.

כתושב חיפה היה לי קשה עד היום לנסח את "אטרקציית הדגל" של העיר, אך כעת אין ספק שהתשובה ברורה מתמיד. דדי מנהל המקום, החליט לפתוח בפני תושבי ישראל עולם חדש לחלוטין. למעשה אי אפשר להכניס את "סיטי קווסט חיפה – החותם האחרון" לז'אנר פעילויות מסוים, שכן היא מהווה קטגוריה בפני עצמה.

למרות ש"סיטי קווסט חיפה – החותם האחרון" נתפס בעיני רבים כחדר בריחה, ההבדל בין השניים הוא כשמיים וארץ. למשחק הזה אין גבולות גזרה. הבניינים, הרחובות, המסעדות ואפילו חלק מהאנשים באזור הופכים בן רגע לחלק אינטגרלי מהמשחק, כשהגבול בין המשחק למציאות מיטשטש ללא היכר.

תתכוננו להיות מופתעים. תמונה באדיבות סיטי קווסט חיפה

תתכוננו להיות מופתעים. תמונה באדיבות סיטי קווסט חיפה

אז בואו נכיר את "סיטי קווסט חיפה – החותם האחרון":
הסיפור: עדיף לא לספיילר. כל מה שעליכם לדעת הוא שאתם עומדים לצאת למסע חשאי באזורים שונים בעיר התחתית בחיפה. בתחילת המשחק יציידו אתכם בערכת הסוכן הכוללת עזרים וציוד מיוחד ובמכשיר הסוכן בו תקבלו הוראות ניווט, רמזים וכמובן את החידות עצמן.
רמת הקושי: בינוני. החכמים ביותר אף יקבלו חידות נוספות ברמת קושי גבוהה מאוד בסוף המשחק.
האווירה: ההיסטוריה של העיר חיפה מהווה חלק בלתי נפרד מהמשחק. המשימות מתבססות על דמויות ואירועים מהעבר הרחוק של העיר (אם כי אין צורך בידע מוקדם). כמה רחוק? תגלו כבר בעצמכם…
למי זה מתאים? לא רק שהחוויה מתאימה לכל אחד, היא גם נמצאת בגדר חובה עבור כל אדם באשר הוא.

מנהלי סיטי קווסט בכיכר פריז. צילום: מיכל דרעי וימן

מנהלי סיטי קווסט בכיכר פריז. צילום: מיכל דרעי וימן

כמות משתתפים: שניים ומעלה. האטרקציה מתאימה במיוחד עבור קבוצות מעל עשרה אנשים (משרדים, חברות, קבוצות תיירים, קבוצות חברים ועוד) המתפצלות לקבוצות קטנות ומתחרות ביניהן על תואר אלופת המשחק. הנקודות במשחק מתקבלות על פי פתרון החידות והמשימות בתוספת בונוס ניקוד על הזמן שלקח לכם לפתור כל משימה. כמו כן, במהלך המשחק תוכלו להסתכל על מצב הנקודות שלכם מול שאר הקבוצות בכל רגע נתון.

הייחוד: "סיטי קווסט חיפה – החותם האחרון" פשוט לא דומה לשום דבר אחר שהכרתם עד היום. ההפתעות לא יפסיקו להגיע אליכם ולפעמים זה אפילו יכול להיות מפחיד, שכן אי אפשר לדעת האם האדם שעובר לידכם הוא חלק מהמשחק או סתם עובר אורח אקראי. וזו לא ההפתעה היחידה. למה הכוונה? בואו נגיד שהמידע שתמסרו על הקבוצה שלכם ל"סיטי קווסט- החותם האחרון" יכול להיות מעורב בדרך כלשהי במשחק וכי כמעט לאורך כל המשחק מישהו תמיד יסתכל עליכם. אז תפקחו את העיניים והאוזניים ותתכוננו לצאת מהקופסה וגם מהחדר…

"סיטי קווסט חיפה – החותם האחרון"
כתובת: הבנקים 8, חיפה.
טלפון: 052-7355888
קישור לאתר
קישור לאינסטגרם

מסיבת רווקות בסיטי קווסט. צילום: מיכל דרעי וימן

מסיבת רווקות בסיטי קווסט. צילום: מיכל דרעי וימן


חדר הבריחה "פסיכודלי" – החדר שהפתיע אותי בענק

"למה אתה הולך לכל כך הרבה חדרי בריחה?", שאל אותי חבר טוב. בתגובה, נתתי לו את התשובות המובנות מאליהן, את הסיבות הסטנדרטיות שכמעט וכל אסקייפר היה יכול לחשוב עליהן. סיפרתי לו שאני רוצה לחוות אתגר מחשבתי, להיכנס לעולם אחר ולהתנתק מהשגרה. ואז, לפתע, הבנתי את המניע האמיתי להתמכרות המוזרה הזו שלי.

בתכל'ס, אני הולך לחדר בריחה בשביל שיפתיעו אותי. אני רוצה לחוות תגובות קיצוניות שלא הייתי חווה באף מקום אחר. אני רוצה שרמת האדרנלין בגופי תעלה לגבהים שכמותם לא הרגשתי מעולם. קריאת ה"שיואו" הזאת, שאני משחרר באופן רפלקסיבי בעת ביקורי בחדר בריחה מרגש, היא הסיבה המרכזית שלשמה אני פוקד חדרי בריחה באופן קבוע.

חדר הבריחה "פסיכודלי" הוא פשוט מבול של הפתעות. בעוד שחדר בריחה מוצלח טומן בחובו שתיים או שלוש הפתעות שבאמת מצליחות לרגש אותי, "פסיכודלי" פשוט עלה על כל הציפיות והצליח להפתיע אותי ואת חבריי אינספור פעמים, לכל אורך השעה האינטנסיבית שעברנו. ולא רק אותי הצליח "פסיכודלי" להפתיע. מידי יום, פוקדים את המקום מבקרים רבים, אשר קראו את הביקורות המעולות שקיימות עליו ברחבי האינטרנט.

אז מבלי להכביר במילים, בואו נכיר את חדר הבריחה "פסיכודלי"!

"פסיכודלי". צילום: א. סגל

"פסיכודלי". צילום: א. סגל

הסיפור: פרופסור ג'קי, ביקש מאיתנו לצטט אותו במילותיו: "שלום רב, קוראים וקוראות יקרים! שמי פרופסור ג'קי, אני בוגר 'אוניברסיטת ייל' לכימיה. במסגרת ניסויי הרבים, אני מבצע שימוש בכדורים שמשנים מצבי תודעה. האמת שלא כל המחקרים שלי עברו באופן חלק, ואפילו ישבתי בכלא לזמן מה, מעדיף לא לפרט מדוע…

בכל מקרה, אשמח לעזרתכם בניסוי חדש שאני עתיד לבצע בקרוב. אני עומד לתת לכם כדור קטן, אבל אין לכם ממה להילחץ! אני כמעט בטוח שהם לא מסוכנים לשימוש ולא גורמים לתופעות לוואי רבות. אולי תחוו קצת הזיות, טיפה סחרחורות, ויש מצב ששיגעון מוחלט. לא משהו רציני. מצפה לראותכם בקרוב! אה, ועוד דבר- אל תספרו לאף אחד שאתם משתתפים אצלי בניסוי… עוד לא בדיוק קיבלתי בחזרה את רישיון העבודה שלי".

רמת הקושי: בינוני- קשה.

האווירה: פסיכודלית. למרות מה שפרופסור ג'קי סיפר לכם, לתרופות לא חסרות תופעות לוואי. לכן, הגיוני לחלוטין שתראו המון דברים חריגים ומטורפים בחדר. כמו מה למשל? עדיף שלא ניתן הרבה ספויילרים, ושפשוט תבקרו במקום ותראו בעצמכם.

למי זה מתאים? לאסקייפרים שמחפשים חוויה חדשנית, משוגעת ומקורית בתחום חדרי הבריחה, למשפחות שרוצות לבלות יחד זמן איכות מגבש, לבני זוג, לקבוצות חברים ולעוד.

כמות משתתפים: 2-8.

הייחוד: פשוט מאוד- אין סוף להפתעות.

חדר הבריחה "פסיכודלי"

*החדר אינו מפחיד.

כתובת: יוחנן הסנדלר 8, חיפה.
טלפון: 054-3315338
קישור לאתר
קישור לפייסבוק רשת "אניגמטיק"

"פסיכודלי". צילום: א. סגל

"פסיכודלי". צילום: א. סגל


חדר הבריחה "מלון פייר" – לא פחות מגאונות

באמצע המשחק שלי בחדר הבריחה "מלון פייר", פשוט קפאתי במקום. באותו הרגע, חבריי לא הבינו מה קורה לי וניסו לבדוק האם אני בסדר. אחרי כמה שניות של הלם, התחלתי לצרוח בשמחה, והכל בגלל חידה יצירתית אחת שפשוט הצליחה להוציא אותי מאיזון. אמרתי להם: "תקשיבו, בחיים לא ראיתי דבר כזה! מי שחשב על החידה הזאת הוא לא פחות מגאון".

אחרי שסיימתי להתפעם מהאתגר הנ"ל, תיארתי לעצמי כי מדובר בהברקה חד פעמית. אולם, בהמשך המשחק, היצירתיות לא הפסיקה לבקוע מן החידות השונות. כך יצא שתוך שעה בודדת, לא הפסקתי לחשוב מחוץ לקופסה ונהניתי מחידות מאתגרות, שלא פגשתי כמותם באף חדר בריחה אחר. ותאמינו לי, אחרי 40 חדרי בריחה, קשה מאוד להפתיע אותי.

חדר הבריחה "מלון פייר". צילום: א. סגל

חדר הבריחה "מלון פייר". צילום: א. סגל

חדר הבריחה "מלון פייר, שעבר לאחרונה שיפוץ ושדרוג מסיבי, הוא פשוט קסם. מדובר בשילוב נדיר של עיצוב מושקע ומגוון רחב של חידות מקוריות שיגרמו לכם להמליץ לכל חבריכם על החדר. עד היום, אינני מבין כיצד מתכנני החדר חשבו על החידות המדהימות הללו, והאמת, אינני בטוח שאני רוצה להבין. אולי עדיף שהקשרים המדהימים בין החידות והסיפור הנפלא שמקשר ביניהם, יישארו מבחינתי בגדר פלא שלא ניתן לתארו במילים.

הייתי שמח לכתוב כאן באופן מעמיק יותר על המורכבות של החידות ועל האופן שבו החדר הזה מצליח לגרום גם לאסקייפרים כמוני, לצרוח מרוב אושר. אך בגלל שאינני מעוניין להרוס לכם את החוויה, אשמור את המחשבות הללו לעצמי ואתן לכם רק טעימה קטנה ממה שמצפה לכם בחדר הבריחה המסעיר "מלון פייר":

הסיפור: לפני כ-50 שנים, נפתח "מלון פייר" הבוטיקי שבעיר חיפה. אולם, כעבור שנה בלבד, הוא נסגר בעקבות תלונות על היעלמותם של מספר אנשים ששהו במלון. חקירת המקרה נסגרה תוך זמן קצר, מכיוון שמנהל המלון נעלם גם הוא ולמשטרה לא היה קצה חוט.

כעת, בואו נחזור לזמננו אנו. במהלך שיפוץ חדר הבריחה "קוהינור", נשבר קיר ומאחוריו, התגלתה דלת למלון. מנהל המתחם מעוניין לפתוח את "מלון פייר" מחדש, אך הוא זקוק לעזרתם של מספר חוקרים, על מנת לאתר חדר סודי במלון שעד כה אף אחד לא הצליח למצוא. חושבים שתשברו את הנאחס? בואו להוכיח לנו.

רמת הקושי: זה באמת לא רלוונטי, שכן מדובר בחדר שכל אחד חייב לבקר בו. ובכל זאת, נציין את העובדה שהמשחק הוא מאתגר בהחלט.

האווירה: בניגוד למלונות אחרים ברחבי העולם, בית ההארחה הזה הוא איננו המקום שבו תרצו להעביר את החופשה הבאה שלכם. מדובר בחדר מסתורי וקריפי, שלא יפסיק לעורר אצלכם חשד.

למי זה מתאים? לכל מי שמחפש חוויה יצירתית ומהפנטת.

כמות משתתפים: 2-8.

הייחוד: היצירתיות. כמות המחשבה שהושקעה בחדר הזה, הן בעיצוב והן בחידות, היא בלתי נתפסת.

חדר הבריחה "מלון פייר"

*החדר לא מפחיד.

כתובת: שדרות מוריה 58, חיפה (שכונת כרמליה).
טלפון: 054-3315338
קישור לאתר
קישור לפייסבוק רשת "אניגמטיק"

מלון פייר. קרדיט צילום ועיצוב: א. סגל

מלון פייר. קרדיט צילום ועיצוב: א. סגל


חדרי הבריחה "הצעקה האחרונה" ו"יום שישי ה-13" – מפחיד בלשון המעטה

לפני הכל, הצהרה: אתם חייבים לבקר בחדרי הבריחה "הצעקה האחרונה" ו"יום שישי ה-13". לא משנה כמה אפרט על החדרים המטורפים הללו, לא אצליח להעביר את אותן התחושות המצמררות שחוויתי בעת ביקורי בהם. אולם, אני כן אוכל לפתח לכם את הציפיות ולספר לכם כי החוויה של שני החדרים הייתה כל כך אינטנסיבית עבורי, עד שלרגעים הרגשתי כאילו אני באמת נמצא בסיטואציות ההזויות אותם המשחק הציג בפניי.

כשנכנסים ליקום חריג ומטורף כמו שיוצג עבורכם ב"הצעקה האחרונה" וב"יום שישי ה-13", אל תתפלאו אם תחוו תנודות קיצוניות במנעד הרגשות שלכם. מה חבריי ואני לא חווינו לאורך המשחקים הללו? צחקנו, כעסנו, נבהלנו, התרגשנו, וכל זאת, בשעה ועשר דקות בלבד. כל אחד מן המשתתפים בקבוצה שלנו בין אם הוא חיפש אתגר, פחד, או ריגוש, מצא ב"שישי ה13" וב"הצעקה האחרונה" בדיוק את מה שהשתוקק לו.

אחרי שקראתי את הביקורות על המשחקים הללו ודיברתי עם מנהלי ומייסדי "הצעקה האחרונה" ו"יום שישי ה-13", התברר לי כי אני לא היחיד שהתלהב כל כך מאותם החדרים. מסתבר שמדובר בשניים מחדרי האימה המפורסמים ביותר בישראל. הם זכו להצלחה רבה הודות לחידות המקוריות והמאתגרות, העיצוב המדוקדק והשטח העצום של כל אחד מן החדרים, אשר אף מציב אותם כחדרי האימה הגדולים ביותר בישראל!

מטרתם של מנהלי ומייסדי חדרי הבריחה "הצעקה האחרונה" ו"יום שישי ה13" הייתה לנער את האבק מסצנת אטרקציות האימה בישראל וליצור חוויה מצמררת ואסקפיסטית שתעמוד בשורה אחת עם מתחמי האימה המפחידים ביותר בעולם. לשם כך, יצאו המנהלים לסיור בינלאומי, אשר במהלכו ביקרו באטרקציות אימה נחשבות וחקרו את התחום לעומק. את הידע הרב שצברו, הם ניצלו לטובת מימוש הרעיונות הנועזים וההזויים שרקמו יחדיו.

אז בואו נכיר את חדרי הבריחה "הצעקה האחרונה ו"יום שישי ה-13"!

חדר בריחה הצעקה האחרונה. קרדיט צילום למאגר התמונות "123rf" וקרדיט עיצוב: כפיר אלמגור

חדר בריחה הצעקה האחרונה. קרדיט צילום למאגר התמונות "123rf" וקרדיט עיצוב: כפיר אלמגור

הסיפור: שני החדרים שאבו השראה עלילתית רבה מסרטי אימה מפורסמים. "הצעקה האחרונה" מתאר קטעים מתוך הסרט "הצעקה", ואילו "יום שישי ה-13", הינו משחק מתח פסיכולוגי בעל קונספט אותנטי- כל חדר במשחק מציג סצנה הלקוחה מתוך סרט אימה אחר, כאשר בין סרטי האימה המפורסמים בהם תיזכרו לאורך המשחק, ניתן למצוא את "דרקולה", “The Nightmare”, "סיוט ברחוב אלם" וכמובן "יום שישי ה-13".

רמות פחד:

  1. רמת פחדנים- אימה זה לא ה"קאפ אוף טי" שלכם. אז מה?! עדיין אפשר ליהנות מהאווירה ההרפתקנית של חדרי הבריחה המעולים הללו! הגרסה הזו אינה כוללת אלמנטים מפחידים בכלל, ומתאימה לילדים מגילאי 7, למשפחות ובאופן כללי, לפחדנים מביננו.
  2. רמה בינונית- רוצים להיכנס לתוך העולמות המצמררים של "הצעקה האחרונה" ו"יום שישי ה-13", אך הפחד בכל זאת מחלחל בכם מעט? הגרסה הזו מושלמת בשבילכם. הרמה הבינונית כוללת אלמנטים מפחידים ומקפיצים, שיגרמו לכם להיבהל כל פעם מחדש, אך לא יותר מידי…
  3. רמת אמיצים- פששש… התחרפנתם לגמרי, אה? אני מזהיר אתכם, אל תקפצו מעל הפופיק, שכן הרמה הזו מתאימה לאנשים נועזים בלבד. גרסת האמיצים כוללת השתתפות שחקן לצד אלמנטים מפחידים, אז כדאי שתאגרו כוחות, כי זה לא עומד להיות פשוט בכלל…

רמת קושי: קשה מאוד.

האווירה: מ-פ-ח-י-ד.

למי זה מתאים? הכל תלוי ברמת הפחד בה תבחרו, אך באופן כללי, החדרים מתאימים לכולם.

כמות משתתפים: "הצעקה האחרונה" מתאים ל-3-12 משתתפים ו"יום שישי ה-13" מתאים ל-3-14 אנשים.

הייחוד: מדובר בחוויית אימה ריאליסטית, שלא תמצאו בשום מקום אחר. המחשבה הרבה שהושקעה בחדרים ניכרת בתפאורה המושקעת, בשטח העצום של כל חדר ובטכניקות ההפחדה המקוריות. בקיצור, אין ספק שאת חדרי האימה "יום שישי ה-13" ו"הצעקה האחרונה" לא תשכחו לעולם.

חדרי הבריחה "הצעקה האחרונה" ו"יום שישי ה-13"

טלפון: 058-6777333

כתובת: יוסף הלוי 3, קריית ביאליק.

קישור לאתר

קישור לפייסבוק

חדר בריחה יום שישי ה13. קרדיט צילום למאגר התמונות "123rf" וקרדיט עיצוב: כפיר אלמגור

חדר בריחה יום שישי ה13. קרדיט צילום למאגר התמונות "123rf" וקרדיט עיצוב: כפיר אלמגור


חדר הבריחה "טמפל ראן" – כשיש היגיון מאחורי החידות

בואו ואגלה לכם סוד קטן על חדרי בריחה: אתם לא תמיד אלה שאחראיים על התקדמות המשחק. למה הכוונה? ובכן, במידה ולא תצליחו לפתור חידה מסוימת או תיתקלו בקשיים למיניהם, המפעיל שלכם יכול לפתוח עבורכם את הדלת הבאה בחדר או אפילו לפתור את החידה שבה אתם תקועים, והכל בלחיצת כפתור.

מדובר בטכניקה של חדרי בריחה, אשר קיימת מאחוריה היגיון רב. אחרי הכל, המפעילים רוצים שתצאו מהמשחק בהרגשה טובה ושתזכו לחוות את כל החידות. אולם, ישנם חובבי חדרי בריחה, כמוני למשל, אשר אומרים דבר מאוד פשוט למפעילים: אל תעזרו לנו ואל תגלו לנו כלום. אנו סבורים כי האתגר האמיתי בחדרי בריחה הוא לפתור את כל החידות בכוחות עצמך.

בחדר הבריחה "טמפל ראן", מאמינים בשתי התפיסות הללו. מצד אחד, הם יושיטו לכם יד במידה ותצטרכו עזרה. מצד שני, בזכות העובדה שהחדר הוא מקבילי (כלומר קיים מעבר חופשי בין החדרים במשחק), החידות במשחק קשורות אחת לשנייה באופן ישיר, ועל כן, המפעילים יאתגרו אתכם לפתור את כל החידות ללא כל עזרה חיצונית, על מנת שתחוו את הסיפוק הגלום במציאת ההיגיון והקשר בין האתגרים השונים.

למעשה, חדר הבריחה "טמפל ראן" לוקח את האתגר שלב אחד קדימה. עובדי המקום מעדיפים לתת לכם יותר זמן לפתור את החידות, מאשר לגלות לכם את הפתרונות. הם מאמינים כי הפאן האמיתי בחדר בריחה, גלום בקטעים שבהם נופל למבקרים האסימון והם מוצאים את הפתרון לתשובה. את המחשבה הזו ניתן לראות בכל מרכיב בחדר והאמת, מתוך ניסיון אישי, התחושה שתחוו כשתצאו מהחדר באמת תהיה מרגשת במיוחד הודות לכך.

אז בואו נכיר את חדר הבריחה "טמפל ראן"!

"טמפל ראן". צילום: לאוניד גנקין

"טמפל ראן". צילום: לאוניד גנקין

הסיפור: מקסיקו היא ארץ מדהימה. האוויר, האנשים והתרבות של המקום גורמים לכם פשוט להתמכר אליו. זאת כנראה הסיבה שאתם מטיילים במקסיקו כבר זמן מה. ואיך אפשר לטייל במקסיקו, מבלי להגיע לשווקים המקומיים? אז היום, החלטתם לעשות טיול קטן בשוק. אתם מטיילים לכם בנחת ומגיעים לדוכן עתיקות, שם, אתם נתקלים במפה.

אתם בטח חושבים לעצמכם שזו בטח סתם מפה, ומחליטים לקנות אותה למזכרת. אולם, כדאי שתדעו: המפה הזו מובילה למקדש עתיק של שבט המאייה. השמועה אומרת שאוצר מקולל נטמן בו ולכן, המקומיים מפחדים להתקרב אליו. פחחח. איזה מקולל ואיזה נעליים?! אתכם זה לא מרתיע! אז אתם יוצאים למסע במעמקי הג'ונגלים המסתוריים של מקסיקו.

אם אתם סבורים שהמסע יעבור בקלות, תחשבו שוב. אחרי מספר אירועים חריגים, אתם מוצאים את עצמכם במחנה נטוש. כעת, המשימה שלכם היא לחזור למקום שממנו הגעתם. אגב, האוצר הוא לוו דווקא מה שיעזור לכם לצאת מהחדר. לכן, אל תהיו יותר מידי גרידים ונסו גם להבין כיצד לחזור הביתה.

רמת הקושי: משתנה בהתאם לבקשותיכם האישיות.

האווירה: היסטורית ומסתורית. החדר נבנה תוך השקעה רבה בכל המרכיבים, ולכן, אין לנו ספק שתישאבו ישירות לתוך הסיפור.

למי זה מתאים? לכל מי שמחפש אתגר אמיתי ומקורי, בין אם אתם ילדים ובין אם מבוגרים.

כמות משתתפים: 2-9.

הייחוד: מדובר בחדר שגורם לכל מבקר לאתגר את עצמו מבחינה מחשבתית. ולמרות שהריגוש שתחוו בחדר יהיה גדול מאוד ממילא, תוכלו אף להגדיל אותו באמצעות תחרות עם עוד קבוצה. במתחם "טמפל ראן", קיימים שני חדרי בריחה זהים לחלוטין. כך, תוכלו להגיע למקום יחד עם עד 15 חברים וקרובים, להתחלק לשתי קבוצות ולראות מי מהן תצא מהחדר קודם.

חדר הבריחה "טמפל ראן"

טלפון: 054-6200262
כתובת: מגדל הנביאים (רחוב חורי 2), קומה 6, חיפה.
קישור לאתר
קישור לפייסבוק

"טמפל ראן". צילום: לאוניד גנקין

"טמפל ראן". צילום: לאוניד גנקין


חדרי הבריחה הניידים של חברת "אירוע מוחי" – גם לקבוצות גדולות מגיע להתנסות בחוויה

בתכל'ס, הייתי שמח ללכת לחדר בריחה עם כל חבריי. החוויה הנפלאה הזו, תורמת לגיבוש וליצירת זיכרונות משותפים בין השחקנים, ועל כן, משחק בחדר בריחה עם עשרות האנשים שקרובים אליי, היה יכול להיות חוויה בלתי נשכחת עבורי ועבור קרוביי. אולם, רוב חדרי הבריחה בישראל בפרט ובעולם בכלל אינם מתאימים לקבוצות גדולות שכאלו, ובצדק.

שטח החדר חייב להיות מצומצם לכמות אנשים מסוימת, מגוון החידות אינו יכול להיות אינסופי, ובואו לא נשכח את המאמצים הרבים שכרוכים מצידנו בארגון הסבוך של מפגש חברתי מהסוג הזה. חיכיתי תקופה ארוכה לזמן שבו מישהו ימצא את הפתרונות לכל הקשיים הללו ויוכל להנגיש את החוויה המאתגרת והמקורית של חדרי הבריחה לקבוצות גדולות.

ואז, הגעתי ל"אירוע מוחי", וכמו למצוא סוף סוף קוד למנעול או מפתח שפותח תיבה סודית בחדר בריחה כלשהו, הרגשתי תחושת סיפוק גדולה. עידו, הבעלים והמייסד של חברת "אירוע מוחי" וחובב חדרי בריחה מושבע, פיתח מספר חדרי בריחה ניידים, אשר ניתן לשחק בהם בחורשה, בחוף הים, בבית ובעוד שלל מקומות!

בתחילת דרכו, היה עידו מודע לכך שבשביל ליצור חדר בריחה נייד אשר יעביר את אותה החוויה היצירתית של חדר בריחה סטנדרטי הוא יהיה חייב לחשוב מחוץ לקופסה, או יותר נכון, לחשוב בתוך הקופסה. עידו בנה מספר "קופסאות בריחה", אשר מציעות מגוון עצום של חידות מורכבות ומאתגרות במיוחד. כל אחת מן הקופסאות הללו, מספרת עלילה מקורית אחרת ומכילה אביזרים משוגעים וייחודיים, אשר יגרמו לכל אחד מכם להתפעם.

אז בואו נכיר את חדרי הבריחה הניידים של חברת "אירוע מוחי"!

הסיפור של חדר הבריחה "אוצרות": לפני שנים רבות, התגלתה בלב הים מפה, אשר מובילה אל עבר אוצר סודי. עד היום, אף אדם לא היה מספיק אמיץ בשביל לנסוע אלפי קילומטרים ולמצוא את מיקומו. חושבים שאתם תוכלו לחזור מהמסע בשלום, כשבידכם האוצר? בואו ונראה למה אתם מסוגלים.

הסיפור של חדר הבריחה "גאווה ישראלית": בואו איתנו למסע בזמן בעקבות 71 שנות עצמאותה של מדינת ישראל. יחד, נפתור חידות הקשורות לאירועים חיוביים בהיסטוריה שלנו, ועל הדרך, גם נלמד דברים חדשים על הארץ הנפלאה שלנו.

רמת קושי: משתנה לחלוטין ומותאמת באופן אישי לכל קבוצה.

האווירה: שני המשחקים הם באווירה היסטורית וקלאסית. "אירוע מוחי" מציעה עבורכם בחירה בין ישיבה קבוצתית סביב החידות לבין פיזור האתגרים, הפריטים העיצוביים והאביזרים בחלל המשחק, כך שבסופו של דבר תקבלו חדר בריחה לכל דבר ועניין!

למי זה מתאים? בעיקר לקבוצות גדולות אשר מעוניינות בחדר בריחה מאתגר ויצירתי.

כמות משתתפים: כמה שבא לכם!

הייחוד: הניידות של החדרים, כמות המשתתפים הבלתי מוגבלת והחידות המגוונות, הן המאפיינים הייחודיים שמבדילים את "אירוע מוחי" באופן בולט מחדרי בריחה אחרים.

חברת "אירוע מוחי"
טלפון: 058-7561570
קישור לאתר
קישור לפייסבוק

"אירוע מוחי"

"אירוע מוחי"


חדרי הבריחה "שוד בנק", "מוזיאון נטוש" ו"הפיצה של דודה מרטה" של חברת "לוגיקה" – החלוצה בתחום חדרי הבריחה בישראל

אם תשאלו כל אסקייפר מהם החדרים האהובים עליו ביותר, סביר להניח שלפחות אחת מחדרי הבריחה של "לוגיקה" ייכלל ברשימה. חובבי החדרים המפחידים יהללו את "מוזיאון נטוש", אוהבי האקשן יציינו לטובה את "שוד בנק" ואילו משפחות וצעירים שרודפים אחר האטרקציה הגדולה הבאה ישבחו את "הפיצה של דודה מרטה"- החדר הקולינרי הראשון באזור הצפון, אשר במהלכו מכינים יחד פיצה וכמובן אוכלים אותה יחד בסוף המשחק.

חברת "לוגיקה" תופסת מקום של כבוד בסצנת חדרי הבריחה הישראלית, שכן היא החלוצה בתחום חדרי הבריחה בישראל. אחד משותפיה יצר את חדר הבריחה הראשון בארץ ("רוצח סדרתי") וכלל מייסדיה בנו את חדר הבריחה הראשון בחיפה ("שוד בנק"). לכן, רבים מהטכניקות ומהדפוסים שניתן להבחין בהם בחדרי הבריחה בישראל, שאבו השראה רבה מחברת "לוגיקה".

חדר בריחה "מוזיאון נטוש". צילום ועיצוב: חדר בריחה קולינרי "הפיצה של דודה מרתה". צילום ועיצוב: חדר בריחה "שוד בנק". צילום ועיצוב: Stas Kaminski.

חדר בריחה "מוזיאון נטוש". צילום ועיצוב: Stas Kaminski.

השמועה על חדרי הבריחה "שוד בנק", "הפיצה של דודה מרטה" ו"מוזיאון נטוש" התפשטה ברחבי ישראל בן רגע. אינספור מבקרים מכל קצוות הארץ מגיעים במיוחד לחיפה על מנת לפגוש את החברה שהציגה לישראל את העולם המופלא של חדרי הבריחה וליהנות מחוויה אסקפיסטית יוצאת דופן.

לא עבר זמן רב עד שגם חברות חדרי בריחה ישראליות ובינלאומית החלו לבחון את ההצלחה של "לוגיקה". הן התרשמו מהאמצעים האלקטרוניים המתקדמים שגורמים לחדר לתפקד בכוחות עצמו, מהעיצוב המפורט ואף מהתסריט המקורי של כל משחק. למעשה, הן התפעלו כל כך עד שחלק מהחברות אף בנו את אותם החדרים בעצמן או ביקשו מהחברה לפתח עבורם חדרי בריחה, וכך טעמו גם הן מההצלחה המסחררת של "לוגיקה".

החדרים של "לוגיקה" מצטיינים בכל פרמטר, החל מהמוזיקה המרגשת, דרך התפאורה שעוצבה במלאכת יד עדינה על ידי אמנית מוכשרת, ועד להופעת השחקן האנרגטית, שמכניסה אקשן למשחק. למען האמת, מדובר בחדרי בריחה מושלמים לחלוטין ובתור אחד שפוקד חדרי בריחה על בסיס שבועי, גם אני לא מסוגל למצוא אפילו פגם אחד בחדרים של "לוגיקה".

אז בואו נכיר את חדרי הבריחה של חברת "לוגיקה"!
הסיפור: אחת מהתכונות שאני אישית מעריך במיוחד בחדרי הבריחה של חברת "לוגיקה", היא סיפור המסגרת הקצר, הענייני והפשוט. כאן לא יפרטו לכם יותר מידי על העלילה לפני הכניסה למשחק, אלא יכניסו אתכם לאווירה באמצעות הדמות המסתורית אשר תקבל אתכם לחדר. יחד איתה, תגלו את המשך הסיפור ותתעמתו עם התפניות המפתיעות בעלילה.

רמת הקושי:

  1. "הפיצה של דודה מרטה"- קל-בינוני.
  2. "מוזיאון נטוש"- בינוני במידה ותבחרו בגרסה המצחיקה והלא מפחידה, בינוני-קשה אם תהיו אמיצים ותיכנסו לגרסה המפחידה.
  3. "שוד בנק"- קשה ומאתגר במיוחד.
חדר בריחה קולינרי "הפיצה של דודה מרתה". צילום ועיצוב: חדר בריחה "שוד בנק". צילום ועיצוב: Stas Kaminski.

חדר בריחה קולינרי "הפיצה של דודה מרתה". צילום ועיצוב: Stas Kaminski.

האווירה: מרגשת, מסעירה ומעוררת אדרנלין.
למי זה מתאים? מלבד הגרסה המפחידה של "מוזיאון נטוש" שלא מתאימה לבעלי לב חלש, החדרים מתאימים לכל אחד.
כמות משתתפים: "הפיצה של דודה מרטה"- 2-6 משתתפים, "מוזיאון נטוש"- 3-10 ו"שוד בנק"- 2-8.
הייחוד: לכל מאפיין בחדר קיים קסם משלו. השילוב בין כל המרכיבים המיוחדים יוצר חוויה מהנה שעומדת בשורה הראשונה עם כמה מחדרי הבריחה המובילים בעולם.

חדרי הבריחה של חברת "לוגיקה"

טלפונים: 053-6224799, 053-6225991.
כתובת: שדרות ההסתדרות 34, חיפה.
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם

חדר בריחה "שוד בנק". צילום ועיצוב: Stas Kaminski.

חדר בריחה "שוד בנק". צילום ועיצוב: Stas Kaminski.


חדר הבריחה "בן ערובה" – מחדרי הבריחה הקשים והמאתגרים ביותר בישראל

במשך כמה שבועות, הציפיות שלי לחדר הבריחה "בן ערובה" רק הלכו וגדלו. ההמלצות שקראתי ברחבי האינטרנט וחבריי הקרובים טענו כי מדובר באחד מהחדרים המאתגרים ביותר בישראל. כולם חשבו שזוהי חוויה בלתי נשכחת וכי אסקייפרים בפרט ואוהבי אתגרים בכלל יתאהבו בה ממבט ראשון. אז בתור אחד שמשתייך לשתי הקבוצות הללו, הייתי חייב לבקר ב"בן ערובה".

לאחר שסיימתי את חדר הבריחה "בן ערובה", הבנתי כי למרות שציפיותיי היו גבוהות מאוד, הן אפילו לא חזו במקצת את תחושת ההנאה הכל כך אינטנסיבית שהפקתי מהחדר הזה. הופתעתי לטובה מהחידות היצירתיות, מהעיצוב המדויק שנבנה לפרטי פרטים ואיך לא- מרמת הקושי הגבוהה של החדר, אשר הצריכה אותי ואת חבריי לחשוב כמה שיותר מחוץ לקופסה.

לאורך כל הריאיון שניהלתי עם מנהלי ומייסדי "בן ערובה", דמיטרי, אליזבט וסרגיי, ניסיתי לקבל תשובה על שאלה מרכזית אחת: "איך?". איך הם חשבו על חידות כה מורכבות? איך הם הצליחו לבנות קשר יצירתי והגיוני בין האתגרים בחדר? איך הם הצליחו לייצר אווירה כל כך מדויקת לסיפור המסגרת? לבסוף, על כל אלה, קיבלתי תשובה אחת: "עבודה קשה מסביב לשעון".

דמיטרי, אליזבט וסרגיי הם אנשים ששואפים לשלמות בעבודתם. לכן, השלושה השקיעו מחשבה רבה בכל הפרטים הכי קטנים של "בן ערובה" ולא הסכימו להתפשר על אף מרכיב, בין אם מדובר בסיפור, באווירה, בטכנולוגיה, בחידות, במעבר בין החדרים במשחק ועוד. והתוצאה? מושלמת. אין לי ספק שאטרקציה מרגשת ומאתגרת שכזו אף אחד מכם עוד לא פגש.

אז בואו נכיר את חדר הבריחה "בן ערובה"!

הסיפור: אנו חייבים את עזרתכם, חוקרים! בנו של מפקד יחידת הביון נחטף ע"י כנופיה קולומביאנית ידועה לשמצה. יש לכם 60 דקות להתחקות אחר עקבותיהם של חברי הכנופייה ולגלות היכן הם מסתירים את הילד. מהרו, לפני שיהיה מאוחר מידי!

רמת קושי: קשה במיוחד. "בן ערובה" הינו חדר בריחה מקבילי, שבו האתגר בחידות נובע הן מהמורכבות הגבוהה שלהן והן מהקשר הישיר בין החדרים והחפצים השונים במשחק.

האווירה: תתכוננו לאקשן. הפסקול המותח, לצד האפקטים הוויזואליים הרבים שהחדר מכיל, יגרמו לכם לפעול במהירות רבה ולהתרגש מכל חידה מחדש.

למי זה מתאים? לכל גיל. כל עוד אתם מחפשים חוויה מאתגרת במיוחד, אשר תצריך אתכם ואת חבריכם או קרובי המשפחה שלכם לפעול בשיתוף פעולה מלא ולחשוב ביצירתיות, זהו חדר הבריחה המושלם עבורכם. כמו כן, חשוב לציין כי החדר מתאים למגזר הדתי.

כמות משתתפים: 2-8.

הייחוד: כאמור, מדובר באחד מחדרי הבריחה הקשים ביותר בישראל. כל אדם אשר נכנס לחדר, מוצא את עצמו רץ ממקום למקום במטרה למצוא את הפתרונות לחידות הרבות והמגוונות שהחדר כולל בתוכו. חושבים שגם אתם תצליחו לעמוד בכל האתגרים…?

חדר הבריחה "בן ערובה"

טלפון: 058-6777333

כתובת: יוסף הלוי 3, קריית ביאליק.

קישור לאתר

קישור לפייסבוק

חדר בריחה בן ערובה. קרדיט צילום למאגר התמונות "123rf" וקרדיט עיצוב: כפיר אלמגור

חדר בריחה בן ערובה. קרדיט צילום למאגר התמונות "123rf" וקרדיט עיצוב: כפיר אלמגור


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. שמעון

    ראיתי בהמלצות על החדר "קוהינור" דרך האתר https://www.escape-rooms.co.il והחלטנו אני והחבר'ה בעקבות ההמלצות ללכת לחדר הזה.
    החדר מצויין עם חידות מעניינות ומאתגרות! קשה למצוא חדרים כאלה עם רמת קושי של חידות כאלה.
    ממליץ לשחק בחדר הזה!

  2. אהדם

    היי שמעון,
    האם באתר הזה כתוב מחירים כאשר אתה רוצה להזמין את אחד החדרים שהמליצו כאן באתר?

  3. אלי אליסי

    היינו במתחם של Lost בהמלצת אתר כלבו, זה המתחם הכי מושקע שפגשנו עד כה
    120 מטר של חדר בריחה עם 7 חללים…
    תודה על תוכן איכותי כלבו 😉

  4. לילך פנחסוב

    היינו בחדר של שישי ה13 והצעקה האחרונה
    זה בהחלט החדרים הכי מפחידים שפגשתי בארץ.
    לקחנו את רמת הפחד ״מפחיד ביותר״ עם השתתפות שחקן אורח וזה היה פשוט מטורף.
    אל תוותרו על 2 החדרים האילן הם פשוט מושלמים, top 5 מתוך מאות חדרי בריחה שהייתי

  5. יניב

    היינו קבוצה של 2 זוגות בסיטי קווסט זו פשוט חוויה חדשנית ואתה גם לומד על חיפה מומלץ ביותר כירושלמי שלא בדיוק נמצא הרבה בחיפה זה אחלה דבר לעשות כשמגיעים לחיפה.

  6. בן

    ראיתי הרבה המלצות טובות על החדרים "המסור" ו-"סוכן 007". דרך האתר https://www.questroom.co.il הזמתי מקום. הגענו 10 חברים בני 17 לחגוג יום הולדת. התפאורה מושקעת והסאונד מעולה. חוויה כיפית ומקום מושלם למספר יחסית גדול של משתתפים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר