רואה חשבון במגדל העמק שכדאי לכם להכיר: המשרד של נימר נאסר ושות'. תמונה ממאגר Ingimage
רואה חשבון במגדל העמק שכדאי לכם להכיר: המשרד של נימר נאסר ושות'. תמונה ממאגר Ingimage

רואה חשבון בנצרת ונוף הגליל: הכירו את המשרד של נימר נאסר ושות'

שינויים בחקיקה ומספר עצום של תביעות עובדים כנגד מעסיקיהם, יצרו מציאות בה לא די ברואה חשבון או חשב שכר שיטפלו במשכורות. רו"ח רמזי נאסר מסביר מהו 'בודק שכר מוסמך' וכיצד הוא צפוי לשנות את המצב ולשמור הן על המעסיק והן על העובדים

פורסם בתאריך: 19.11.19 13:48

כל בעל עסק יודע שאחד הנושאים הרגישים ביותר בניהול העסק נוגע לשכר העובדים. ואכן רבים מבעלי העסקים השכילו עם השנים שלא להסתפק בהכנת המשכורות בעזרת מנהלי חשבון, אלא לפנות לרואה חשבון וחשב שכר. כעת, בעקבות שינויים בחקיקה מחד, ועלייה מתמדת במספר התביעות הנידונות בבית משפט לענייני עבודה בנושא שכר מאידך, במשרד התמ"ת הבינו שיש מקום להכשרה נוספת בתחום, שבסופה מוענקת תעודה של 'בודק שכר מוסמך'.

"לא מדובר רק בסטטוס חדש, אלא בדיציפלינה הכרחית שתרומתה לתחום יחסי העבודה תהיה עצומה", מסביר רו"ח רמזי נאסר, ממשרד נימר נאסר ושות' הפועל בנצרת, שעבר בעצמו את ההכשרה 'לבודק שכר מוסמך'. "עד כה, הלימודים של חשבות שכר נסבו סביב נושאים שקשורים לביטוח לאומי, מס הכנסה ודיני עבודה באספקט החישובי שלהם. בפועל נראה שיש פערים גדולים בין הלימודים למציאות המשתנה, פער שבסופו של דבר עלול לפגוע במעסיק ולגרור אותו להליכים משפטיים מהם הוא יכול היה להימנע לו רק היה בידו המידע הנכון".

ידע הוא כוח
מנסיונו הרב של רו"ח נאסר הוא מעיד כי בעלי עסקים לרוב חוששים משינויים "חיצוניים" שמשפיעים על העסק כמו שינויי חקיקה או שינויים בשער החליפין (מטבע זר), אך לא נותנים מספיק תשומת לב לשינויים ה"פנימיים" הנובעים מקליטת עובד חדש.

עוד מסביר רו"ח נאסר שיש נהלים ותקנות שונים בין ענפים בשוק העבודה אשר מקנים לעובדים בהם זכויות ייחודיות מכוח הגדרת העיסוק, הסכמים קיבוציים, או מכוח של צווי הרחבה. מעסיק הנסמך על חשב שכר או מנהל חשבונות שאינו בקיא בנושא ובהבדלים עשוי לשגות בחישוב המשכורות (בתום לב), מה שבהמשך עלול לגרור תביעות של העובדים כנגד המעסיק. "כך למשל, יש ענפים במשק בהם צבירת הוותק של העובד נשמרת גם אם הוא החליף מקום עבודה – חישוב זכאות למספר ימי מחלה או ימי הבראה, לדוגמה. יש לכך משמעותיות כספיות לא מבוטלות שמוטב שהמעסיק יידע מה הן מבעוד מועד, בטרם הוא קולט עובד חדש".

אחד משינויי החקיקה המהותיים ביותר בשנים האחרונות נוגע להגברת אכיפת דיני עבודה, כאשר המחוקק הסמיך את משרד התמ"ת לבחון את ההתחשבנות בין המעסיק לעובד. מעסיק שלא עומד בדרישות החוק צפוי ל"עיצום כספי" אם ימצאו ליקויים בחישוב השכר. "בין השאר נבדק גם אם השכר ניתן בזמן, האם העובד קיבל לידיו את תלוש השכר, האם יש מסמך התקשרות או חוזה עבודה שמסדיר את תנאי העבודה, מפרט את הגדרת התפקיד וקובע את מסגרת שעות העבודה", מפרט רו"ח נאסר. "גם התלוש עצמו נבדק כדי לוודא שיש בו צבירה של ימי חופשה, ימי מחלה, הפרשות לפנסיה ואם אכן הפנסיה משולמת, אם מותקן במקום העבודה שעון נוכחות ואם הקריאה שלו מותאמת למדווח בתלוש השכר. הבודק אינו מסתפק רק בבדיקה טכנית של ניירת, אלא בסמכותו גם לתשאל את העובד עצמו".

רו"ח רמזי נאסר. צילום: נימר נאסר ושות'

רו"ח רמזי נאסר. צילום: נימר נאסר ושות'

להקדים תרופה למכה
על מנת למנוע תביעות משפטיות מיותרות ועוגמת נפש, מעסיק שרוצה להבטיח התנהלות כספית נכונה וחוקית בכל הנוגע לשכר העובדים ושמירה על זכויותיהם, צריך לבחור את משרד רואה החשבון שיכול לספק לו את ההגנה המלאה באמצעות חשב שכר שהוא גם בודק שכר מוסמך, כאשר מה שיקבע את טיב השירות זה השילוב בין ניסיון והכשרה. "כדי לעבור את ההכשרה לבודק שכר מוסמך על המועמד להיות חשב שכר, יועץ מס, רואה חשבון או עורך דין", מסביר רו"ח נאסר. "כיום הוכשרו לנושא מאות בודדות של בודקי שכר מוסמכים. אני משוכנע שככל שהצורך בהם יוטמע, גם הכמות שלהם תגדל, ובהתאם – כמות התביעות בבית הדין תיפחת בכחצי. מי שיצאו מכך נשכרים הם גם המעסיקים שיעמדו בדרישות המחמירות של החוק, וגם העובדים שזכויותיהם יישמרו".

נימר נאסר ושות' – משרד רו"ח
כתובת: אזור המעיין, בניין כרדוש ח'ליל, קומה ב'. רח' פאולוס השישי 144, נצרת
טלפון במשרד: 04-6571424
רמזי נאסר, נייד: 050-5224624
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק

באדיבות נימר נאסר ושות'

באדיבות נימר נאסר ושות'


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר