תבחרו נכון את רואה החשבון שלכם. צילום: Stokkete, Shutterstock
תבחרו נכון את רואה החשבון שלכם. צילום: Stokkete, Shutterstock

רואי חשבון בצפון: המומחים בתחום

התנהלות פיננסית נכונה, גם בפן הפרטי וגם בפן העסקי משפיעה רבות על חיינו. בכתבה הבאה מרוכזים רואי החשבון שיידעו לייעץ לכם כיצד לפעול בכל הנוגע לכסף שלכם

פורסם בתאריך: 25.7.19 13:47

נימר נאסר ושות' – משרד רואי חשבון

"בשנים האחרנות התנהלות בעל עסק מול רשויות המס הופכת מורכבת יותר ויותר", אומר השבוע רו"ח רמזי נאסר, ממשרד נימר נאסר ושות' – משרד רו"ח, העוסק במקצוע למעלה מ- 20 שנים. "התקנות, הנהלים והחוקים המשתנים חדשות לבקרים, מחייבים ליווי צמוד של רואה חשבון שינהל את המערך הפיננסי של העסק מצד אחד, ויתווה את הצעדים הנדרשים כדי לשמור שהעסק ימשיך לפעול ואף להרוויח מצד שני".

על-פי משנתו של רו"ח נאסר, את עבודתו של רואה החשבון ניתן כיום לחלק לשני זרמים מרכזיים. הראשון הוא רואה החשבון הקלאסי, כלומר זה שאמון על הכנת דוחות כספיים שנתיים והערכה אם הם תואמים לכללים החשבונאיים ולפעילות העסק. "סיכום הדוח מנוסח באופן מסורבל, מכיל מושגים המקשים על בעל העסק להבינם ומכאן שלא פעם הוא מתקשה להקיש ממנו אם העסק במצב טוב ואם לא, מה חומרת הבעיה", מסביר רו"ח נאסר. "בעיה גדולה אף יותר היא שהדוח למעשה מסכם את השנה שחלפה ולפעמים גם את זו שלפניה, ולא בהכרח משקף את מצבו הנוכחי של העסק או יכול לתת תמונה אמיתית על מה צופה העתיד".

הזרם השני הוא רואה החשבון המודרני, כלומר זה שזמין ללוות את הלקוח לאורך שנת הפעילות, מבין את הצרכים המיידים ויכול לבצע ביקורת בזמן אמת. "היתרון של עבודה עם רואה חשבון כזה הוא, בין השאר, בכך שבכל רגע נתון הוא יוכל לשקף ללקוח את המצב ולפרוש בפניו אפשרויות ופעולות ליישום שייטיבו אם העסק מחד, וימנעו ממנו להיקלע למצוקה מאידך".

ראיית חשבון כרפואה מונעת
לפני עשרות שנים, אדם שלא חש בטוב היה ניגש לרופא כללי, כשהציפייה הייתה שהרופא הוא "יודע כל" ויביא מזור לתחלואיו. מאז הרפואה הכללית עברה תמורות ושינויים רבים והיא התפצלה לאינספור תתי התמחויות והתמקצעויות. "לתפיסתי מקצוע ראיית החשבון צריך להתפתח כמו הרפואה. רואה חשבון הוא רופא פיננסי, וככזה הוא לא יכול להיות מומחה בכל התחומים", ממשיך רו"ח נאסר. "העתיד של הענף טמון ביצירת התמחויות ספציפיות כך שכל לקוח יוכל לבחור בין המומחים את מי שיענה לו על הצרכים, כמו: הכנת תוכניות עסקיות, ליווי מול הבנקים, ביקורת לרשויות מקומיות וכדומה, כאשר אין מדובר בשירות שיינתן במקום השירות הרגיל, אלא בנוסף".

בנוסף, לדבריו של רו"ח נאסר, כאשר רואה החשבון מזהה שיש חריגות בנתונים או אי התאמות לגודל העסק, מספר העובדים וכדומה, עליו להיות הגון ולהפנות את הלקוח למומחה מיסים או למומחה לביטוח פנסיוני. "בדומה לרופא, אשר מפנה את המטופל לסדרת בדיקות ולאחר מכן קובע דיאגנוזה ותכנית טיפולים, כך גם רואה החשבון צריך לעשות – לאסוף נתונים כספיים, ללמוד ולנתח אותם ולקשור אותם לקשיים של העסק. כך למשל, עלייה בסכומי התשלום למע"מ, עלייה בסכום שמשולם לעורכי דין, כמות העובדים שהשתנתה, אם יש חשבוניות רבות שטרם שולמו, כל אלה צריכים להדליק נורה אדומה. על רואה החשבון חלה האחריות לעצור רגע, לא לשקוע בעבודה השוטפת ולבחון מה הגורמים לשינויים הללו. ברוב המקרים ההסברים נמצאים אצל הלקוח ומהם ניתן להסיק כיצד למצוא את הפתרון ולייעץ לטווח הקצר, הבינוני והארוך".

רואה חשבון שקשוב ללקוח שלו, עוקב באופן שוטף אחר הנתונים הכספיים, מזהה את הכשלים או נקודות החולשה ומייעץ בזמן אמת, עוסק למעשה בסוג של רפואה מונעת פיננסית. "לבעל עסק קטן או בינוני אין את המותרות שיש לחברות ענק כשהן נקלעות למצוקה. אצלו כל שקל קובע. על מנת לעזור לו באמת, על רואה החשבון להיות הכרוז בשער, זה שיתריע, יכוון, יתווה דרך, יחזק לאורך כל הדרך ולא רק כשבעל העסק עומד מול שוקת שבורה. מי שלא עושה זאת חוטא לעצמו וחוטא למקצוע", מסכם רו"ח נאסר.

פרטי התקשרות:

כתובת: אזור המעיין, בניין כרדוש ח'ליל, קומה ב', רח' פאולוס השישי 144, נצרת
טלפון במשרד: 04-6571424
רמזי נאסר, נייד: 050-5224624
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק

רמזי נאסר. צילום עצמי

רמזי נאסר. צילום עצמי


רואה חשבון יחיאל אביטן – ש.י.א חשבונאות

משרד ש.י.א שירותי חשבונאות הוא משרד בוטיק, מקצועי ובעל מוניטין בבעלותו וניהולו של רואה חשבון יחיאל אביטן. עם סיום לימודי ראיית החשבון בשנת 2007, החל רו"ח אביטן בעבודתו המקצועית ושימש בתפקיד חשב בחברת בנייה ציבורית גדולה. בהמשך מונה לתפקיד בכיר – סמנכ"ל כספים בחברה תעשייתית ציבורית, המגלגלת מחזור של 600 מיליון ש"ח.

על היתרונות בבחירה לעבוד בתפקידים ציבוריים, אומר רו"ח יחיאל אביטן: "במהלך התקופה בה עבדתי בחברות הללו, למדתי להכיר היטב את עולמם של בעלי העסקים, הבנתי לעומק כיצד הם פועלים, כך שיכולתי לאמוד את היקף ותחומי הצרכים שלהם: לאילו שירותים הם זקוקים, מהו הסיוע הפיננסי הנדרש לצמיחתם, כיצד לגייס עבורם את המימון ועוד.  הידע שצברתי בשנות עבודתי כשכיר מהווה יתרון נרחב ללקוחותיי כיום, במשרדי הפרטי".

רו"ח אביטן מספק שירותים למגוון רחב של עסקים, החל מעסקים פטורים ועד לחברות המנהלות מחזורים של עשרות מיליוני שקלים בכל רחבי הארץ ואף בעולם. "מעבר להנהלת החשבונות המסורתית, אני מספק שירותים כלכליים מתקדמים נרחבים ביניהם חוות דעת לבתי משפט, ייעוץ וליווי כלכלי, ליווי עסקי, אבחון כלכלי, שירותי חשבות, ושירותים משלימים להנה"ח: הפקת תשלומים לספקים, ניהול תזרים מזומנים, גיוס הון ומימון". אלו למעשה כלל השירותים הנלווים להם עסקים זקוקים במהלך הפעילות השוטפת.

"אני משתדל להיפגש עם כל לקוח אחת לרבעון, לעבור יחד על הדו"חות, ולנסות למקסם את ההטבות במס המגיעות לו, בכדי להפחית במסים ולהגדיל את הרווחים", מציין רו"ח אביטן.

בניגוד למשרדים גדולים, בהם לרוב מנהלי החשבונות הם אלו המספקים את המענה ללקוחות, ש.י.א. חשבונאות מנוהל כמשרד בוטיק אישי ובגובה העיניים. כך כל שאלה וסוגיה מקצועית מטופלים באופן ישיר בידי רו"ח אביטן. הוא מכיר את כל לקוחות המשרד ברמה האישית ומספק עבורם ליווי צמוד: "כשלקוח נמצא בקשיים הוא מגיע אליי ואנו עוברים את התהליך . ההצלחה של לקוחותיי מייצרת לי סיפוק אדיר, כאשר במרבית הפעמים החיבור ללקוחותיי כה חזק עד כי אני חש כאילו מדובר בעסק שלי שנמצא בקשיים", מספר רו"ח אביטן.

"המוטו שלי הוא 'העסק של הלקוח הוא העסק שלי'. אני מלווה את הלקוח עקב בצד אגודל, עושה לו קואוצ'ינג, ומדריך אותו בניהול היומיומי בכל צעד. חלק מהלקוחות מתייעצים איתי לקראת כל רכישה שהם עתידים לבצע, ולעתים אף בעניינים אישיים שאינם קשורים בהכרח לכספים או לעסק. זו הנאה צרופה לסייע לאנשים ואני חש סיפוק גדול במקרים בהם אני מלווה אדם שהיה במצב של סף פשיטת רגל ומוביל אותו לשיא היכולת פיננסית".

דוגמה לכך מפרט רו"ח אביטן: "בעל מסעדה באזור הצפון שפנה אליי לפני כשנה, כשהיה במצב של 300,000- ₪ (מינוס) בעו"ש. הבנק לא רצה להמשיך להתנהל איתו, ועמד לסיים עמו את ההתקשרות. מהרגע בו נכנסתי לתמונה הלקוח עשה מהפך: הוא עבר מעצמאי לשכיר בחברה, החל להתנהל עם תלושי משכורת וכל נושא הכספים התחיל להיות מנוהל בצורה אחרת. היום, שנה לאחר שהוא פנה למשרדי, בעל המסעדה נמצא בפלוס של 200,000 ₪, מתכוון להשקיע את כספיו ברכישת בית והבנקים מחזרים אחריו במרץ על מנת לתת לו הלוואות. אין ספק שזו התמורה הטובה ביותר להשקעתי", מסכם רו"ח אביטן.

פרטי התקשרות:

כתובת: סנטר הגליל, שער גפן, ראש פינה
טלפון: 079-55-99-550
נייד:  052-5432525
פקס: 079-55-99-551
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
דוא"ל: [email protected]

יחיאל אביטן. צילום: הידרומדיה

יחיאל אביטן. צילום: הידרומדיה


אביב רופל – משרד רואי חשבון בעפולה

לא מעט מנהלי חברות בינוניות וגם בעלי עסקים קטנים בוחרים לעיתים לוותר על שירותיו של רואה חשבון במשרה מלאה, כל אחד וסיבותיו הוא. רבים מהם בוחרים ברואה חשבון חיצוני המבצע עבורם את ניהול הכספים השוטף של העסק, מלווה ומייצג אותם אל מול רשויות המס.

רואה החשבון אביב רופל החליט לשדרג עבור לקוחותיו את רמת השירות ולהציע פתרון יעיל, נוח ומקצועי לניהול הפיננסי של העסק. במסגרת השירות מגיעים רואה חשבון, מנהל חשבונות או חשב שכר ממשרדו של רו"ח אביב רופל למשרדי הלקוח למספר ימים במועד שנקבע מראש עם הלקוח, ומבצע את עבודתו בבית העסק של הלקוח.

"מדובר בשירות יעיל במיוחד עבור חברות ועסקים בצמיחה שאינם זקוקים לרואה חשבון במשרה מלאה. יחד עם זאת, הם מעוניינים לקבל שירות שיסייע להם לטפל בתחום הכספים והפיננסים של בית העסק ברמה השוטפת. נציג מטעמנו מגיע למשרדי הלקוחות בתדירות שנקבעה מול הלקוח ותואמת את צרכיו. בין אם מדובר בפעם או בפעמיים בשבוע, הנציג שלנו מעניק שירות אישי וליווי פיננסי צמוד ללקוחות המאפשר ללקוח לקבל תמונה כוללת ומדויקת יותר של מצבה הפיננסי של החברה".

מה היתרונות של השירות הזה?
"רואה החשבון או החשב היושבים במשרדי הלקוח מטפלים בכל הפעילות הפיננסית השוטפת ויכולים לערוך ביקורות פעם או פעמיים בשבוע, ולא כל שלושה חודשים כפי שקורה כשנעזרים בשירותי רואה חשבון חיצוני. מדובר בערך מוסף גדול לבית העסק וללקוח, שכן נציגנו יוכל לטפל בסוגיות רבות בזמן אמת. כך למשל יכול נציגנו להפיק דוחות רווח או הפסד ולגלות האם ישנה מצוקה תזרימית ולפעול לפתרונה, לגייס הלוואות בבנקים למטרות שונות לבית העסק, לנהל נכון את התשלומים לספקים ולסייע בחלוקת תשלומים נכונה התואמת את מצבו הפיננסי האמיתי של בית העסק".

"אנו מקפידים להתעדכן ולהתחדש בכל התוכנות הרלוונטיות שיקלו, יקצרו ויפשטו את תהליכי העבודה. אנחנו עובדים עם תוכנת ניהול תזרים מזומנים שתסייע ללקוחות רבים להבין מה באמת קורה בעסק שלהם גם כשאנחנו לא נמצאים".

רו"ח אביב רופל בעל משרד רואי חשבון בעפולה הינו כלכלן ורואה חשבון מוסמך. רו"ח רופל בעל תואר במנהל עסקים (M.B.A) מטעם אוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בכלכלה מטעם אוניברסיטת חיפה. רו"ח רופל הינו חבר בלשכת רואי החשבון בישראל עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתחומי חשבות, ביקורת, תקציב ובקרה תקציבית, יישום מודולים והטמעת מערכת SAP. כמו כן עוסק רו"ח רופל כמרצה וכראש המסלול ללימודי חשבונאות במכללה האקדמית עמק יזרעאל.

משרד רואי חשבון אביב רופל הינו משרד בוטיק ובו כ-20 עובדים, בהם חמישה רואי חשבון, שתי יועצות מס, חשבי שכר ומנהלי חשבונות. המשרד מעניק שירותים כמו הנהלת חשבונות, ייעוץ מס, שירותי חשבות וניהול כספים, ייעוץ כלכלי ועסקי, ביקורת ספרים, ביקרות פנים ובקרה פנימית וייצוג מול הבנקים ורשויות המס – מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי: "משרדנו מעניק גם שירותי ארגון מחדש לעסקים במשבר, ייעוץ וליווי עסקי הכולל בין השאר עריכת תכניות עסקיות שיאפשרו להביא את בית העסק לצמיחה והגדלת רווחים ורווחיות", אומר רו"ח רופל.

"אנו מקפידים על מתן שירות אישי לכל לקוח, תוך זמינות גבוהה לכל סוגיה. הידע המקצועי הנרחב לצד תודעת השירות הגבוהה של אנשי המקצוע במשרד הם שהופכים את משרדנו למוביל בתחומו".

פרטי התקשרות:

כתובת: החשמל 10, עפולה
טלפון: 04-6493444
קישור לאתר

רואה חשבון אביב רופל. צילום עצמי

רואה חשבון אביב רופל. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר