תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)

הפתעה: אושרה הגשת שני עררים נגד "דניה הירוקה"

יו"ר הוועדה המחוזית איתמר בן דוד אישר לעמותת שומרים על דניה ולחברי מועצת העיר אביהו האן ומוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים לערער למועצה הארצית לתכנון ובנייה על החלטתה של הוועדה המחוזית לאשר את תוכנית "דניה הירוקה"

פורסם בתאריך: 17.3.20 08:03

דרמה בתחום הנדל"ן בחיפה: לאחר שכבר נראה היה שתוכנית "דניה הירוקה" להרחבת שכונת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה מתקדמת לשלבי המימוש, נפתח מחדש הדיון בשאלה אם בכלל לאשרה.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה איתמר בן דוד אישר אתמול (שני) לעמותת שומרים על דניה ולשני חברי מועצת העיר אביהו האן ומוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים לערער למועצה הארצית לתכנון ובנייה על החלטת הוועדה המחוזית מלפני כחודש לאשר את התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה.

בהחלטתו כתב בן דוד לעמותה ולשני חברי המועצה: "הריני נעתר לבקשתכם, וזאת למרות שהחלטת הוועדה המחוזית התקבלה כדין, תוך שקילת כל העובדות והשיקולים הצריכים לעניין ולמרות שמדובר בהחלטה נכונה מבחינה תכנונית, מאוזנת וראויה. מובהר בזה כי אין בהחלטתי כדי לקבל איזו מהטענות המפורטות בבקשתכם לערער או בהתנגדות שהגשתם לתוכנית".

 

 

החלטתו של בן דוד התקבלה לאחר שלפני כשבועיים הוגשו לו שתי בקשות לערער על החלטת הוועדה המחוזית – האחת על ידי העמותה, והשנייה על ידי האן ובליצבלאו. הבקשות הוגשו בהתאם לחוק המאפשר למי שהתנגדותו לתוכנית נדחתה לערער על ההחלטה בפני המועצה הארצית, בכפוף לאישור הליך הערעור על ידי יו"ר הוועדה המחוזית.

תוכנית "דניה הירוקה" כוללת הקמה של 226 דירות במבנים בגובה של חמש קומות והיא משתרעת על שטח של 107 דונם. האן ובליצבלאו טוענים כי נוסף על כך שהתוכנית פוגעת בחורש טבעי הנמצא בשולי פארק הכרמל, היא גם "תגרום לשינוי תבנית הבנייה הנמוכה הקיימת בשכונת דניה". גם בהתנגדותה של העמותה, שהוגשה בשיתוף עם 791 תושבים, הושם דגש מרכזי על הטענה שהבנייה המוצעת בתוכנית אינה תואמת לצביון הבנייה הקיים בדניה. מנגד, יזמי התוכנית סבורים שהתוכנית תשמר את אופיה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל.

בא כוחה של חברת דניה הירוקה עו"ד אסף עירוני ממשרד עורכי הדין ש.פרידמן ושות': "אנחנו חושבים שאין מקום לעררים מסיבות רבות שנפרט בהמשך, אך מכבדים את החלטתו של יו"ר הוועדה המחוזית. אין לנו ספק כי הדיון בעררים יתנהל כראוי וכי בסופו של יום הם יידחו".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רמי

    מזל שיש עוד אנשים שאיכפת להם מהעיר המוכה הזו, מאיך שהיא צריכה להתפתח ולהראות, כמו גם מסביבת חיינו, מהטבע ומהשטחים הירוקים והכי ייחודיים שיש בישראל.
    ושוב, שאפו לירוקים של חיפה שעומדים כל הזמן על המשמר כשהעיר חיפה בראש מעייניהם. אין ספק שאביהו האן היה צריך להיות ראש העיר כדי להוביל ולהתוות מסלול אחר כדי להציל אותה מעוד התדרדרות. חבל שהציבור החיפאי מחמיץ שוב ושוב את אלו שמשרתים אותו באמונה, שדואגים ומגינים עליו, על הסביבה, שאיכפת להם באמת לאן צועדת העיר שלנו.
    .
    בעיר חיפה יש שטחי בנייה רבים שלא מומשו, שכונות רבות שאפשר לחדש ולהרחיב ובכלל זה מתחם ענק של עיר תחתית מלאה בשטחים ריקים, מבנים מטים ליפול וחירבות הזועקים לבנייה והתחדשות.
    אבל הוועדות המקומית והמחוזית מתעלמות מכך ונותנות שוב ושוב גושפנקא ותמריץ לחמדנות. התוכנית הנ"ל, במקום זה בסמוך לשכונת דניה ובסמוך לפארק הכרמל, נובעת אך ורק ממניעי כסף, הרבה כסף ועוד כסף!
    באישור תוכנית כזו אין שום הסתכלות בראייה רחבה של פיתוח העיר ובהתחשב במצבה הכלכלי, הדמוגרפי, נכסי הטבע ושכיות החמדה שלה.
    וחבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר